Ο Όλιβερ Τουίστ στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού
Μία υπερπαραγωγή ενός 20μελούς θιάσου
Η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη σκηνοθετεί τους Διονύση Πιφέα, Ρένο Χαραλαμπίδη, Τάσο Κωστή, Κωνσταντίνο Κάππα και Μαρία Αντουλινάκη στον «Όλιβερ Τουίστ»
Βρισκόμαστε στην Αγγλία του 19ου αιώνα. Οι συνθήκες της εποχής μπορούν να χαρακτηριστούν τουλάχιστον ως άθλιες, με την ανθρώπινη ζωή να έχει μηδαμινή αξία, τις ανισότητες να κυριεύουν στην κοινωνία και την πλειοψηφία του πληθυσμού να βιώνει την απόλυτη φτώχεια. Είναι δυνατόν μέσα σε ένα τόσο ζοφερό και άδικο κόσμο το καλό να θριαμβεύσει και αξίες, όπως η αθωότητα, η αλήθεια και η αγνότητα, να διασωθούν; Σε αυτό ακριβώς μας απαντάει ο Κάρολος Ντίκενς με τον ήρωα-σύμβολο και το ομώνυμο διαχρονικό έργο του, Όλιβερ Τουίστ.
Ο Όλιβερ γεννήθηκε σε ένα φτωχοκομείο της αγγλικής επαρχίας, με την μητέρα του να πεθαίνει την ίδια μέρα, στη διάρκεια της γέννας. Έτσι, κατέληξε σε ένα ορφανοτροφείο να αποκτά το όνομα που ο παιδονόμος του δίνει, καθώς «βαφτίζει» τα ορφανά με αλφαβητική σειρά, και μεγαλώνοντας ως ένα χλωμό και αδύνατο παιδί πάντα δειλό και τρομαγμένο.
Η ζωή του θα αρχίσει να γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Αφορμή; Το «τρομερό αμάρτημα» του μικρού Όλιβερ να ζητήσει λίγο παραπάνω φαγητό, που είχε ως αποτέλεσμα την εξαγρίωση του κ. Μπαμπλ, του διευθυντή του ιδρύματος, που αποφασίζει να τον τιμωρήσει αρχικά με απομόνωση και στη συνέχεια με τον διωγμό του από το ορφανοτροφείο και την πώλησή του. Η τελευταία οδήγησε και στην πρώτη εργασία του Όλιβερ, που ξεκίνησε να δουλεύει για τον κύριο που τον αγόρασε με αμοιβή ένα πολύ μικρό πιάτο φαγητό και ύπνο σε μια γωνιά.
Μην αντέχοντας άλλο τις άθλιες συνθήκες διαβίωσής του και ελπίζοντας σε ένα καλύτερο αύριο, ο Όλιβερ δραπετεύει και περπατώντας καταφέρνει να φτάσει στο Λονδίνο. Εκεί γνωρίζει μία νέα ιδιότυπη οικογένεια, τα μέλη μίας συμμορίας πορτοφολάδων, τον Φάγκιν που είναι ο αρχηγός, τον κακοποιό Μπιλ Σάικς, την εκρηκτική Νάνσυ και τον πονηρό Ατσίδα. Πρόκειται για μία οικογένεια που σε κάθε περίπτωση έρχεται να κλονίσει όχι μόνο την παιδικότητα του Όλιβερ, πράγμα που κατάφεραν και οι προηγούμενοι άνθρωποι της ζωής του, αλλά και την ηθική του ακεραιότητα.
Ο Ντίκενς, όμως, δεν αφήνει τον ήρωα του να «χαθεί». Στόχος του ήταν να περάσει ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας και να μας επισημάνει ότι το καλό είναι δυνατόν να υπάρξει και να βγει νικητής ακόμα και μέσα στις χειρότερες εποχές. Στην περίπτωση του Όλιβερ, η ελπιδοφόρα σανίδα σωτηρίας είναι δύο άνθρωποι, η κυρία Μπέντγουικ και ο κύριος Μπράουνλοου, που παρά τις δυσκολίες που τους έστειλε η ζωή έχουν καταφέρει να κρατήσουν ανέγγιχτη την ανθρωπιά τους.
Η κλασική και διαχρονική αυτή ιστορία τώρα θα ζωντανέψει στο «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Ένας 20μελης θίασος θα μας μεταφέρει στην Αγγλία εκείνης της εποχής, μέσα από την θεατρική απόδοση και την σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και τις χορογραφίες της Χριστίνας Φωτεινάκη, που θα περιβάλλονται από την μουσική του Γιάννη Οικονόμου.
Η υπερπαραγωγή θα κάνει την πρεμιέρα της την Κυριακή 20 Οκτωβρίου. Ο Όλιβερ θα μας συστηθεί μέσα από την ερμηνεία του Διονύση Πιφέα, δίπλα στον οποίο θα πρωταγωνιστήσουν ο Ρένος Χαραλαμπίδης, ο Τάσος Κωστής, ο Κωνσταντίνος Κάππας και η Μαρία Αντουλινάκη. Τι λέει, όμως, η ίδια η σκηνοθέτης για την παράσταση; «Καταπιάνομαι και φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, με κείμενο του αγαπημένου Ντίκενς. Ενός συγγραφέα, έντονα θεατρικού, που ξέρει να εμπνέει και να δημιουργεί εικόνες όσο λίγοι στο είδος του. Αυτό το όραμα κληθήκαμε να υπηρετήσουμε και με τους συντελεστές της παράστασης «ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ». Το ατμοσφαιρικό Λονδίνο του 19ου αιώνα, με όλους τους ήχους και τις μυρωδιές του, μας αποκαλύπτεται στη σκηνή του «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Είμαστε όλοι πολύ ενθουσιασμένοι τόσο για τη συνεργασία μας, όσο και για το έργο με το οποίο καταπιανόμαστε. Ο «ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ» κατατάσσεται στα κλασικά έργα και όχι αναίτια, αφού στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά του αναγνώστη. Σκληρό έργο σε πολλά σημεία, βαθιά συγκινητικό σε άλλα, πολύ κωμικό επίσης και με έντονο σασπένς! Όπως είναι και η ίδια η ζωή, που μέσα από τα καλά και τα κακά της, μας ξεδιπλώνει τη μαγεία της και μας φέρνει κάθε φορά ένα βήμα πιο κοντά στην Αγάπη και στην Αγκαλιά. Μια Αγκαλιά που μας ψιθυρίζει γλυκά «Κράτα γερά. Όλα θα πάνε καλά.». Μια Αγκαλιά που, όπως κι ο μικρός Όλιβερ, όλοι βαθιά μέσα μας επιζητούμε».
Στην σκηνή θα βρεθούν και η Τατιάνα Μελίδου, ο Κωνσταντίνος Μουτάφτσης και ο Ρίνος Τζάνης, ενώ δίπλα τους θα παίζουν οι Αντώνης Βαρθαλίτης, Ρεβέκκα Γιαννάκη, Παναγιώτης Δελαβίνιας, Βαγγέλης Ζάπας, Γιώργος Ιωσηφίδης, Θανάσης Καφενταράκης, Μάριος Μακρόπουλος, Λίνος Μάνεσης, Αθανάσιος Μυλωνόπουλος, Χρήστος Σωνάκης, Κωνσταντίνος Τσουμπάρης και Μαρία Μελίτα Ψυχογυιοπούλου.
Ποιος ήταν ο Κάρολος Ντίκενς; Γεννήθηκε το 1812 στην Αγγλία και πέθανε σε ηλικία 58 ετών. Παιδί ακόμη αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχολείο και να εργαστεί σε εργοστάσιο, γιατί ο πατέρας του φυλακίστηκε λόγω χρεών. Παρά την απουσία επίσημης εκπαίδευσης, εργάστηκε για 20 χρόνια ως επιστολογράφος και συντάκτης εβδομαδιαίων εκδόσεων, πρωτοπορώντας στο εκδοτικό σύστημα της λογοτεχνίας της Αγγλίας. Έγραψε εκατοντάδες διηγήματα, μυθιστορήματα και νουβέλες κι έδινε συχνά διαλέξεις. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σχεδόν σε όλες τις γλώσσες συνεπαίρνοντας εκατομμύρια αναγνώστες και θεατές σε όλο τον κόσμο. Σκηνοθέτες και κινηματογραφιστές εμπνέονται από τις σελίδες του «φωτισμένου» αυτού συγγραφέα και επικοινωνούν το έργο του μέσα από θεατρικές παραστάσεις και ταινίες. Σήμερα, σχεδόν δύο αιώνες μετά, ο Ντίκενς, από τους μεγαλύτερους συγγραφείς όλων των εποχών, συνεχίζει ακάθεκτος γεμίζοντας αγάπη τις καρδιές μικρών και μεγάλων γιατί όπως έχει πει κι ο ίδιος: «Μια καρδιά που αγαπά είναι η μόνη αληθινή σοφία».
Περισσότερες Πληροφορίες:
«ΘΕΑΤΡΟΝ» (Πειραιώς 254, Ταύρος)
Πρεμιέρα παράστασης: Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Ημέρες και ώρες παράστασης: Σάββατο στις 14:30 και Κυριακή στις 11:30
Τιμές εισιτηρίων: 15€, 13€ και 11€ (θεωρείο) – Κανονικά εισιτήρια. Ισχύουν ειδικές τιμές για ΑΜΕΑ, φοιτητές, νέους και ανέργους και για ομαδικές κρατήσεις (από 20 άτομα και πάνω) και οικογενειακά εισιτήρια (4 ατόμων)
Προπώληση εισιτηρίων: Ταμεία θεάτρου (Πειραιώς 254, Ταύρος), Theatron254, Viva, 2122540300
Κρατήσεις για σχολεία-ομάδες: Ιωάννα Ψυχογιού (Τμήμα Κρατήσεων και Εισιτηρίων «Ελληνικού Κόσμου») - 2122540300 και 6982540300, tameio@fhw.gr / Λίλιαν Πετροπούλου - 2106143021 και 6946123004, lilian.petrop@gmail.com
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.