- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Η διασημότερη οικονομική φούσκα «σκάει» στο Θέατρο 104
«Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και αν η ζωή δε σου δίνει ένα σύστημα αξιών, φτιάχνεις το δικό σου»
![foto_1.jpg foto_1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/foto_1_0.jpg)
![to_systima_tou_pontzi_8.jpg to_systima_tou_pontzi_8.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2020/01/02/to_systima_tou_pontzi_8.jpg)
Η θεατρική παράσταση του Νταβίντ Λεσκό, «Το Σύστημα του Πόντζι», στο Θέατρο 104 από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα
«Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και αν η ζωή δε σου δίνει ένα σύστημα αξιών, φτιάχνεις το δικό σου». Αυτό πίστευε ο Τσαρλς Πόντζι, ένα Ιταλός μετανάστης που έφτασε με δύο δολάρια στις ΗΠΑ το 1903, κατόρθωσε να γίνει ένας από τους σημαντικότερους επενδυτές της εποχής του και τελικά δήλωσε ένοχος για απάτη, «χαρίζοντας» το όνομά του σε ένα από τα διασημότερη μη βιώσιμα επενδυτικά συστήματα, το «Σχήμα Πόντζι».
![to_systima_tou_pontzi_5.jpg to_systima_tou_pontzi_5.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to_systima_tou_pontzi_5.jpg)
Η αληθινή του ιστορία θα ζωντανέψει τώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την Εταιρεία Θεάτρου Θέση στη σκηνή του Θεάτρου 104, όπως την κατέγραψε το 2012 ο Νταβίντ Λεσκό. Ο Μιχάλης Σιώνας σκηνοθετεί «Το Σύστημα του Πόντζι», σε μία μουσική κωμικοτραγική παράσταση. Μόλις τέσσερις ηθοποιοί -η Τρυφωνία Αγγελίδου, ο Διαμαντής Αδαμαντίδης, ο Γιάννης Σαμψαλάκης και η Μαρία Χάνου- αναλαμβάνουν να ενσαρκώσουν 60 διαφορετικούς ρόλους.
Η παράσταση έρχεται να υπογραμμίσει όλους τους συμβιβασμούς που περιβάλλουν όλα όσα έχουμε, αλλά και δεν έχουμε. Μέσα από το σωματικό θέατρο, το χιούμορ, τη χοριτηκότητα και τον διάλογο μουσικής και λόγου, θα ειπωθεί η ιστορία της πρώτης οικονομικής φούσκας όλων των εποχών, πάνω στην οποία στηρίχτηκε όλη η σύγχρονη παγκόσμια οικονομία, και -το βασικότερο- η ιστορία του άντρα που την δημιούργησε.
![to_systima_tou_pontzi_6.jpg to_systima_tou_pontzi_6.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to_systima_tou_pontzi_6.jpg)
Ο Πόντζι βρέθηκε στην κοινωνία των ΗΠΑ, μία κοινωνία ταξική, με βασικό κριτήριο ανέλιξης το χρήμα. Αυτό, σε συνδυασμό με τον έμφυτο πόθο του για πλούτο, τον οδήγησε στην απάτη. Ο Ιταλός έφτασε να κερδίζει μέχρι και 250.000 δολάρια την ημέρα, χάρη στο «Σχήμα» του, μία «πυραμίδα» επενδυτών, που στην ουσία είχε προοπτικές κέρδους για εταιρείες-φαντάσματα, οι οποίες προέρχονταν από την άμεση πληρωμή τόκων στους πρώτους επενδυτές με τα χρήματα των επόμενων.
![to_systima_tou_pontzi_4.jpg to_systima_tou_pontzi_4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to_systima_tou_pontzi_4.jpg)
Καταπάτησε κάθε κανόνα ηθικής και ανηθικότητας για να «ταΐσει» την αχόρταγη απληστία του, αλλά γρήγορα όλη η απάτη του κατέρρευσε. Τον Αύγουστο του 1920, η The Boston Post αποκάλυψε την εμπλοκή του σε οικονομικό σκάνδαλο τράπεζας του Μόντρεαλ την περασμένη δεκαετία και την 1η Νοεμβρίου ο ίδιος δήλωσε ένοχος για απάτη, τη στιγμή που 85 κατηγορίες εκκρεμούσαν εις βάρος του.
![to_systima_tou_pontzi_2.jpg to_systima_tou_pontzi_2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to_systima_tou_pontzi_2.jpg)
Ποιος είναι ο συγγραφέας του θεατρικού έργου; Γεννημένος το 1971, ο Νταβίντ Λεσκό είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και μουσικός. Η γραφή του, όπως και η σκηνική του εργασία, αναζητούν τρόπους ενσωμάτωσης μη δραματικών μορφών στο θέατρο, όπως η μουσική. Το 2008 απέσπασε το βραβείο Νέου Ταλέντου της SACD (Εταιρεία Δραματικών Συγγραφέων και Συνθετών) και το Grand Prix δραματικής λογοτεχνίας για το έργο L’ Européenne. Ερμηνεύοντας ο ίδιος το κείμενό του La Commission centrale de l’ Enfance, απέσπασε το βραβείο Molière θεατρικής αποκάλυψης της χρονιάς 2009. Συνεργαζόμενος με το Théâtre de la Ville του Παρισιού, συμμετείχε σε πλήθος φεστιβάλ. Τα έργα του κυκλοφορούν απ’ τις Εκδόσεις Actes Sud-Papiers, ενώ έχουν μεταφραστεί και παίζονται στα αγγλικά, τα γερμανικά, τα πορτογαλικά και τα ισπανικά.
![to_systima_tou_pontzi_7.jpg to_systima_tou_pontzi_7.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/to_systima_tou_pontzi_7.jpg)
Περισσότερες Πληροφορίες:
Από 25 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου
Θέατρο 104 (Ευμολπίδων 41, Αθήνα)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο και Κυριακή 21:15
Τιμές εισιτηρίων: 7€ (προσφορά προπώλησης μέχρι 11/1), 12€ (κανονικό), 10€ (μειωμένο - φοιτητικό, πολυτέκνων, ΑμεΑ), 5€ (ανέργων, ατέλεια)
Προπώληση εισιτηρίων: Viva, 11876, SevenSpots, Reload Stores, WIND, Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα, Viva Kiosk, Yoleni’s
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.