Αριστοτέλη Ρήγα, τι θα πει «Τουρλού»;
«Όταν γελάτε με αυτά τα αστεία, έχω ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μια χαίρομαι, από την άλλη ανησυχώ και λίγο»
Συνέντευξη του stand-up comedian Αριστοτέλη Ρήγα στην ATHENS VOICE: Η παράσταση «Τουρλού», η κωμωδία και η αστεία πλευρά της Αθήνας.
Τον πέτυχα σε ένα παγκάκι Σάββατο βράδυ, έξω από τον Σταυρό του Νότου, να σκαρώνει λογοπαίγνια. Τον πέτυχα στη Βαρβάκειο αγορά με σέξι ολόσωμη μπλε φόρμα να πρωταγωνιστεί σε μουσικό heavy metal ρεμπέτικο βίντεο κλιπ. Τον πέτυχα σε κεντρική πλατεία των Τρικάλων να μετράει τα «τρία καλά» αγκαλιά με μια κιθάρα. Κι αν όλα τα παραπάνω είναι ψέματα, ο αγαπημένος του κοινού stand-up comedian, Αριστοτέλης Ρήγας, απάντησε στις ερωτήσεις μου και είπε μόνο την αλήθεια (και κάνα δυο αστεία).
Αριστοτέλη Ρήγα, τι θα πει «Τουρλού»;
Η λέξη τουρλού είναι τουρκικής προέλευσης, βγαίνει από το türlü που σημαίνει «διάφορα». Σε αντίθεση με τη λέξη τούρλου, το οποίο λογικά θα σημαίνει «διαφορά».
Πόσο τουρλού είναι η ζωή μας στην Αθήνα σήμερα;
Θα έλεγα ότι είναι αρκετά, γιατί περιλαμβάνει διάφορα πράγματα που κάνουν τη διαφορά.
Είναι κι εκτός πόλης έτσι; Τo συναντάς στις περιοδείες σου;
Εντός και εκτός πόλης το τραγικό και το αστείο πάνε βόλτα χέρι – χέρι. Προσωπικά, βρίσκω πολύ αστείο το γεγονός ότι, οι Αθηναίοι βρίσκουν αστείες όλες τις προφορές ανά την Ελλάδα, ενώ σε όλους τους τόπους ανά την Ελλάδα βρίσκουν αστεία την aθηναϊκή προφορά!
Εξήγησέ μας τι είναι το mashup; Πώς επιλέγεις τα κομμάτια που μπλέκεις μεταξύ τους;
Το mashup είναι ένα τραγούδι που προκύπτει από τον έρωτα δυο άλλων τραγουδιών μεταξύ τους. Έχει τη μελωδία του μπαμπά και τους στίχους της μαμάς ή του γονέα ένα και του γονέα δύο αν προτιμάτε. Θυμίζει, δηλαδή, και τον ένα και τον άλλο γονιό, αλλά παραμένει ένα αυθύπαρκτο νέο τραγούδι που πρέπει να πάρει τις δικές του αποφάσεις και να σταματήσει κάποια στιγμή να ζει στο πατρικό του. Το οποίο είναι πιο δύσκολο τώρα με την κρίση αλλά πρέπει να το κάνει. Πότε θα ανοίξει επιτέλους τα φτερά του;
Τι κοινό έχει η Φραγκοσυριανή με το Paranoid;
Τον νταλκά.
Ποιο mashup θα περιέγραφε καλύτερα την Αθήνα;
Tο πρωί με ξυπνάς με φιλιά, σε μουσική χμ.. θα το βρω, πού θα μου πάει.
Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το stand-up comedy; Από πού ξεκίνησες, πού σε πήγε και πού θέλεις να το φτάσεις;
Ασχολούμαι από το 2012 και με έχει πάει σε μέρη που δεν θα φανταζόμουν ότι θα πήγαινα ποτέ. Από το Βεάκειο θέατρο με 2.000 θεατές, στο Βόλο με 34, από την Κέρκυρα και την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Παλαιόχωρα Χανίων, με έχει πάει στην Ευρώπη, με πήγε στον «Σταυρό του Νότου» σε φεστιβάλ, σε αδιανόητες καλές και κακές συνθήκες. Μου χάρισε ανθρώπους. Γενικά μου έχει μεταμορφώσει τη ζωή. Θέλω να το φτάσω εκεί που μπορεί να φτάσει.
Οι παραστάσεις σου απαιτούν τη συμμετοχή του κοινού ή να πάψουμε πια να είμαστε αγχωμένοι μην τυχόν κι εκτεθούμε;
Να μην αγχώνεστε καθόλου. Δεν πειράζω κανέναν, δεν εκθέτω κανέναν, είμαστε όλοι εκεί για έναν και μόνο αποκλειστικό σκοπό. Να περάσουμε ωραία. Και εγώ μαζί.
Υπάρχουν, άραγε, συνταγές για μια καλή stand-up comedy παράσταση;
Υπάρχει μία και μόνο. Θέλει τρία υλικά, κατά σειρά σπουδαιότητας, δουλειά, δουλειά και λίγη φαντασία. Περιμένατε να ξαναπώ δουλειά ε; Το φαντάστηκα.
Το πιο συγκινητικό/το πιο αστείο ή το πιο αμήχανο περιστατικό που σου έχει συμβεί εν ώρα παράστασης;
Ήρθε ένας φίλος μου κατ’ ευθείαν μετά την κηδεία του πατέρα του και γελούσε σαν να ξεδιψάει.
Διδάσκεται αυτό που κάνεις; Απαιτεί σπουδές υποκριτικής;
Διδάσκεται όσο διδάσκεται η κολύμβηση στην ξηρά. Μπορεί κανείς να σου δείξει τις κινήσεις, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να μπεις στο νερό και να κολυμπήσεις. Το κοινό θα σου «φανερώσει» τι να πεις και αρκεί να το ακούς. Από κει και πέρα είναι όλα θέμα εξάσκησης και επιμονής. Οι σπουδές υποκριτικής είναι άσχετες με το stand-up comedy γιατί η μεγαλύτερη δυσκολία είναι η συγγραφή και όχι η ερμηνεία ενός κειμένου. Πολλοί ηθοποιοί θέλοντας να «καβαλήσουν το κύμα» διατείνονται ότι είναι standup comedians και παρουσιάζουν θεάματα που φέρουν τον τίτλο. Κανείς δεν θα τους θυμάται σε κάποια χρόνια.
Έμπνευση και παρατηρητικότητα πάνε μαζί για έναν κωμικό;
Η παρατηρητικότητα είναι από τα βασικά εργαλεία του κωμικού. Είτε παρατηρεί το εξωτερικό περιβάλλον, είτε το εσωτερικό του, ως ενδοσκόπηση. Η κωμωδία είναι ακριβώς λίγο πιο κάτω από την πραγματικότητα και η οξεία ματιά είναι το εργαλείο που χρειάζεται για να αποκαλυφθεί.
Αν η Αθήνα ήταν λογοπαίγνιο από την φετινή σου παράσταση, ποιο θα ήταν;
Όταν γελάτε με αυτά τα αστεία έχω ανάμικτα συναισθήματα. Από τη μια χαίρομαι, από την άλλη ανησυχώ και λίγο.
Πού σε βρίσκουμε να σε καμαρώσουμε (εκτός από τον Σταυρό του Νότου);
Μέχρι τις 4 Ιανουαρίου 2020 θα βρίσκομαι για 4 μόνο παραστάσεις ακόμα εκεί. Μετά, θα αφήσω το «Τουρλού» στην άκρη και θα δω τις σημειώσεις μου, ώστε να δουλέψω το υλικό μου για την επόμενη παράσταση. Μεταξύ άλλων κανονίζω και κάποιες σόλο παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, την Καλαμάτα και σε άλλες πόλεις στην επαρχία.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.