- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Τάκης Ζαχαράτος, ένας σούπερ σταρ
Για λίγες παραστάσεις-μεγαλείο, στο Παλλάς, ο Τάκης Ζαχαράτος τα δίνει όλα. Το σόου λέγεται «Ζω για σένα» και κοιτάξτε να μη το χάσετε...
![Μανίνα Ζουμπουλάκη Μανίνα Ζουμπουλάκη](/images/120x120/3/jpg/files/2023-11-13/m-zoumpoulaki.jpg)
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/20/palais-14.jpg)
Παρακολουθήσαμε την πρόβα της παράστασης «Ζω για σένα» του Τάκη Ζαχαράτου στο Παλλάς.
Το μπαλέτο, δώδεκα χορευτές/χορεύτριες παρακαλώ, χορεύει «Θέλω τα ώπα μου και τα ωραία μου» ένα βροχερό πρωινό που ο Τάκης Ζαχαράτος έχει κολλήσει στην κίνηση: γίνεται της τρελής έξω, λίγες μέρες πριν τις γιορτές, κι εμείς αργήσαμε, που καθόμαστε τώρα στο τεράστιο «Παλλάς» και χαζεύουμε γύρω μας. Περνάνε στο «Άνοιξε πέτρα να διαβώ» με μαυροφορεμένα κορίτσια στη σκηνή, πάνω που καταφθάνει ο Τάκης, μπαμπουκωμένος και «κάπως», όπως μας λέει, ίσως επειδή η προηγούμενη πρόβα τελείωσε στις 3.00 το πρωί.
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-07.jpg)
«Αρκετά τον κλάψαμε τον μακαρίτη!» φωνάζει ανεβαίνοντας στη σκηνή, «φέρτε τα ντέφια, φέρτε και τα κέφια να το γλεντήσουμε τώρα!» Και παρόλο που θέλει λίγη ώρα για να ζεσταθεί ο καλλιτέχνης, παρόλο που είναι «κάπως» −έστω κι αν δεν του φαίνεται−, η ενέργειά του σε κάνει να χαμογελάς: αστράφτει, μεταμορφώνεται και αστραποβολεί πάνω στην −πήγα να πω «στην πίστα»− αλλά είναι σκηνή, πάρα πολύ ωραία και εντυπωσιακή. Το «πίστα» μού βγήκε επειδή είχα μια εικόνα του Τάκη στη «Μέδουσα», πριν πολλά χρόνια, να μας αφήνει με το στόμα ανοιχτό με το που άνοιξε το δικό του (στόμα), ίσως και πριν το ανοίξει...
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-02.jpg)
Έχουν περάσει όντως πολλά χρόνια, ο Τάκης έχει κάνει μεγάλη διαδρομή από τότε, πολύ δρόμο στις σόου-μπίζνες, με ακόμα περισσότερο χορό, τραγούδι, μιμήσεις και σκετς, σόου με την πιο χολιγουντιανή έννοια της λέξης. Και στο «Ζω για σένα» τα κάνει όλα, απ’ ό,τι βλέπουμε στην πρόβα. Χοροπηδάει στη σκηνή ανάμεσα στις χορεύτριες, με μια κόκκινη φόρμα, αμακιγιάριστος και χωρίς καμία μεταμφίεση, και τον βλέπω ως Ζωζώ Σαπουντζάκη, Μαρινέλλα, Μαίρη Χρονοπούλου, σαν όλες τις λαμπερές σταρ που υποδύεται με τόσο σουξέ. Πριν ακόμα πιο πολλά χρόνια, με είχε πάρει τηλέφωνο μια μέρα ως Λιάνα Κανέλλη για να μου πει, πολύ σοβαρά, ότι κάποιος (δεν θυμάμαι ποιος ούτε γιατί) θα μου πάρει τα σώβρακα στο δικαστήριο. Ήμουν απόλυτα σίγουρη ότι μιλούσα με την Κανέλλη – μέχρι που έσκασε στα γέλια ο Τάκης («Εγώ είμαι καλέ, σύνελθε!») από την άλλη άκρη της γραμμής, και τζάμπα μου είχανε κοπεί τα γόνατα.
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-01.jpg)
Ο Τάκης μπορεί να είναι όποιος θέλει, όποτε θέλει.
«Με τσίμπησε η Αλίκη Γεωργούλη» μου λέει στο διάλειμμα της πρόβας, «σε μια επίδειξη του Μιχάλη Ασλάνη, ήμουν μικρός τότε, φρέσκος, με κάλεσε σπίτι της στην Πατριάρχου Ιωακείμ. Μου είπε ότι οι Κινέζοι όταν έχουν έναν πολύ ωραίο πίνακα, τον κρατάνε κρυμμένο πίσω από μια κουρτίνα, κι ανοίγουν λίγο-λίγο την κουρτίνα για να τον δείξουνε πότε-πότε. Εννοούσε ότι δεν κάνει καλό η υπερ-έκθεση, το να φαίνεσαι πάντα, παντού και συνέχεια. Πολύ σοφή κουβέντα, την θυμάμαι πάντα. Ήτανε θεά, η Αλίκη…»
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-09.jpg)
Πρώτη φορά που του έκανα συνέντευξη, αρχές δεκαετίας του ’90, με κοίταζε περίεργα πάνω από τις ερωτήσεις, στο τέλος δεν άντεξε «Έχεις ένα ψαλίδι; Πρέπει να σε κουρέψω, δε μπορώ να συγκεντρωθώ, δεν μπορώ να σε βλέπω μ’ αυτό το μαλλί!». Και με κούρεψε τέλεια κι η συνέντευξη είχε βγει κούκλα. Ξαναβρεθήκαμε αργότερα ως περίπου-συνεργάτες σε μια cult εκπομπή που έκανε («Ζω ένα δράμα»), η οποία κόπηκε πριν την ώρα της δυστυχώς, αλλά μας άφησε όρθιους όλους τους συντελεστές, και κυρίως τον Τάκη. Που είχε τα πιο πολλά να χάσει, μια και τη σήκωνε στους ώμους του. Όχι ότι πτοείται ο Τάκης από κάτι τέτοια – οι ικανότητές του είναι απίστευτες κι αν τον έχετε δει μια φορά σε πίστα, σκηνή ή οθόνη, αποκλείεται να μην τον χειροκροτήσατε με τρέλα.
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-04.jpg)
«Κάποτε μου έκανα συνέντευξη μόνος μου», λέει συνωμοτικά, «για ένα περιοδικό… μάλιστα με στρίμωχνα με τις ερωτήσεις, μου έβαζα δύσκολα! Γιατί άμα είναι εύκολα, τι να το κάνεις…;»
Σηκώνει τους ώμους, πηδάει πάνω στη σκηνή, και ξαφνικά γίνεται τεράστιος ο Τάκης, πιο αστραφτερός από όλους και πιο ΜΕΓΑΛΟΣ, σαν να γεμίζει ολόκληρο το Παλλάς με την (θα το ξαναπώ) ενέργειά του, και με το ταλέντο, και με την αύρα του. Το σόου συν-σκηνοθετεί μαζί με τη Σοφία Σπυράτου, τραγουδάει ο εξαιρετικός Πάνος Ζώης, συνοδεύεται από μπαλέτο 12 χορευτών και χορευτριών, και από δεκαμελή ορχήστρα. Σας δείχνουμε μόνο την πρόβα, για να είναι έκπληξη, το ίδιο το σώου... και στην πρόβα, δεν σταματήσαμε να χειροκροτούμε ούτε στιγμή...
![© Πέτρος Καλφαμανώλης Τάκης Ζαχαράτος, Ζω για σένα, Παλλάς](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/palais-13.jpg)
«Ζω για σένα». Μέχρι 19/1, Δευτέρα και Τρίτη 20.30. Παλλάς, Αμερικής 9, 2103639343, 2103643671
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.