- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Μαρίκα Κοτοπούλη, σε έκρηξη
Την υποδύεται η Δήμητρα Παπαδήμα, σε μια δύσκολη φάση της καριέρας και της ζωής της – θα μπορούσε να είχε τίτλο «23 ημέρες μαρτυρίου»…
![32014-72458.jpg 32014-72458.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/32014-72458_0.jpg)
![marika-01.jpg marika-01.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/25/marika-01.jpg)
Η Καίτη Λιάκου γράφει για την θεατρική παράσταση «Αγρίμι» στο Θέατρο Άλφα.
Της Καίτης Λιάκου
Στο «Αγρίμι» η Δήμητρα Παπαδήμα είναι πραγματικό αγρίμι στην σκηνή: χτυπιέται όπως (φανταζόμαστε) και η πραγματική Μαρίκα Κοτοπούλη, τις 33 ημέρες και νύχτες που η σπουδαία ελληνίδα ηθοποιός περίμενε τον μεγάλο της έρωτα, τον Ίωνα Δραγούμη. Για την ιστορία, η Κοτοπούλη όντως περίμενε τον Δραγούμη ενώ έπαιζε στο θέατρο και κοίταζε με κρυφή αγωνία στην πλατεία, να δει μήπως τυχόν και εμφανίστηκε ο πολιτικός χωρίς να την ενημερώσει. Κάποιο βράδυ διέκρινε στο κοινό την Πηνελόπη Δέλτα, την οποίαν θεωρούσε ανταγωνίστριά της στην καρδιά του Δραγούμη. Η Κοτοπούλη της μίλησε άσχημα, την πρόσβαλε ή απλώς την έκανε να αισθανθεί ανεπιθύμητη και να φύγει άρον άρον.
Το τραγικό κομμάτι της ιστορίας πατάει στην πραγματικότητα: ο Δραγούμης ήταν νεκρός, είχε δολοφονηθεί εν ψυχρώ στις 31 Ιουλίου 1920, στη μέση του δρόμου και της το κρατούσαν κρυφό επί 23 μερόνυχτα, που η Κοτοπούλη, όλο και πιο απελπισμένη, τον περίμενε μάταια στο καμαρίνι της…
![toagrimi816x465.jpg toagrimi816x465.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/toagrimi816x465.jpg)
Το έργο, βασισμένο σε μια σκοτεινή στιγμή της ελληνικής ιστορίας, το έγραψε η Δήμητρα Παπαδήμα – σκύβοντας με αγάπη, και με πάθος, πάνω στον χαρακτήρα της Μαρίκας Κοτοπούλη. Η οποία μετατρέπεται σε αγρίμι όσο περνάνε οι μέρες και ο αγαπημένος της δεν δίνει σημεία ζωής, τρελαίνεται από αγωνία, απελπισία και πίκρα, σε μιαν Αθήνα που λιώνει στην καλοκαιρινή ζέστη και βράζει μετά την απόπειρα δολοφονίας του Βενιζέλου στο Παρίσι. Η Ιστορία είναι το μπακ-γκράουντ του έργου, και η παθιασμένη, τραγική σχέση της Κοτοπούλη με τον Δραγούμη, από την πλευρά της μεγάλης ηθοποιού, είναι το πρώτο επίπεδο ανάγνωσης.
Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Μποσταντζόγλου (ο οποίος συμμετέχει και στην παράσταση), μαζί με την Παπαδήμα. Το «Αγρίμι» είναι ένα έργο που θα σας αγγίξει, ακόμα κι αν δεν ξέρετε καλά την Ιστορία της Ελλάδας – θα δείτε μια πολύ προσωπική, ανθρώπινη πλευρά της Μαρίκας Κοτοπούλη, μέσα στην Ιστορία…
Σκηνικά-κοστούμια Χριστίνα Οικονόμου.
«Το αγρίμι», Θέατρο Άλφα, Πατησίων 37 & Στουρνάρα 51, 210-5238742, 5221444
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.