Θεατρο - Οπερα

Η φιλοσοφία Λιγνάδη για το Εθνικό Θέατρο

«Πάρε τη λέξη μου. Δώσε μου το χέρι σου»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δημήτρης Λιγνάδης
Δημήτρης Λιγνάδης © Εθνικό Θέατρο

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρης Λιγνάδης ξεδίπλωσε τη φιλοσοφία του για την επόμενη τριετία.

«Πάρε τη λέξη μου. Δώσε μου το χέρι σου». Ο στίχος του Ανδρέα Εμπειρίκου είναι το "μότο" που διέπει όλες τις δράσεις του Εθνικού Θεάτρου για την επόμενη τριετία, όπως ανακοίνωσε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής Δημήτρης Λιγνάδης στην πρώτη του συνέντευξη τύπου, όπου αναφέρθηκε στα ζητήματα και στις προτεραιότητες του Εθνικού Θεάτρου, στους στόχους αλλά και στην φιλοσοφία της διεύθυνσής του.

«Το Εθνικό Θέατρο οφείλει να προσφέρει πνευματικότητα και ψυχαγωγία και έχει ανάγκη την αγάπη και τη συμμετοχή του κοινού» είπε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφερόμενος στο νέο μότο του Εθνικού, τονίζοντας ότι η καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου δεν είναι ιδιότητα αλλά αρμοδιότητά του. «Όταν ανέλαβα αυτή τη θέση, μου είπαν όλοι "που πας παιδί μου;". Δεν είμαι τρελός, ίσως είμαι ρομαντικός. Στα 55 μου πια, όμως, θέλω να προσπαθήσω να προσφέρω κάτι πιο χειροπιαστό. Γι' αυτό και όταν μου έγινε η πρόταση από την υπουργό Πολιτισμού, της είπα ότι δεν μ' ενδιαφέρει να αναλάβω καμία θεσμική θέση μόνο και μόνο για να παρουσιάσω ρεπερτόριο, θέλω ν' αποδώσω μία ωφέλιμη εκπολιτιστική διάσταση στο Εθνικό Θέατρο, ν' ακονίσω την εκπαιδευτική του πτυχή. Στόχος του Εθνικού Θεάτρου, δεν είναι μόνο να βγάζει καλούς ηθοποιούς και να παρουσιάζει καλό ρεπερτόριο αλλά να καταφέρει έναν διεμβολισμό στην αναντίρρητα νοσούσα παιδεία και εκπαίδευση. 'Αλλωστε και το ιδρυτικό καταστατικό του αναφέρει ότι οφείλει να παράγει πολιτισμό και παιδεία» ανέφερε.

Όπως είπε ο ίδιος, οι βασικοί άξονες της καλλιτεχνικής του διεύθυνσης θα είναι το εύρος και το βάθος, το όφελος και η ωφέλεια, η επιστήμη και η τέχνη. «Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε το Εθνικό Θέατρο και σε βάθος χρόνου ν' αυξήσουμε την ερευνητική και παιδευτική του διάσταση όχι μόνο ως προς τη δραματική σχολή. Πιστεύω ότι η τέχνη δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς την επιστήμη και το αντίστροφο. Αιμοδότες του Εθνικού Θεάτρου είναι οι θεατές. Με γνώμονα το εύρος θα κινηθούν όλες οι καλλιτεχνικές επιλογές οι οποίες θα απευθύνονται σε όλη την επικράτεια».

Μιλώντας για τη δική του σχέση με το Εθνικό, ο Δημήτρης Λιγνάδης είπε πως μεγάλωσε μέσα σε αυτό, πριν καν μπει στην δραματική σχολή. «Έχω μία τεράστια αγάπη γι' αυτόν τον φορέα, θα έλεγα ότι είναι μέσα στο γονίδιο μου, κάτι που δεν προεξοφλεί μια επιτυχή διοίκηση, ισχυροποιεί ωστόσο τη θέλησή μου να καταστεί το Εθνικό Θέατρο μία ναυαρχίδα στο πολιτιστικό τοπίο αυτού του τόπου».

Αναφερόμενος στους δύο βασικούς πυλώνες της διεύθυνσής του, τον πολιτιστικό και τον ερευνητικό-εκπαιδευτικό πυλώνα, ο Δημήτρης Λιγνάδης τόνισε ότι θα δοθεί έμφαση στην εκπαιδευτική, ερευνητική, πολιτιστική και ψυχαγωγική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου αλλά και στην εξωστρέφεια. Ανακοίνωσε τον μετασχηματισμό της Πειραματικής Σκηνής σε ερευνητική Σκηνή για το αρχαιόθεμο δράμα (ερευνητικός - δοκιμαστικός χαρακτήρας), την ονοματοδοσία του Ισογείου Rex σε Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη», τη λειτουργία του Θεάτρου Rex κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου για τους επισκέπτες στην Αθήνα , την διατήρηση, επικαιροποίηση και αξιοποίηση του αρχείου του Εθνικού Θεάτρου, ενώ όπως είπε από φέτος το Εθνικό θα παρουσιάσει τις δικές του αυτόνομες εκδόσεις σημαντικών μεταφραστικών έργων.

Σχετικά με τη Δραματική Σχολή που βρίσκεται υπό τη διεύθυνση Δηώς Καγγελάρη, ο Δημήτρης Λιγνάδης τόνισε ότι θα δοθούν νέες κατευθύνσεις, θα υπάρξει ανανέωση διδακτικού προσωπικού και θα δοθεί έμφαση στην αρχαία ελληνική γραμματεία.

Επίσης στο «Σχολείον» της Ειρήνης Παππά, όπου στεγάζεται η Δραματική Σχολή θα φιλοξενηθούν εργαστήρια και σεμινάρια. Ακόμη, ο Δημήτρης Λιγνάδης μίλησε για συνέργειες και με άλλους φορείς και πολιτιστικά ιδρύματα ξεκινώντας αυτή τη σεζόν με δύο συμπαραγωγές με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Μακμπέθ») και το Μέγαρο Μουσικής («Μαθήματα Πολέμου III»), ενώ αναφέρθηκε και στη σημαντική παρουσία του Εθνικού στον εορτασμό της ναυμαχίας της Σαλαμίνας.

Στη συνέχεια, η αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια, Έρι Κύργια, παρουσίασε το ρεπερτόριο της τρέχουσας καλλιτεχνικής περιόδου και ο Δ. Λιγνάδης ανακοίνωσε κάποιους από τους σκηνοθέτες που θα σκηνοθετήσουν στο Εθνικό την περίοδο 2020-2021 (Δημήτρης Καμαρωτός, Δημήτρης Καραντζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, 'Αντζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνσταντίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Μάρθα Φριντζήλα).

Κλείνοντας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου είπε πως όλα αυτά που ανακοινώθηκαν μπορεί να ακούγονται ωραία ή αδιάφορα, αλλά θα γίνουν πραγματικότητα μόνο αφού ξεπεραστούν κάποια φλέγοντα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την οικονομική κατάσταση του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς να επεκταθεί παραπάνω. « Όλα θα ευδοκιμήσουν αφού κατατεθούν και επιλυθούν αυτά τα οικονομικά ζητήματα που παρέλαβε η καλλιτεχνική διεύθυνση. Κάποια μοντέλα διοίκησης και εργασίας πρέπει να εξορθολογιστούν. Δεν υπεκφεύγω να απαντήσω σε κάτι, πρέπει πρώτα να γίνει πλήρης αποτύπωση της οικονομικής πραγματικότητας» τόνισε.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.