- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μαρίκα Κοτοπούλη, σε έκρηξη
Την υποδύεται η Δήμητρα Παπαδήμα, σε μια δύσκολη φάση της καριέρας και της ζωής της – θα μπορούσε να είχε τίτλο «23 ημέρες μαρτυρίου»…
Η Καίτη Λιάκου γράφει για την θεατρική παράσταση «Αγρίμι» στο Θέατρο Άλφα.
Της Καίτης Λιάκου
Στο «Αγρίμι» η Δήμητρα Παπαδήμα είναι πραγματικό αγρίμι στην σκηνή: χτυπιέται όπως (φανταζόμαστε) και η πραγματική Μαρίκα Κοτοπούλη, τις 33 ημέρες και νύχτες που η σπουδαία ελληνίδα ηθοποιός περίμενε τον μεγάλο της έρωτα, τον Ίωνα Δραγούμη. Για την ιστορία, η Κοτοπούλη όντως περίμενε τον Δραγούμη ενώ έπαιζε στο θέατρο και κοίταζε με κρυφή αγωνία στην πλατεία, να δει μήπως τυχόν και εμφανίστηκε ο πολιτικός χωρίς να την ενημερώσει. Κάποιο βράδυ διέκρινε στο κοινό την Πηνελόπη Δέλτα, την οποίαν θεωρούσε ανταγωνίστριά της στην καρδιά του Δραγούμη. Η Κοτοπούλη της μίλησε άσχημα, την πρόσβαλε ή απλώς την έκανε να αισθανθεί ανεπιθύμητη και να φύγει άρον άρον.
Το τραγικό κομμάτι της ιστορίας πατάει στην πραγματικότητα: ο Δραγούμης ήταν νεκρός, είχε δολοφονηθεί εν ψυχρώ στις 31 Ιουλίου 1920, στη μέση του δρόμου και της το κρατούσαν κρυφό επί 23 μερόνυχτα, που η Κοτοπούλη, όλο και πιο απελπισμένη, τον περίμενε μάταια στο καμαρίνι της…
Το έργο, βασισμένο σε μια σκοτεινή στιγμή της ελληνικής ιστορίας, το έγραψε η Δήμητρα Παπαδήμα – σκύβοντας με αγάπη, και με πάθος, πάνω στον χαρακτήρα της Μαρίκας Κοτοπούλη. Η οποία μετατρέπεται σε αγρίμι όσο περνάνε οι μέρες και ο αγαπημένος της δεν δίνει σημεία ζωής, τρελαίνεται από αγωνία, απελπισία και πίκρα, σε μιαν Αθήνα που λιώνει στην καλοκαιρινή ζέστη και βράζει μετά την απόπειρα δολοφονίας του Βενιζέλου στο Παρίσι. Η Ιστορία είναι το μπακ-γκράουντ του έργου, και η παθιασμένη, τραγική σχέση της Κοτοπούλη με τον Δραγούμη, από την πλευρά της μεγάλης ηθοποιού, είναι το πρώτο επίπεδο ανάγνωσης.
Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιάννης Μποσταντζόγλου (ο οποίος συμμετέχει και στην παράσταση), μαζί με την Παπαδήμα. Το «Αγρίμι» είναι ένα έργο που θα σας αγγίξει, ακόμα κι αν δεν ξέρετε καλά την Ιστορία της Ελλάδας – θα δείτε μια πολύ προσωπική, ανθρώπινη πλευρά της Μαρίκας Κοτοπούλη, μέσα στην Ιστορία…
Σκηνικά-κοστούμια Χριστίνα Οικονόμου.
«Το αγρίμι», Θέατρο Άλφα, Πατησίων 37 & Στουρνάρα 51, 210-5238742, 5221444
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.