- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Το «αηδόνι» που έπεισε τα παιδιά να δουν όπερα
Η Ειρήνη Βιανέλλη έφτιαξε το πρωτότυπο animation που έκανε ξεχωριστή την παράσταση «Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα» της ΕΛΣ
Συνέντευξη της Ειρήνης Βιανέλλη για το πρωτότυπο animation της παράστασης το «Αηδόνι του Αυτοκράτορα» που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Φαντασμαγορία. Άντερσεν. Και πάλι φαντασμαγορία. Μέσα στο όλο σκηνικό, μεταξύ animation και παραμυθιού, η Λένα Πλάτωνος. Με την ιδιαίτερη, ταξιδιάρικη μουσική της. Η περσινή σεζόν έκλεισε με το «Αηδόνι του Αυτοκράτορα», την πρωτότυπη animated όπερα για παιδιά και νέους, να τερματίζει μεταξύ των καλύτερων παραστάσεων της χρονιάς. Φέτος, επέστρεψε για μερικές ακόμη υποκλίσεις στους μικρούς και τους μεγάλους της φίλους.
Με αφορμή την εν λόγω επιστροφή, ζητήσαμε από την Ειρήνη Βιανέλλη, τη γυναίκα που εμπνεύστηκε το animation και κατάφερε να το ταιριάξει άψογα με την όπερα σαν αυτά τα δύο είδη καλλιτεχνικής έκφρασης να έκαναν παρέα από πάντα, να μας μιλήσει για την επιτυχία της παράστασης. Και όχι μόνο.
Το «στήσιμο» της επιτυχίας. «Είναι δύσκολο για μένα να καταλάβω τι κάνει κάτι μια επιτυχία, αλλά πιστεύω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι συγκυρία πολλών γεγονότων, καθώς πέρα από την απαράμιλλη μουσική της Λένας Πλάτωνος που από μόνη της σε ταξιδεύει, η συνεργασία μεταξύ της Κατερίνας Πετσατώδη (σ.σ. σκηνοθέτρια), της Ευαγγελία Θεριανού (σ.σ. σκηνογράφου) κι εμού υπήρξε άψογη και το έργο δουλεύτηκε με πολλή αγάπη από την πρώτη στιγμή που ανταλλάσσαμε ιδέες. Έπειτα στα χέρια των υπερτάλαντων ερμηνευτών το έργο πήρε νέα διάσταση και το πάντρεμα μεταξύ του ζωντανού και του animation αναδείχθηκε αναπάντεχα. Αυτή η επιτυχία βέβαια οφείλεται στην άρτια συνεργασία τόσο των καλλιτεχνών όσο και των ανθρώπων της παραγωγής της ΕΛΣ».
Μια ερώτηση: «Τελικά, η όπερα στην Ελλάδα σε ποιους απευθύνεται;» «Νομίζω θα έλεγα ότι είναι για όλους, όπως έχει αναφέρει χαρακτηριστικά και ο Βασίλης Καραμητσάνης (σ.σ. Πρόεδρος του ΔΣ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής). Ιδιαίτερα όταν βρίσκεται σε έναν τόσο προσιτό χώρο, όπως το ΚΠΙΣΝ. Ίσως ακούγεται ουτοπικό, αλλά ένα θέαμα που συνδυάζει τόσο πολλές τέχνες και πια παρουσιάζεται με τόσο διαφορετικές μορφές και ύφη, είναι πραγματικά δύσκολο να μην αγγίξει κάποιον. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να μην έχει κανένα ενδιαφέρον για τη μουσική αλλά να εντυπωσιαστεί από τα φώτα ή τα σκηνικά. Από την Πλάτωνος ως τον Μπελίνι σίγουρα υπάρχει κάτι για όλους».
Τα παιδιά, ως κοινό. «Προσωπικά δεν προσεγγίζω ένα έργο διαφορετικά, αν απευθύνεται σε παιδιά. Έχοντας γίνει πρόσφατα μαμά, αντιμετωπίζω την κόρη μου και τους φίλους της σαν ίσους. Μου φαίνεται παράλογο να προσπαθήσω να της μιλήσω διαφορετικά. Αντιθέτως προσπαθώ να την ακούω όσο περισσότερο γίνεται και να βλέπω τον κόσμο με τη φρέσκια ματιά που τον βλέπει εκείνη. Γι’ αυτό θα έλεγα ότι μια όπερα για παιδιά έχει τις ίδιες ευκολίες και δυσκολίες με μια όπερα για ενήλικες. Θέλει προσοχή να κρατήσεις το ενδιαφέρον και να δημιουργήσεις κάτι που αναδεικνύει όλες τις τέχνες στο μέγιστο και τότε ο κάθε ακροατής θα βρει κάτι που θα τον κεντρίσει – είτε είναι το animation, η μουσική, η ερμηνεία. Το θετικό με τα παιδιά είναι ότι μπορεί κάτι απ’ όλα αυτά να τους δώσει ένα ερέθισμα για το τι τους αρέσει ή δεν τους αρέσει να κάνουν».
Εξελίξεις στον Πολιτισμό. «Βλέπω συνεχώς νέους ανθρώπους να δημιουργούν με δικούς τους όρους και ο κόπος και το ταλέντο τους να αναγνωρίζεται παγκοσμίως. Έχω την τύχη να είμαι fellow της ArtWorks και έχω έρθει σε άμεση επαφή με νέους καλλιτέχνες και κινηματογραφιστές που η δημιουργικότητά τους ξεχειλίζει! Είμαστε τυχεροί που τους έχουμε και πρέπει να τους στηρίξουμε. Αλλά πέρα από τον χώρο των εικαστικών και του κινηματογράφου, όπου και να κοιτάξει κανείς βλέπει όμορφα πράγματα να συμβαίνουν συνέχεια, είτε στη μουσική όπως οι the boy, bloody hawk, aubade, είτε με τα φεστιβάλ που φέρνουν τόσο κόσμο με κοινά ενδιαφέροντα μαζί όπως είναι οι Νύχτες Πρεμιέρας, το AnimaSyros».
Next anima step. «Στα άμεσα σχέδιά μου είναι το επόμενο μικρού μήκους animation μου σε παραγωγή της Heretic και είμαι πολύ χαρούμενη».
Ενορχήστρωση: Λένα Πλάτωνος, Στέργιος Τσιρλιάγκος
Λιμπρέτο: Γιώργος Βολουδάκης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Πετσατώδη
Animation: Ειρήνη Βιανέλλη
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια ματιά στον άνθρωπο, τα πάθη και τις αδυναμίες του
Ποιες παραστάσεις διαμορφώνουν το φετινό θεατρικό τοπίο
Ένας χειμώνας γεμάτος μεγάλες παραγωγές με σημαντικούς καλλιτέχνες
Πλούσιο ρεπερτόριο που εμπνέει τις κοινωνικές ομάδες μέσω της τέχνης
Οι επαναλήψεις με τα απανωτά sold out και οι πολλά υποσχόμενες νέες παραγωγές
Ανατρεπτικές κωμωδίες και συναρπαστικές περιπέτειες για μικρούς και μεγάλους
Υμνώντας τη διαφορετικότητα και ξορκίζοντας τη μοναξιά
Ένα ανατρεπτικό δικαστικό θρίλερ και μια εντυπωσιακή θεατρική διασκευή ενός σπουδαίου έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας
Το δεύτερο θεατρικό έργο που έγραψε ο Γούντι Άλεν και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1969
Ένα ονειρικό σκηνικό ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, γεμάτο σκιές
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Νέες πολυαναμενόμενες παραγωγές και επαναλήψεις από προηγούμενες σεζόν που έχουν κάνει αίσθηση
Πώς μια οικογενειακή γιορτή φέρνει στο φως τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης
Πώς συναντιούνται τόσοι κόσμοι;
Σπουδαίοι συνθέτες και σύγχρονες δημιουργίες σε μοναδικές μουσικές εμπειρίες
Τα θέατρα Άλμα, Κατερίνα Βασιλάκου και Τζένη Καρέζη προτείνουν πολύ ενδιαφέροντα έργα
Η απώλεια συνείδησης και τα σκοτεινά παιχνίδια της μνήμης
Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς προσπαθούν να ρίξουν τα προσωπικά τους τείχη και να αγγίξουν ειλικρινά ο ένας τον άλλον
Μέσα στον γραφειοκρατικό κυκεώνα μιας δημόσιας υπηρεσίας
Ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.