- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Ο Μιχάλης Συριόπουλος βουτάει και φέτος σε βαθιά νερά
Ο πρωταγωνιστής της παράστασης «Η αρχή του Αρχιμήδη» αποκαλύπτεται στην ATHENS VOICE
![69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg 69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg)
![Μιχάλης Συριόπουλος Μιχάλης Συριόπουλος](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/10/14/fb_img_1477351303956.jpg)
Ο Μιχάλης Συριόπουλος μιλάει στην ATHENS VOICE για την «Αρχή του Αρχιμήδη» στο Skrow, το χειροκρότημα, το θέατρο, τις φοβίες του, τα social media κ.ά.
Η θεατρική παράσταση «Η αρχή του Αρχιμήδη» ανεβαίνει στο Skrow για δεύτερη χρονιά, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου.
Ο βραβευμένος πρωταγωνιστής Μιχάλης Συριόπουλος μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράσταση, το χειροκρότημα, το θέατρο, τις φοβίες του, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις προτεραιότητες της ζωής του.
Βραβείο «Δημήτρης Χορν». Μια τεράστια διάκριση, μια σπουδαία στιγμή στη ζωή σας και στην καριέρα σας. Πώς ήταν η πορεία σας όμως μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή; Υπήρξαν δύσκολες στιγμές που σας απογοήτευσαν και σας έκαναν να σκεφτείτε να τα παρατήσετε;
Το επάγγελμα του ηθοποιού ήταν ανέκαθεν δύσκολο. Ύστερα ήρθε και η κρίση και τα δύσκολα έγιναν ανέφικτα! Είναι πολύ περίεργο να παλεύεις για το όνειρό σου σε τέτοιους καιρούς. Μοιάζεις τρελός! Θα 'χω να το λέω πως μια φορά πρόλαβα και δώρο Χριστουγέννων. Το να είσαι ηθοποιός εν μέσω κρίσης σε κάνει μαχητή. Θυμάμαι πως κάποτε είχα τρεις παραστάσεις την ημέρα. Παιδικό, βραδινό και bar theatre. Οι δυσκολίες με πείσμωναν, δεν μ' έκαναν να σκεφτώ να τα παρατήσω. Ευτυχώς που πάντα καταγινόμουν με σπουδαίους ρόλους και η ζυγαριά έγερνε στο δημιουργικό κομμάτι. Ύστερα ήρθαν τα βραβεία, σπουδαίες στιγμές, μα έμαθα να κρατώ μικρό καλάθι.
Σας αρέσουν περισσότερο τα έργα που έχουν έναν διδαχτικό ρόλο ή εκείνα που βάζουν τον αναγνώστη σε μια τροχιά σκέψης και προβληματισμού;
Τα θεατρικά κείμενα ζωντανεύουν από τους συντελεστές! Είναι στο χέρι μας να γίνει διαμαντάκι ένα έργο που διδάσκει, που προβληματίζει ή που, απλώς, ψυχαγωγεί. Εμένα με αφορούν τα έντιμα ανεβάσματα, που κρύβουν δουλειά και που δεν βαφτίζονται κάτι άλλο απ' αυτό που είναι.
«Κάθε σώμα βυθισμένο σε ρευστό δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει». Η «Αρχή του Αρχιμήδη». Τι σημαίνει όμως για εσάς αυτή η παράσταση; Τι σας σαγήνευσε σε αυτήν;
Η «Αρχή του Αρχιμήδη» είναι ένα έντιμο ανέβασμα, ένα σπουδαίο κείμενο και μια ευτυχής συγκυρία συντελεστών, όπου το γλυκό έδεσε κι ο κόσμος μας αγκάλιασε. Με σαγηνεύουν πολλά πράματα στο συγκεκριμένο έργο. Πρώτα απ' όλα, η βασική οδηγία του σκηνοθέτη μας, του Βασίλη Μαυρογεωργίου, πως θέλει να δει ντοκιμαντέρ και όχι θέατρο. Αυτό το στοίχημα με τον θεατή στο μισό μέτρο έχει μεγάλη γοητεία. Με γοητεύουν επίσης οι τέσσερις αλήθειες των ηρώων, όπου βλέποντάς τες από άλλη οπτική, δεν προλαβαίνεις να ενοχοποιήσεις ή να αθωώσεις κάποιον. Εξελίσσεται το έργο με τέτοιο τρόπο, που όταν έρχεται αυτή η στιγμή, έχεις πραγματικό δίλημμα.
Στην παράσταση υποδύεστε τον Τζόρντι, έναν προπονητή σε ομάδα κολύμβησης παίδων, και ξαφνικά γίνεστε η «πέτρα του σκανδάλου». Πόσο δύσκολο είναι για εσάς να ακροβατείτε σε έναν τόσο αμφιλεγόμενο ρόλο;
Έχω τη χαρά να υποδύομαι τον Τζόρντι, τον πιο δημοφιλή προπονητή του κολυμβητηρίου, που μέσα σε δευτερόλεπτα γκρεμίζονται όσα είχε κατακτήσει από την κατηγορία ενός επτάχρονου κοριτσιού. Είναι έτσι δομημένος και σκηνοθετημένος ο ρόλος μου, που ένα παραπάνω βλέμμα, μπορεί να με κάνει ένοχο και να μη μπορώ να το μαζέψω! Μα, πιστέψτε με, αυτή η δυσκολία είναι τόσο μα τόσο ωραία!
Τελικά, όλα είναι θέμα οπτικής;
Ναι! Όλα είναι θέμα οπτικής και θέμα κρίσης, όχι αυτής της ρημάδας της οικονομικής κρίσης... της άλλης, που δυστυχώς δεν καλλιεργείται πια!
Μέσα από την παράσταση προβάλλει η εικόνα της σύγχρονης εποχής που σφύζει από στερεότυπα, φόβο, κουτάκια και μια εμμονή σε καταδίκες μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα μέσα ενημέρωσης, χωρίς σκέψη. Πώς μπορεί άραγε να ανθίσουν σε αυτές τις συνθήκες αληθινά συναισθήματα χωρίς τον φόβο της παρερμήνευσης;
Τι να σας πω! Μοιάζει να μην υπάρχει απάντηση σ' αυτή την ερώτηση. Είμαστε όλοι εν δυνάμει θύματα των φόβων μας, με μνήμη χρυσόψαρου.
Επιδιώκετε την αποδοχή και το χειροκρότημα;
Θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα το αντίθετο. Επιδιώκω την αποδοχή του κόσμου μόνο και πάντα μέσω της δουλειάς μου.
Σας αρέσει να ζείτε στο κόκκινο, έντονα;
Θα θελα πολύ να ζω στο κόκκινο, μα με πιάνω συνεχώς να βολεύομαι και να μη ρισκάρω. Το λέω για να το ξορκίσω, μήπως κι αλλάξω!
Ποια είναι η μεγαλύτερη φοβία σας;
Φοβάμαι τα γεράματα χωρίς αξιοπρέπεια. Θα θελα πολύ να 'χω μέτρο μεγαλώνοντας και να ξέρω ποια θα είναι η στιγμή να πάω σπίτι μου.
Ποια είναι η σχέση σας με τον χρόνο, τη φθορά και την απώλεια;
Μέχρι πέρυσι ήταν όλα θεωρητικά, μόλις εμφανίστηκαν οι πρώτες ρυτίδες όλα άλλαξαν. Με τρομάζει ο χρόνος που τα καταστρέφει όλα, μα όσο πας να τον νικήσεις τόσο πιο αστείος γίνεσαι. Όσον αφορά στην απώλεια, μου θυμίζω καθημερινά ότι το τέλος είναι κομμάτι της ζωής. Με κάνει πιο ταπεινό αυτή η σκέψη.
Τι μπορεί να σας φτιάξει τη διάθεση αμέσως;
Μια ωραία χειμωνιάτικη λιακάδα, ένας ωραίος καφές και μια ωραία μουσική!
Ποια η σχέση σας με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Είναι προέκταση του χεριού μου! Χάνω το μέτρο αρκετές φορές, μα προσπαθώ να τα χρησιμοποιώ κι όχι να με χρησιμοποιούν.
Σπορ, ταξίδια, μουσική, ταινίες, σειρές, βιβλία. Με ποια σειρά θα τα κατατάσσατε; Τι αγαπάτε περισσότερο;
Μουσική, σπορ, βιβλία, σειρές, ταινίες, ταξίδια... Μα μου υποσχέθηκα να βάλω πρώτα τα ταξίδια, γιατί η ζωή είναι μικρή!
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.