- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Αιμίλιος Χειλάκης
(Συν)σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Μόνος με τον Άμλετ»
![58560-127821.jpg 58560-127821.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/01/15/58560-127821.jpg)
Μόνος με τον Άμλετ». Ψεύδεσαι ήδη από τον τίτλο της παράστασης, αφού δεν είσαι μόνος αλλά με άλλους 8 χαρακτήρες πάνω στη σκηνή. Φτιάχνοντας την παράσταση με το σκηνοθέτη Μανώλη Δούνια, ανακαλύψαμε ότι οι πιο «αδικημένοι» χαρακτήρες στον Άμλετ είναι οι δύο γυναίκες. Η Οφηλία και η Γερτρούδη αναγκάζονται, εκβιάζονται να κάνουν πράγματα και να ακολουθήσουν μία μοίρα που ορίζουν άλλοι. Ενώ οι άνδρες συνωμοτούν και δολοπλοκούν, εκείνες υπομένουν, ακολουθούν. Είμαστε με τους αδύναμους σε αυτή την παράσταση. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Άμλετ συγκαταλέγεται από τους ειδικούς στους Shakespeare’s villains, στους «κακούς» του Σέξπιρ. Και κακός και άπραγος, θα έλεγα εγώ. Το φάντασμα του ζητά να σκοτώσει το θείο του κι εκείνος καταφέρνει να το κάνει μόλις πέντε πράξεις μετά, κι αυτό κατά λάθος.
Δεν συμπαθείς και πολύ τον Άμλετ, ε; Όχι. Εγώ συμπαθώ τον Σέξπιρ. Είναι ο μεγαλύτερος παραμυθάς του κόσμου μετά τους αρχαίους τραγικούς και κωμικούς και τον Μολιέρο. Κατέβασε κι αυτός τα δράματα των βασιλιάδων στο λαό, έφερε την πολιτική ξανά στο θέατρο. Είναι μεγαλύτερο κι από το βήμα του ανθρώπου πάνω στη Σελήνη αυτό που έκανε ο Σέξπιρ: έφερε το φως στους ανθρώπους μετά από τραγικούς καιρούς.
Είναι μονόλογος το «Μόνος με τον Σέξπιρ»; Καταρχάς είναι η ομαδική δουλειά δέκα ανθρώπων, όλης της ομάδας της αρτivities πίσω από τη σκηνή…Κι εγώ πάνω στη σκηνή, που παίζω τον αναγνώστη που διαβάζει πρώτη φορά το κείμενο. Διαβάζοντας το κείμενο αρχίζεις και παίζεις τους χαρακτήρες στο μυαλό σου, έτσι δεν πάει; Αυτή ήταν η πρώτη αίσθηση, το έναυσμα που μας οδήγησε με τον Μανώλη Δούνια να προσεγγίζουμε το συγκεκριμένο: Ένας ηθοποιός που χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία που έχει x9 για να ζωντανέψει ένα από τα σημαντικότερα κείμενα του παγκόσμιου θεάτρου. Όχι, δεν είναι μονόλογος, είναι η χαρά του ηθοποιού.
Φωτό: Παναγιώτης Μουλίνος
Info
Πρεμιέρα 17/1. Ως 9/2. Σκην.: Μανώλης Δούνιας - Αιμίλιος Χειλάκης. Παρ. 21.00, Σάβ. 18.00 & 21.00, Κυρ. 20.00. €18, 15, 12(Φ), 10(Ομαδικό), 8(ΑΜΕΑ/ Άνεργοι). Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, 210 4143310 -320 (τηλ. κρατ. 210 7234567)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.