- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
![115071-630725.jpg 115071-630725.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/115071-630725.jpg)
![p1dbuvpbhe7301jcrlugiqj1ghin_1170x600.jpg p1dbuvpbhe7301jcrlugiqj1ghin_1170x600.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/10/20/p1dbuvpbhe7301jcrlugiqj1ghin_1170x600.jpg)
«Η Απαγωγή της Τασούλας»: Ο Βαγγέλης Περρής είδε και γράφει για το έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου που εντυπωσίασε και συνεχίζει την θεατρική του πορεία.
«Η Απαγωγή της Τασούλας»! Μπορεί ο τίτλος να παραπέμπει σε κάτι οικεία παλιό και όντως αυτό συμβαίνει, αλλά μόνο ως προς το πρώτο σκέλος. Το έργο είναι οικείο αλλά εντελώς νέο! Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ήδη από την περασμένη σεζόν το πρωτότυπο έργο του Κωνσταντίνου Μάρκελλου εντυπωσίασε όσους το είδαν και οι λόγοι ήταν πολλοί. Σπάνια ποιητικότητα, λυρισμός, καταιγιστική δράση, και όλα αυτά με υπόκρουση την εξαιρετική, πρωτότυπη μουσική του καταξιωμένου συνθέτη Νίκου Ξυδάκη.
Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο ποιητικό έργο, γραμμένο σε έμμετρο στίχο, στα πρότυπα των Τραγωδιών και των Μυθιστοριών της Κρητικής Αναγέννησης. Στο επίκεντρο βρίσκεται ένας Έρωτας που του αξίζει να περάσει στην αθανασία, όπως όλες οι μεγάλες ιστορίες αγάπης. Συνέβη στη Κρήτη του 1950 και αποτυπώθηκε χάρη στη δημοσιογραφική έρευνα και στο ομώνυμο βιβλίο του Τάσου Κοντογιαννίδη.
Δυο λόγια για το έργο: Ένας Ποιητής επιστρέφει, με την λήξη του πολέμου, από την εκούσια αυτοεξορία του, στην πόλη όπου γεννήθηκε. Συλλαμβάνει την ιδέα να «συνθέσει» ένα Ποίημα- ύμνος στον αληθινό Έρωτα, σε μια προσπάθεια να χτίσει πάνω στα ερείπια που άφησε πίσω του ο πόλεμος μια νέα Μυθολογία: την Μυθολογία του Έρωτα και της Ζωής.
Ένα τυχαίο βλέμμα που αντάλλαξαν δυο νέοι κάποιο απόγευμα στον δρόμο, θα σταθεί αφορμή για εκείνον να τους χρίσει «ζωντανούς πρωταγωνιστές» της ιστορίας του. Θα τους εξωθήσει να συναντηθούν και πάλι, να ερωτευτούν και να δράσουν με ηρωισμό, πάθος και αυταπάρνηση, ώστε να ξεπεράσουν –με την βοήθεια δυο έμπιστων φίλων– τα ανυπέρβλητα εμπόδια που θα συναντήσουν από τις οικογένειές τους μέχρι να ενωθούν. Η ιστορία τους –με την συμβολή του Ποιητή– θα ξεφύγει από τα στενά πλαίσια του ιδιωτικού, θα γίνει Μύθος στα στόματα και στην σκέψη των «κοινών θνητών».
Θα καταφέρουν τα πρόσωπα να σταθούν ως το τέλος στο ύψος των επιλογών και των πράξεών τους, να φανούν αντάξια της λαϊκής προσδοκίας; Η απάντηση δίνεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο «Σταθμός». Οι ηθοποιοί Δημήτρης Καπετανάκης, Ελένη Στεργίου, Ελένη Βλάχου, Νικολής Αβραμάκης και Κωνσταντίνος Μάρκελλος υπηρετούν με εντυπωσιακό τρόπο το έργο πατώντας με άνεση, υποσχέσεις και εξαιρετικό ταλέντο το θεατρικό σανίδι. Ταλαντούχοι και όλοι οι υπόλοιποι συντελεστές. Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος στο κείμενο, τη δραματουργία και τη σκηνοθεσία. Ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης στα σκηνικά και τα κοστούμια. Η Μελίνα Μάσχα στο σχεδιασμό των φώτων. Ο Νίκος Γαλενιανός στη φωνητική διδασκαλία. Ο Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος που παίζει ζωντανά τη μουσική του Νίκου Ξυδάκη.
Δεν θέλω να σας πιέσω, αλλά μόλις που προλαβαίνετε!
![apagogitasoulas.jpg apagogitasoulas.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/apagogitasoulas.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.