- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Το Φάντασμα της Όπερας «αλλιώς» στο Μέγαρο
Ο Martin Baker αυτοσχεδιάζει ντύνοντας μουσικά την κλασική βωβή ταινία του Rupert Julian
Ο Martin Baker αυτοσχεδιάζει ζωντανά στο εκκλησιαστικό όργανο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πάνω στο θρυλικό «Φάντασμα της Όπερας» του Ρούπερτ Τζούλιαν
Το θρυλικό «Φάντασμα της Όπερας», η ταινία που γύρισε το 1925 ο Νεοζηλανδός μετρ του βωβού κινηματογράφου Ρούπερτ Τζούλιαν αφήνοντας εποχή, σχεδόν 100 χρόνια μετά την αμερικανική πρεμιέρα της «ανεβαίνει» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με διαφορετικό τρόπο!
Ο Μάρτιν Μπέικερ, ένας από τους πλέον περιζήτητους οργανίστες σε όλο τον κόσμο, θα αυτοσχεδιάσει στο εκκλησιαστικό όργανο της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, επενδύοντας μουσικά σε πραγματικό χρόνο το εντυπωσιακό θρίλερ του Τζούλιαν, το οποίο βασίστηκε στο διάσημο μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Γκαστόν Λερού.
Η ιστορία
Στην κλασική βωβή ταινία τρόμου «Το Φάντασμα της Όπερας» πρωταγωνιστεί ο Lon Chaney (Λον Τσάνεϋ) (Έρικ, το Φάντασμα). Ηθοποιός-χαμαιλέων με περίπου 150 ταινίες στο ενεργητικό του, ο Τσάνεϋ απέκτησε διεθνή φήμη για τις εντυπωσιακές μεταμορφώσεις του και έγινε γνωστός ως «ο άνδρας με τα χίλια πρόσωπα».
Στο αριστούργημα του Ρούπερτ Τζούλιαν με τα φαντασμαγορικά σκηνικά σε χολιγουντιανό γοτθικό ύφος, τον Τσάνεϋ πλαισιώνουν δύο λαμπρά αστέρια εκείνης της εποχής, τα οποία έσβησαν όμως μετά την έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου, η Mary Philbin (Μαίρη Φίλμπιν) που ενσαρκώνει τη νεαρή λυρική τραγουδίστρια Κριστίν, και ο Norman Kerry (Νόρμαν Κέρρυ) στον ρόλο του Ραούλ.
Η υπόθεση
Στην υπόθεση, η νεαρή σοπράνο Κριστίν τραγουδά, στην Όπερα των Παρισίων, τον ρόλο της Μαργαρίτας στον «Φάουστ» του Γκουνό. Ένας ευγενής τη διεκδικεί, αλλά το Φάντασμα της Όπερας, ο χθόνιος κάτοικος των υπογείων του λυρικού θεάτρου, αλλά και «άγγελος της Μουσικής» για την Κριστίν, απάγει τη νεαρή τραγουδίστρια, απαιτεί τον έρωτά της και απειλεί να τινάξει την Όπερα στον αέρα!
Ο Martin Baker, είναι ένας από τους σημαντικότερους βρετανούς σολίστ του εκκλησιαστικού οργάνου, έχει εμφανιστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και σε όλο τον κόσμο. Γεννήθηκε στο Μάντσεστερ το 1967. Είναι απόφοιτος του Royal Northern College of Music, του Chetham’s School of Music και του Downing College του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ. Πριν διοριστεί οργανίστας στο περίφημο Αβαείο του Ουεστμίνστερ σε ηλικία μόλις 24 ετών, ο Μάρτιν Μπέικερ εργάστηκε στους καθεδρικούς ναούς του Ουεστμίνστερ και του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο. Το 2000, επέστρεψε στον καθεδρικό του Ουεστμίνστερ αναλαμβάνοντας τη θέση του Master of Music, όπου διηύθυνε τη διεθνούς φήμης χορωδία του ναού στο καθημερινό της πρόγραμμα αλλά και στις πολυάριθμες συναυλίες, περιοδείες και ηχογραφήσεις της.
Info
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, 20.30, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. 2107282333, megaron.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.