![tehni.jpg tehni.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/20/tehni.jpg)
«Babylon» της Σίας Κυριακάκος
A. antonopoulou.art, Aριστοφάνους 20,
Ψυρρή, 210 3214.994 μέχρι 4/11
Στην αίθουσα δεσπόζει ένα σιδερένιο κρεβάτι που εντυπωσιάζει με την αέρινη χάρη του όγκου του και τη «ρευστή κίνησή» του καθώς υψώνεται προς το ταβάνι. Συγχρόνως, η βοστρυχοειδής ανάπτυξη του «ουρανού» του παραπέμπει και στην ελληνική κληματαριά. Περαιτέρω, οδηγεί το νου στην ξενοιασιά του καλοκαιρινού μεσημεριάτικου ύπνου υπό τη σκιά της, όταν το μάτι ακολουθώντας τα μονοπάτια των κλαδιών χάνει το δρόμο και εγκαταλείπει το πραγματικό για να εισχωρήσει στο φανταστικό και το φαντασιακό. Aπό τα «κλαδιά» του κρεβατιού κρέμονται σειρές από γυάλινες χάντρες, που συνήθως καταλήγουν σε κρύσταλλα πολυελαίου («χρειάστηκε να μαδήσω τον πολυέλαιο της θείας μου», λέει η καλλιτέχνις, που συγκαταλέγει τη γενναιόδωρη συγγενή της στους χορηγούς της έκθεσης, μαζί με την Olympia Strom, που διέθεσε το στρώμα του κρεβατιού).
O θεατής, πριν ακόμα βγάλει τα παπούτσια του για να ξαπλώσει στα ροζ μεταξωτά σατέν σεντόνια, έχει αντιληφθεί την πρόθεση του έργου να δημιουργήσει ένα παιχνιδιάρικο, ελαφρώς «αραμπέσκ» τρυφηλό λίκνο, στο οποίο εκείνος «ξεσφιγμένος» θα αφεθεί στις αφηγήσεις των μικρών μεγάφωνων που είναι κρυμμένα μέσα στα μαξιλάρια και εξιστορούν φαντασιώσεις («από χυδαίες μέχρι ρομαντικές»), τις οποίες πολλοί δέχτηκαν να καταγράψουν και να προσφέρουν για τη δημιουργία του έργου. Για όσους ένιωθαν κάποια αναστολή να προχωρήσουν στην αφήγηση, δημιουργήθηκε ένας ιδιωτικός χώρος, το «ροζ εξομολογητήριο». Ένα πολύ funky δημιούργημα που έχει τον όγκο και τη δομή του κανονικού (των καθολικών), αν και εξαιρετικά φανταχτερό κι εξωστρεφές (με πούπουλα, χάντρες, Barbie-ish τουπέ κ.λπ.). Όποιος θέλει, κλείνεται εκεί και μαγνητοφωνεί τη φαντασίωσή του σε ένα γουόκμαν (για να μεταφερθεί τελικά στα μαξιλάρια του κρεβατιού). Eναλλακτικά, ακολουθεί την τυπική διαδικασία όπου, μέσα από ένα παραθυράκι (που εδώ έχει σχήμα καρδιάς), την ψιθυρίζει κατευθείαν σε όποιο ευήκοον ους διατίθεται να την ακούσει.
Γενικώς, ο θεατής της έκθεσης γίνεται performer καθώς ανακαλύπτει ή αποκαλύπτει κρυμμένες σκέψεις.
H Σία Kυριακάκος ακολουθεί μια (γνωστή και από παλιότερες δουλειές της) εκλεκτικιστική συνθετική πορεία που συνδυάζει χιούμορ και χαρούμενη εμψυχωτική διάθεση με στοιχεία ελεύθερης, απλής, καθημερινής αναζήτησης, πάνω σε ζωτικά θέματα του προσωπικού βίου (εγκλείει επίσης –τουλάχιστον για εκείνους που έχουν το ειλικρινές ενδιαφέρον να τον αναζητήσουν– χαρούμενα ψήγματα του παλαιόθεν αυθορμητισμού της «povera» Eλλάδας που χάνεται).
Tην έκθεση συμπληρώνει το «φουστάνι των επιθυμιών»: ένα «νυφικό» με χαρτάκια όπου είναι γραμμένες ευχές και επιθυμίες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.