- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Το «Ηρόδοτος Δραματικός: Θερμοπύλες» του Γ.Λιγνάδη ξεκινά βραδινές παραστάσεις
Μετά το «Θουκυδίδης Δραματικός», ο φιλόλογος Γιάννης Λιγνάδης επιστρέφει με το «Ηρόδοτος Δραματικός» και το έργο «Θερμοπύλες» στο Ίδρυμα Θεοχαράκη
![114824-667199.jpg 114824-667199.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/114824-667199.jpg)
![dramaticus.jpg dramaticus.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/11/25/dramaticus.jpg)
Από σήμερα (25/11) και για έξι ακόμα βραδινές παραστάσεις το έργο «Θερμοπύλες» του Γιάννη Λιγνάδη σε σκηνοθεσία Άρη Λάσκου ανεβαίνει στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά το Ίδρυμα Θεοχαράκη στηρίζει την εκπαιδευτική ιδιότητα του θεάτρου συνεργαζόμενο με την ομάδα Dramaticus. Μετά το έργο «Θουκυδίδης ∆ραματικός», που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Τέχνης, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Επιγραφικό Μουσείο, στα Αρχαία Θέατρα ∆ωδώνης και Μεσσήνης, στο Ίδρυμα Θεοχαράκη και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Dramaticus σε συνεργασία με τον Καθηγητή Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας Paul Cartledge (Cambridge University) συστήνει θεατρικά τον «πατέρα της Ιστορίας» Ηρόδοτο.
Πρόκειται για μια δραματοποιημένη εκδοχή της τραγικής σύγκρουσης Ελλήνων και Περσών στις Θερμοπύλες το 480 π.Χ., όπως αυτή περιγράφεται στο 7ο βιβλίο των Ιστοριών του Ηροδότου. Μέσω της θεατρικής προσέγγισης και της διάνθισης του κειμένου με αρχαιολογικά τεκμήρια, καθώς και άλλα λογοτεχνικά κείμενα, επιχειρείται ο φωτισμός του ιστορικού περιεχομένου και η αμεσότερη πρόσληψη των διδακτικών και ψυχαγωγικών του αρετών.
«Αιχμές βελών, δοράτων και ακοντίων από χαλκό και σίδηρο. Βρέθηκαν στο λόφο Κολωνό, όπου έπεσαν και οι τελευταίοι υπερασπιστές των Θερμοπυλών. Τέλη 6ου - αρχές 5ου αι. π.Χ. Οι περισσότερες αιχμές βελών ανήκουν σε τύπους ασιατικής προέλευσης γνωστές από περιοχές όπου έλαβαν χώρα συγκρούσεις Ελλήνων και Περσών. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στους απεσταλμένους της Σπάρτης οι Αθηναίοι έδωσαν την ακόλουθη απάντηση: «Βέβαια, η ανησυχία των Λακεδαιμονίων μήπως κάνουμε συνθήκες με τους βαρβάρους ήταν απόλυτα ανθρώπινη· όμως σχεδόν πρέπει να ντρέπεστε γι’ αυτό το φόβο σας, την ώρα που ξέρετε καλά το φρόνημα των Αθηναίων, ότι σε κανένα μέρος τη γης δε βρίσκεται τόσο χρυσάφι, ούτε χώρα υπέροχη σε ομορφιά και γονιμότητα, που θα τα δεχόμασταν ως αντάλλαγμα του μηδισμού μας και της υποδούλωσης της Ελλάδας. Γιατί είναι πολλά και μεγάλα αυτά που μας εμποδίζουν να το κάνουμε αυτό, έστω κι αν το θέλαμε, πρώτα πρώτα και πάνω απ’ όλα τα αγάλματα και οι ναοί των θεών που πυρπολήθηκαν κι έγιναν ερείπια, που μας υποχρεώνουν να πάρουμε τη μεγαλύτερη εκδίκηση που μπορούμε, και πολύ λιγότερο να συνομολογήσουμε συνθήκες μ’ αυτόν που τα έπραξε· και κατόπιν ο ελληνισμός, ένας κόσμος που στις φλέβες του κυλά το ίδιο αίμα και που μιλά την ίδια γλώσσα κι έχει κοινά τα λατρευτικά κέντρα των θεών και θυσίες και συνήθειες ίδιες κι απαράλλαχτες — η προδοσία όλων αυτών θα ήταν αίσχος για τους Αθηναίους.» Αρχαία Ιστορία επί Σκηνής Ηρόδοτος 8.144.1 Μτφρ. Η. Σπυρόπουλος, 1995
«Στο χωρίο του Ηροδότου που παρατίθεται, θίγονται θέματα ιδιαίτερης σημασίας σε σχέση με την λήψη αποφάσεων εν όψει απειλής από έναν εχθρό, στην προκειμένη περίπτωση τους Πέρσες. Για παράδειγμα: -Ανάγλυφη αναπαράσταση του ∆αρείου από το παλάτι των Αχαιμενιδών στην Περσέπολη.
Ο προβληματισμός γύρω από τα εν λόγω θέματα, σε συνδυασμό με την επαφή του μαθητή με την αρχαιολογία των Περσικών Πολέμων και τον λόγο του Ηροδότου στο πρωτότυπο αλλά και σε μετάφραση, καθιστούν το εγχείρημα σημαντικό από εκπαιδευτικής και ψυχαγωγικής άποψης» - ∆ρ. Ανδρονίκη Μακρή Ιστορικός – Επιγραφικός
Συνολικά θα γίνουν 7 βραδινές παραστάσεις (Δευ 25/11, Τρι 26/11, Δευ 2/12, Τρι 3/12, Δευ 9/12, Τρι 10/12 και Τετ 18/12) όλες στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, με ώρα έναρξης 21:00.
Συντελεστές
Καλλιτεχνική Επιμέλεια: ∆ημήτρης Λιγνάδης
Μετάφραση – Κείμενο: ∆ρ. Γιάννης Λιγνάδης
Σκηνοθεσία: Άρης Λάσκος
Ιστορικός Σύμβουλος: ∆ρ. Ανδρονίκη Μακρή
Μουσική: Φάνης Ζαχόπουλος
Σκηνικά-Κοστούμια: Χαράλαμπος Νικολάου
Επιμέλεια Φωτισμού: Σεσίλια Τσελεπίδη
Παίζουν: Ελένη Ζαχοπούλου Μάνος Βαβαδάκης
Για μαθητές E’-ΣΤ’ ∆ημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Οκτώβριος 2019- Μάιος 2020 στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.