Θεατρο - Οπερα

«Από τη Σμύρνη στη Σαλονίκη» τα sold outs καλά κρατούν

Τι απέγινε η Φιλιώ Μπαλτατζή και η οικογένειά της μετά τη Μικρασιατική καταστροφή;

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
_mg_0048a.jpg

Η θεατρική παράσταση «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» της Μιμής Ντενίση στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» είναι η συνέχεια του «Σμύρνη μου αγαπημένη»

Η θεατρική παράσταση «Σμύρνη μου αγαπημένη» κατάφερε να γίνει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ελληνικού θεάτρου. Εκατοντάδες χιλιάδες θεατές επέστρεψαν ξανά και ξανά στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», για να δουν από την αρχή την ιστορία της Φιλιώς Μπαλτατζή και της οικογένειάς της.

_mg_9794.jpg

Τι ακολούθησε, όμως, στη ζωή των ηρώων της Μιμής Ντενίση μετά τη Μικρασιατική καταστροφή; Αυτό μάς αποκαλύπτει το έργο «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη», που αποτελεί το πρώτο sequel του ελληνικού θεάτρου. Οι χαρακτήρες φτάνουν στη Μακεδονία και συγκεκριμένα στη Θεσσαλονίκη, όπου ντόπιοι, πρόσφυγες, Πόντιοι και Εβραίοι καταφέρνουν να ζήσουν αρμονικά παρά τις διαφορές τους. Εκεί βλέπουμε την πορεία της οικογένειας της Φιλιώς, αλλά και νέων χαρακτήρων, από την ανταλλαγή πληθυσμών μέχρι την αρχή του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ωστόσο, οι θεατές του έργου, πέραν των περιπετειών των ηρώων, έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν και πτυχές του Μεσοπολέμου που πιθανώς μέχρι τώρα να τους ήταν άγνωστες. Το «Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη» γράφτηκε μετά από ενδελεχή έρευνα κειμένων Θεσσαλονικιών και Εβραίων συγγραφέων, καταφέρνοντας έτσι να αποτελέσει μία μεγάλη νωπογραφία της εποχής, σε επίπεδο τόσο πολιτικό και πολιτισμικό όσο και προσωπικό. Μέσα από το σενάριο και τη σκηνοθεσία της Μιμής Ντενίση παρακολουθούμε την ανέλιξη των προσφύγων από την απόλυτη φτώχεια σε μία νέα αξιοπρεπή ζωή, την προσπάθεια τους να ενσωματωθούν και να γίνουν ένα με τους υπόλοιπους Έλληνες της χώρας και την άνοδο και την πτώση της Εβραϊκής κοινότητας.

_mg_9769.jpg

_mg_9713.jpg

Η παράσταση μάς μεταφέρει σε εκείνη την εποχή με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο. Αιτία; Τα σκηνικά, τα κοστούμια εποχής και οι βιντεοπροβολές που συμπληρώνονται από τις προσωπικές ιστορίες και τη μουσική, που παίζουν ζωντανά επί σκηνής ο Ανδρέας Κατσιγιάννης με τον Σωτήρη Μαργώνη. Ανάμεσα σε αυτά, τους χαρακτήρες της παράστασης ζωντανεύουν η πρωταγωνίστρια της παράστασης, Μιμή Ντενίση, μαζί με τους Αλέξανδρο Αντωνόπουλο, Γιώργο Αρμένη, Νικολέττα Βλαβιανού, Κατερίνα Γερονικολού, Μαρία Εγγλεζάκη, Λευτέρη Ελευθερίου, Δημήτρη Μακαλιά, Μιχάλη Μητρούση, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Νίκη Παλληκαράκη, Όλγα Πολίτου, Δήμητρα Σιγάλα, Αναστασία Σκοπελίτη, Γιάννη Τσιμιτσέλη και Αντιγόνη Ψυχράμη.

_mg_5966a.jpg

Η Μιμή Ντενίση σημειώνει για την παράσταση, που αποτελεί παραγωγή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού: «Η τεράστια επιτυχία του έργου “Σμύρνη μου αγαπημένη”, επιτυχία που δεν έχει όμοιά της στα θεατρικά χρονικά, γιατί ξεπέρασε το ενδιαφέρον για την παράσταση και έγινε εθνικό θέμα, μ’ έφερε πολύ κοντά στους Μικρασιάτες και σ’ όλους τους απογόνους προσφύγων από τη Μικρά Ασία. Οι συγκινητικές εκδηλώσεις που δεχτήκαμε αφορούσαν κατά ένα μεγάλο μέρος την ίδια την παράσταση, αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης που ένιωσαν μέσα από αυτήν. Δική τους ιδέα και απαίτηση ήταν να γράψω τη συνέχεια. Όλοι με ρώταγαν τι έγινε στην συνέχεια η Φιλιώ Μπαλτατζή και τα παιδιά της. Έτσι, αποφάσισα να γράψω την συνέχεια που θα είναι το πρώτο sequel στο ελληνικό θέατρο, καθώς στο εξωτερικό συνηθίζεται πολύ.

“Κι από Σμύρνη… Σαλονίκη” λοιπόν, με τη συνέχεια της οικογένειας Μπαλτατζή, με την άγνωστη ιστορία των προσφύγων στην διάρκεια του Μεσοπολέμου και την άγνωστη ιστορία των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Νομίζω ότι είναι ένα έργο που θα συγκινήσει περισσότερο κι από την “Σμύρνη”».

_mg_9925a.jpg

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.