- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Μπείτε σε κατάσταση «Mute» χωρίς αναστολές
Είδαμε την παράσταση του Γιώργου Χρυσοστόμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
![69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg 69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg)
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/11/27/mute5cdomnikimitropoulou.jpg)
Η Κέλλη Κρητικού γράφει για την παράσταση «Mute» με τον Γιώργο Χρυσοστόμου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
Η σιωπή είναι χρυσός. Στο θέατρο όμως; Μπορεί μια παράσταση χωρίς λόγια να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών και να μιλήσει μέσα τους; Ριψοκίνδυνο. Και αδιαμφισβήτητα τεράστιο στοίχημα για έναν ηθοποιό. Όχι όμως για τον Γιώργο Χρυσοστόμου. Γιατί είναι προφανές από το πρώτο δευτερόλεπτο του «Mute» ότι αυτός είναι ο κόσμος του. Είναι ο χώρος που κινείται με απόλυτη ασφάλεια. Είναι η στιγμή που μπορεί να βγάλει στο φως τα σκοτάδια του, τις σκέψεις του, τις ανασφάλειες και τις φοβίες του, χωρίς μακιγιάζ, χωρίς υπεκφυγές, χωρίς παρεμβολές. Μόνος. Απέναντι στον εαυτό του και στο κοινό. Απόλυτα εκτεθειμένος και ταυτόχρονα απόλυτα προστατευμένος. Με συμμάχους τη μουσική, την εκφραστικότητά του, την πλαστικότητα των κινήσεών του και τις σωματικές του δυνάμεις – που πραγματικά αγγίζουν το σημείο μηδέν των αντοχών του.
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/mute1cdomnikimitropoulou.jpg)
Mute. Τα φώτα σβήνουν και ένας άντρας βγαίνει στη σκηνή. Ψάχνει να βρει στα ερτζιανά την κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Λαϊκό, ποπ, ροκ, Εκκλησία της Ελλάδος. Ξαφνικά οι συχνότητες χάνονται, η κεραία δεν βρίσκει καλό σήμα και εκείνος αρχίζει το δικό του ταξίδι στις σκαλωσιές. Στα οκτώ δωμάτια της Μαγδαληνής Αυγερινού. Στα οκτώ διαμερίσματα μιας πολυκατοικίας που ανάμεσα στους τοίχους τους κρύβουν οκτώ διαφορετικούς χαρακτήρες. Χαρακτήρες της διπλανής πόρτας. Οικείες φυσιογνωμίες. Τις ξέρεις, τις έχεις συναντήσει. Ή μπορεί να είσαι εσύ.
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/mute2cdomnikimitropoulou.jpg)
Και στο κέντρο: ο Γιώργος Χρυσοστόμου. Ένας άνθρωπος με πολλά προσωπεία. Που μεταμορφώνεται μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου και παίζει με το μυαλό, το δικό του και το δικό σου. Πηγαινοέρχεται από το ένα δωμάτιο στο άλλο αποκωδικοποιώντας συμπεριφορές και στάσεις ζωής. Χρησιμοποιώντας απλά αντικείμενα δίνει πνοή στους ήρωες και σκιαγραφεί έντονα τα χαρακτηριστικά τους. Μια τραγιάσκα, ένα κινητό τηλέφωνο, ένα σκαμπό, μια φουσκωτή κούκλα, παιδικά παιχνίδια. Και ένα σταθερό τηλέφωνο που χτυπά μα η κλήση μένει πάντα αναπάντητη. Ένα συνονθύλευμα σύγχρονων εικόνων κατακλύζει τη σκηνή −και αξίζουν συγχαρητήρια στον ίδιο και τη Σοφία Πάσχου− και η καθημερινότητά σου παίρνει σάρκα και οστά. Φόβοι, αγωνίες, τρέλα, παράνοια, μοναξιά, πόνος, απογοήτευση, φιλοδοξίες, και η χαμένη αθωότητα των παιδικών χρόνων, γίνονται ένα κράμα που σε διαλύει και την ίδια στιγμή σε κάνει να γελάς.
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/mutecdomnikimitropoulou_1.jpg)
Με τη μουσική −που επιμελείται η Φωτεινή Γαλάνη− να έχει ρόλο συμπρωταγωνιστή, ο Γιώργος Χρυσοστόμου ξεδιπλώνει το ταλέντο του χωρίς ανάσα. Χωρίς φωνή. Ακολουθεί το τέμπο, βρίσκει τον ρυθμό και απογειώνεται. Μία ώρα, non-stop, ανεβοκατεβαίνει με απίστευτη ταχύτητα τις σκαλωσιές, σαν αίλουρος περνά από το ένα δωμάτιο στο άλλο και ταυτόχρονα από τη μία ιδιοσυγκρασία στην άλλη. Καθηλωτικός. Ιδρώνει αλλά δεν παραδίνεται στη σωματική κούραση. Υπερτερεί η ανάγκη του να βγάλει στην επιφάνεια όλα όσα στροβιλίζονται στο μυαλό του. Και το καταφέρνει. Με κάθε παύση, με κάθε έκφραση, με κάθε βλέμμα, με κάθε στάση του σώματος, με κάθε αναπνοή.
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/mute3cdomnikimitropoulou.jpg)
Διαπερνά τον χώρο και τον χρόνο με τη σιωπηλή ερμηνεία του, με τον φρενήρη ρυθμό που αλλάζει μάσκες, με την τεράστια γκάμα των εκφράσεων που διαγράφονται στο πρόσωπό του με ασύλληπτη φυσικότητα. Οι κινήσεις του είναι χαρτογραφημένες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, τίποτα δεν γίνεται τυχαίο, όλα έχουν έναν προορισμό. Με μέτρο, συνέπεια και φυσικά ένα καυστικό χιούμορ, σε προκαλεί να αφεθείς στις σκέψεις που σε κατακλύζουν, να συναισθανθείς τους ήρωες που βλέπεις απέναντί του και να αναστοχαστείς.
![© Domniki Mitropoulou Mute, Γιώργος Χρυσοστόμου, Θέατρο του Νέου Κόσμου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/mute4cdomnikimitropoulou_0.jpg)
Μια αστεία και μελαγχολική παράσταση που σε βγάζει από την κατάσταση «Mute» της καθημερινότητας.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.