Ποιο είναι το διαβόητο «Σύστημα του Πόντζι»;
Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές μάς συστήνουν την πρώτη οικονομική φούσκα όλων των εποχών
![69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg 69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg)
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/01/24/to-systima-tou-pontzi-5.jpg)
Ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνιστές της παράστασης «Το Σύστημα του Πόντζι», στο θέατρο 104, μιλάνε στην ATHENS VOICE.
Η Εταιρεία Θεάτρου Θέση παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο «Το Σύστημα του Πόντζι» του Νταβίντ Λεσκό, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, στο θέατρο 104, από τις 25 Ιανουαρίου.
Σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές μιλούν στην ATHENS VOICE και δίνουν το στίγμα αυτής της αντισυμβατικής παράστασης, στην οποία τέσσερις ηθοποιοί ενσαρκώνουν εξήντα ρόλους με φόντο την πρώτη οικονομική φούσκα όλων των εποχών.
Γιατί επιλέξατε να ανεβάσετε το Σύστημα Πόντζι του Λεσκό; Πώς προέκυψε η ιδέα; Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον;
Μιχάλης Σιώνας: «Το Σύστημα του Πόντζι» είναι η δεύτερη συνεργασία μου με την Εταιρεία Θεάτρου Θέση, η οποία επέλεξε και το έργο. Η πλοκή αφορά στον αγώνα του Κάρλο ή Τσαρλς Πόντζι αρχικά για επιβίωση και κατόπιν για ανέλιξη στην κοινωνία των ΗΠΑ στις αρχές του 20ού αιώνα. Ο βασικός αυτός ήρωας είναι υπαρκτό πρόσωπο, έζησε όντως εκείνη την εποχή και οι περιπέτειές του θυμίζουν σε στιγμές περισσότερο μια «παρατραβηγμένη» ιστορία μυθοπλασίας παρά μια αληθινή ιστορία. Ωστόσο, οτιδήποτε αναφέρεται στο κείμενο είναι πραγματικό γεγονός. Η ιστορία του Πόντζι δεν έχει ανάγκη την παρέμβαση και υποστήριξη της φαντασίας του συγγραφέα, και βρίσκω ιδιαίτερα οξυδερκή τον Νταβίντ Λεσκο που δεν υπέκυψε καθόλου σ' αυτόν τον πειρασμό, αλλά δόμησε το έργο πάνω στα μικρά και μεγάλα γεγονότα της ζωής του πρώτου −όπως θεωρείται από πολλούς− σύγχρονου οικονομικού απατεώνα.
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to-systima-tou-pontzi-7.jpg)
Μιλήστε μας για την ομάδα Θέση. Είστε όλοι απόφοιτοι του ΚΘΒΕ. Πώς προέκυψε η συνεργασία σας;
Διαμαντής Αδαμαντίδης: Η Εταιρεία Θεάτρου Θέση δημιουργήθηκε το 2015. Γνωριστήκαμε όλοι στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, όπου φοιτούσαμε. Κάποιοι συμφοιτητές, κάποιοι σε διαφορετικά έτη. Τελειώνοντας τη σχολή, ήρθαμε αντιμέτωποι με την ανάγκη να συσπειρωθούμε στοχεύοντας σε μια κοινή δημιουργία, μια διαδικασία βασισμένη στην κοινή αισθητική και οπτική μας για το θέατρο. Γνωρίζαμε ότι το τόλμημα ήταν μεγάλο και οι δυσκολίες αρκετές, αλλά υπήρχε μεγάλη ανάγκη να φτιάξουμε ένα σύνολο το οποίο θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να κινηθεί ανεξάρτητα και προς οποιαδήποτε καλλιτεχνική κατεύθυνση. Με γενναιότητα, λοιπόν, κοινό βλέμμα κι εκτίμηση ο ένας για τον άλλον, κάναμε το βήμα και δημιουργήσαμε την ομάδα μας. Και το ταξίδι συνεχίζεται.
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to-systima-tou-pontzi-4.jpg)
Ποιες σκέψεις και συναισθήματα σας γεννήθηκαν όταν διαβάσατε για πρώτη φορά το έργο;
Μαρία Χάνου: Με συνεπήρε η ζωή και η ιστορία αυτού του ανθρώπου, του Τσαρλς Πόντζι, η προσωπικότητα και η ευφυΐα του, μιας και τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο έργο είναι βιογραφικά. Σε συνδυασμό με μια πολύ έξυπνη και δημιουργική συγγραφική γραμμή, ο Νταβίντ Λεσκό υπογράφει ένα κείμενο που διαβάζεται σχεδόν σαν μουσική παρτιτούρα, με έντονο ρυθμό και εναλλαγές, ένα έργο απαιτητικό, αλλά και εξαιρετικά γοητευτικό να αναμετρηθείς μαζί του.
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to-systima-tou-pontzi-2.jpg)
Με ποια εργαλεία θα ανεβάσετε αυτό το έργο που περιλαμβάνει 60 διαφορετικούς ρόλους;
Τρυφωνία Αγγελίδου: Το να ανεβάσεις ένα τόσο πολυπρόσωπο έργο με τέσσερις ηθοποιούς είναι από μόνο του μια πρόκληση. Εμείς διαλέγουμε να ανταποκριθούμε σε αυτή την πρόκληση με εργαλεία μας τη φαντασία, τον ήχο και τα σώματα των ηθοποιών. Και φυσικά, τον λόγο. Ως καλλιτέχνες μας ενδιαφέρει η προσέγγιση της σκηνικής δράσης με όσο το δυνατόν λιγότερα, ώστε η παράσταση να αφήνει χώρο όχι μόνο στη δημιουργικότητα των ηθοποιών αλλά κυρίως στη φαντασία του θεατή. Με τη γρήγορη εναλλαγή των ρόλων, επιδιώκουμε να πούμε αυτή τη φορά την ιστορία του Κάρλο Πόντζι, που ακόμα και αν σε στιγμές μοιάζει παραμύθι, είναι πέρα για πέρα αληθινή.
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to-systima-tou-pontzi-1.jpg)
Επόμενα σχέδια της ομάδας; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας;
Γιάννης Σαμψαλάκης: Προς το παρόν όλα τα σχέδια και οι προσδοκίες της ομάδας αφορούν το «Σύστημα του Πόντζι». Για αρχή προσδοκούμε να αρέσει και να πάει καλά η παράσταση στην Αθήνα και έπειτα θα πάμε οπωσδήποτε στη Θεσσαλονίκη, όπως κάνουμε άλλωστε και με κάθε παράστασή μας. Θα ήταν ευχής έργον να πάμε αργότερα σε κάποια φεστιβάλ στο εξωτερικό, πράγμα που έχει γίνει με τις προηγούμενες παραστάσεις μας και μας ενδιαφέρει πολύ.
![to systima tou pontzi, 104 to systima tou pontzi, 104](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to-systima-tou-pontzi-3.jpg)
Δείτε περισσότεες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.