- CITY GUIDE
- PODCAST
-
35°
Η άνοδος & η πτώση του Αρχιμάστορα Σόλνες
Το έργο του Ίψεν «Αρχιμάστορας Σόλνες» ανεβαίνει στο Από Μηχανής θέατρο
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![60814-121346.jpg 60814-121346.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/02/17/60814-121346.jpg)
Η Κατερίνα Μπερδέκα γράφει για το έργο που σκηνοθετεί:
«Το ταξίδι στις λέξεις του Χένρικ Ίψεν είναι μια μαγική πορεία αναγνώρισης των πιο μύχιων σκέψεων και συναισθημάτων του εαυτού σου και των πιο περίπλοκων συμπεριφορών των άλλων προς εσένα. Κατ’ αυτή την έννοια είναι ένα “προσωπικό” κείμενο με το οποίο ο καθένας μπορεί να ταυτιστεί και να παρασυρθεί στη δίνη του. Το χρέος που μας αναχαιτίζει από την ίδια τη ζωή, το τίμημα που πρέπει να πληρώσουμε για να “χτίσουμε” το δικό μας δημιούργημα· τα σπίτια που στεγάζουν οικογένειες αλλά είναι κενά της βαθιάς ζεστής, αγαπητικής έννοιας των δεσμών της· ο έρωτας που μπορεί να σε αρπάξει και να σε τινάξει στα ουράνια και από κει να σε ωθήσει στα βαθύτερα σκοτάδια· η παράδοση στον άλλον και η προδοσία· ο φόβος που σου στερεί τη γεύση της ζωής· η τρέλα ως δομικό στοιχείο της δημιουργίας αλλά και της απόρριψης από τους άλλους· η συνείδηση ως καθημερινό ζύγι των πράξεών μας, η αμφιβολία και η ευθύνη. Όλα αριστοτεχνικά δομημένα σε μια απολύτως ρεαλιστική υπόθεση που ξετυλίγεται όμως με τέτοιον τρόπο ώστε χωρίς να το καταλάβεις σε τραβάει μέσα στον κόσμο του ονείρου, του υπερβατικού και του παραμυθιού. Παρακολουθείς με κομμένη την ανάσα την αντίστροφη μέτρηση της πορείας του Αρχιμάστορα Σόλνες προς την πτώση με τη βεβαιότητα ότι εσύ καταλαβαίνεις τα λάθη που τον σπρώχνουν προς τα εκεί. Ποιος απέτρεψε ποτέ, όμως, τον έρωτα επειδή ήξερε πως θα χάσει την καρδιά του; »
Το έργο
Η τελευταία μέρα της ζωής του διάσημου αρχιτέκτονα Χάλβαρντ Σόλνες. Ένας μάλλον αμφιλεγόμενος χαρακτήρας, που βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του. Είναι παντρεμένος με την Αλίνε, η οποία δεν κατάφερε ποτέ να βγει από το βαθύ πένθος για τα δίδυμα αγόρια τους που πέθαναν. Διατηρεί σχέση με την αρκετά νεώτερη γραμματέα του Κάγια Φόσλι, η οποία είναι αρραβωνιασμένη με τον υπάλληλό του, τον νεαρό αρχιτέκτονα Ράγκναρ Μπρόβικ. Κρατώντας την κοντά του κρατάει και εκείνον, ακριβώς επειδή γνωρίζει την αξία του και απειλείται. Γι’ αυτόν τον λόγο ο Σόλνες αρνείται πεισματικά να επιβεβαιώσει οτιδήποτε σχετικά στον Ράγκναρ και στον γέρο πατέρα του, παρόλο που γνωρίζει ότι ο τελευταίος είναι πολύ κοντά στον θάνατο. Δέχεται την «εισβολή» της Χίλντε Βάνγκελ, μιας νέας γυναίκας, 23 ετών, στο σπίτι του. Έρχεται να παραλάβει το βασίλειο που της υποσχέθηκε στα δεκατρία της, όταν την φίλησε «λερώνοντάς» την για πάντα. Όμως, πώς μπορείς να μην συμπαθήσεις –να μη συμπονέσεις τον άνθρωπο που ομολογεί ότι φοβάται. Που αναγνωρίζει και δέχεται ότι πρέπει να πληρώσει το τίμημα για ό,τι πέτυχε στη ζωή του, που δέχεται την ενοχή για τον θάνατο των παιδιών του και το «ασήκωτο, υπέρογκο χρέος» απέναντι στη σύζυγο του Αλίνε. Η μόνη διέξοδος, η άνοδος. Η μόνη πραγματικότητα η πτώση.
Παίζουν: Άκις Βλουτής, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Διώνη Κουρτάκη, Ερρίκος Λίτση, Αθηνά Μπερδέκα, Κωνσταντίνος Μωραΐτη, Βασιλική Τρουφάκου.
Από 14/2, Από Μηχανής θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231131
Πέμ., Παρ., Σάβ. 20.30, Κυρ. 19.00. €14, 10(Φ/ Κάθε Πέμπτη)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δείτε τις πρώτες φωτογραφίες από τις πρόβες. Μια κωμωδία της Sarah Ruhl για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.