- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Αυτά που ζούμε είναι οι εμπειρίες μας που μας εξελίσσουν
Η σκηνοθέτρια της παράστασης «Καληνύχτα Μητέρα» (Θέατρο Radar) μιλάει στην ATHENS VOICE
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![1.jpg 1.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/12/05/1.jpg)
Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνoθέτησε την παράσταση «Καληνύχτα Μητέρα» και μιλάει στην ATHENS VOICE για το πώς επιλέγει τα έργα της και την επικοινωνία της με τους θεατές.
Με αφορμή το έργο «Καληνύχτα Μητέρα» που παίζεται για 2η χρονιά στο Θέατρο Radar, η Athens Voice μίλησε με την σκηνοθέτρια της παράστασης Αναστασία Παπαστάθη.
Έχετε πει ότι για εσάς ήταν στόχος ζωής να δημιουργήσετε το δικό σας χώρο και φέτος το Θέατρο Ραντάρ κλείνει τα πέντε του χρόνια. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό, αν το εγχείρημα ήταν δύσκολο όσο περιμένατε, αν είστε ικανοποιημένη με το μέχρι σήμερα αποτέλεσμα, αν θα το ξανακάνατε.
Φανταστείτε να παίρνει κάποιος ένα εγκαταλειμμένο φανοποιείο σχεδόν ερείπιο και να το μετατρέπει σε αυτόν τον όμορφο και φιλόξενο θεατρικό χώρο που είναι το Radar.Η ερώτησή σας μου φέρνει στην επιφάνεια όλες τις δυσκολίες που προέκυψαν και που ήταν πολλές και απρόσμενες με μεγαλύτερη την γραφειοκρατία της αδειοδότησης του θεάτρου. Ένα τέτοιο εγχείρημα μόνο αν συνδέεται με στόχο ζωής μπορεί να υλοποιηθεί. Όμως για τίποτα δεν μετάνιωσα, όλα ήταν ζωή, όλα ήταν αξιοποιήσιμα. Αυτά που ζούμε είναι οι εμπειρίες μας που μας εξελίσσουν που μας πάνε παρά κάτω.
![3.jpg 3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/3_256.jpg)
Μετά την ολοκλήρωση του θεάτρου, τα χρόνια που ακολούθησαν ήταν πέντε δημιουργικά χρόνια και χαίρομαι πολύ γιατί ότι συνέβη στο Radar το εκτίμησαν οι θεατές και το στήριξαν και εξακολουθούν να το στηρίζουν κι αυτό είναι ευοίωνο.
Τώρα για το άλλο που με ρωτάτε αν είμαι ικανοποιημένη, ναι μέχρι στιγμής είμαι, αλλά δεν θα ήθελα αυτό να μετατραπεί σε εφησυχασμό. Οι επιτυχίες και τα βραβεία που κατά καιρούς έχω πάρει, μου μεγαλώνουν το αίσθημα ευθύνης και έτσι θέλω να παραμείνω.
Πώς επιλέγετε τα έργα που ανεβάζετε; Ποιο έργο θα θέλατε κάποια στιγμή να ανεβάσετε στο μέλλον;
Με έλκει το θέμα ενός έργου και βέβαια η γραφή του. Αν δηλαδή ο συγγραφέας διεισδύει βαθύτερα στις καταστάσεις, αν τεκμηριώνει τους χαρακτήρες του έργου, αν έχει αμεσότητα στον λόγο του, αν υπάρχει υπάρχει αντιστοιχία με την εποχή μας, αν μπορώ εγώ προσωπικά να συνδεθώ με το κείμενο και ένα σωρό άλλα πράγματα που συνθέτουν το όλον και διαμορφώνουν την τελική μου απόφαση.
![kalinyxtamitera_18.jpg kalinyxtamitera_18.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/kalinyxtamitera_18.jpg)
Η «Παρεξήγηση» του Α. Καμύ και το «Φαινόμενο Ρασομόν» δικό μου έργο δεν ήταν εύκολες επιλογές, όμως στην συγκεκριμένη στιγμή που επέλεξα να τα ανεβάσω, είχαν κάτι να πουν και σε μένα και στο κοινό για αυτό και είχαν αυτή την ανταπόκριση. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει τώρα με το «Καληνύχτα Μητέρα» της Νόρμαν και το «ΓκούντΛάκ» του Κατσικονούρη.
Το μέλλον και τι θα ανεβάσω δεν μπορώ να το καθορίσω. Λειτουργώ σε παρόντα χρόνο προσπαθώντας να αφουγκραστώ τις πολιτισμικές και κοινωνικές αλλαγές και να βρίσκομαι σε επαφή με τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου.
Η επικοινωνία σας με τους θεατές; Τι είναι αυτό που σας έχουν πει και σας έχει αγγίξει περισσότερο;
Με ενδιαφέρει να επικοινωνώ με τους θεατές μέσα από την δουλειά μου. Την καταθέτω στην σκηνή και ο καθένας παίρνει αυτό που θέλει ή μπορεί να πάρει.
![2.jpg 2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/2_307.jpg)
Σημασία έχει να αφήνουμε το περιθώριο στον θεατή να ανοίγει διάλογο με αυτό που βλέπει, να υπάρχει αλληλεπίδραση, να γίνεται ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων, ιδεών.
Αυτά που με έχουν αγγίξει περισσότερο είναι οι σιωπές. Είναι κάτι σιωπές που μιλάνε που ξεχειλίζουν από συναισθήματα. Υπάρχουν θεατές που έρχονται μετά την παράσταση στο καμαρίνι και δεν μπορούν να μιλήσουν, όμως το βλέμμα τους και ο τρόπος που μου σφίγγουν το χέρι, τα λέει όλα.
Το «Καληνύχτα μητέρα» φέτος ανεβαίνει για δεύτερη χρονιά. Πείτε μας δυο λόγια για αυτό.
Είναι ένα έργο μέσα από το οποίο μου δόθηκε ευκαιρία να ερευνήσω τις ανθρώπινες σχέσεις και ειδικότερα την σχέση μάνας-κόρης που κατά την γνώμη μου ανήκει στις πολύ σημαντικές σχέσεις στον ιστό της οικογένειας.
![kalinyxtamitera_181219.jpg kalinyxtamitera_181219.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/kalinyxtamitera_181219.jpg)
Είχε προηγηθεί η «Παρεξήγηση» του Καμύ, όπου κάτω από άλλες συνθήκες και άλλους χαρακτήρες υπήρξε μια αντίστοιχη σχέση εξάρτησης μάνας-κόρης. Είχαμε δουλέψει πολύ με την Μαρία Σκούντζου για την κατάκτηση αυτής της σχέσης. Το έργο της Νόρμαν «Καληνύχτα Μητέρα» μας έφερε πιο κοντά στην σύγχρονη εποχή.
Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον; Πώς θα θέλατε να είναι το θέατρο σε 10 χρόνια από σήμερα;
Θα ήθελα να εξακολουθήσω να χαίρομαι αυτό που κάνω, να έχω ωραίες συνεργασίες, να παραμείνει το Radar ένας χώρος πολιτισμού. Ας είμαστε καλά και όλα έρχονται. Αποφεύγω να κάνω προβλέψεις ή να εκφράζω μελλοντικές επιθυμίες έτσι κι αλλιώς η ζωή συνεχώς μας εκπλήσσει.
![a3_kalinyxtamitera_sept2019_k.jpg a3_kalinyxtamitera_sept2019_k.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/a3_kalinyxtamitera_sept2019_k_0.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.