- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
«Το κόψε-κόψε» του Θανάση Τριαρίδη πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή
«Κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο
![foto_1.jpg foto_1.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/foto_1_0.jpg)
![kopse-kopse.jpg kopse-kopse.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/09/25/kopse-kopse.jpg)
Ο Παναγιώτης Γεωργούλας σκηνοθετεί «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται» με τις Ιωάννα Αγγελάκη και Κέλλυ Νικηφόρου στο Θέατρο ΜΠΙΠ
«Σε γνωρίζω από τους οδηγούς που πατάνε σκυλιά στις εθνικές οδούς, από τους μποντιμπιλντεράδες που δουλεύουνε πόρτα στα μαγαζιά, από τους εφήβους που χειροκροτάνε μέσα στο σινεμά την τελική σπαθιά, την τελική μπουνιά, την τελική πιστολιά που στέλνει τον κακό στην άβυσσο για πάντα. Σε γνωρίζω από τα αγοράκια που ντύνονται λοκατζήδες τις απόκριες, από τα παιχνιδάδικα που πουλάνε αυτόματα οπλάκια, από τις μανάδες που γράφουν τα παιδιά τους στο καράτε, συναντιούνται στην αίθουσα αναμονής, «κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο. Σε γνωρίζω από όσους φορούν κράνη, κουκούλες, καουμπόικα μαντήλια, από όσους έχουν κρατημένη θέση πάρκινγκ, από όσους έχουν κρατημένο βομβαρδιστικό, από όσους έχουν φόλα στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου».
Αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα του κειμένου «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται». Πρόκειται για το αφήγημα του Θανάση Τριαρίδη, που κυκλοφόρησε το 2008, ώστε να συμπυκνώσει όλες εκείνες τις ιστορίες ανυπέρβλητης ανδρείας και επιβολής του ενός ανθρώπου στον άλλον. Ιστορίες που έχουν αναχθεί σε «ιερές», με σκοπό την δικαιολόγηση της βίας, του θανάτου και της αδικίας που φέρουν μέσα τους.
Το «τραχύ» κείμενο του Τριαρίδη έχει καταφέρει να γοητεύσει πολλούς. Ανάμεσα σε αυτούς και τον ηθοποιό Παναγιώτη Γεωργούλα, που αποφάσισε να κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ανεβάζοντας για πρώτη φορά «Το κόψε-κόψε» στη θεατρική σκηνή, μέσα από μία παράσταση διαδραστική και επηρεασμένη από την πολυμεσική εποχή, στην οποία ζούμε. Τα σύγχρονα μέσα της παράστασης δεν έρχονται να επισκιάσουν την αφήγηση, αλλά αντιθέτως να πριμοδοτήσουν τον καταγγελτικό λόγο του συγγραφέα.
![kopse-kopse-3.jpg kopse-kopse-3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/kopse-kopse-3.jpg)
Μέσα στις έξι παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο ΜΠΙΠ, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την σκέψη και των ίδιων των συντελεστών. Το έργο θα μας παρουσιαστεί μέσα από την ερμηνευτική ματιά των δύο νέων πρωταγωνιστριών του, Ιωάννας Αγγελάκη και Κέλλυς Νικηφόρου, ενώ κάποιες παραστάσεις θα ακολουθήσουν συζητήσεις με τον ίδιο τον συγγραφέα, Θανάση Τριαρίδη, και με καλεσμένους, πάνω σε διαφορετικές θεματικές, αφορμισμένες πάντα από το έργο.
Πρόγραμμα συζητήσεων:
Κυριακή 06 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Η διαμόρφωση του αιτήματος για εθνικό ποίημα και εθνική ποίηση και η αγωνία της έκκεντρης απάντησης»: Μια συζήτηση του καθηγητή φιλολογίας της Οξφόρδης Δημήτρη Παπανικολάου και του Θανάση Τριαρίδη.
![dimitrispapanikolaoy.jpg dimitrispapanikolaoy.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/dimitrispapanikolaoy_0.jpg)
Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Μπορούμε να θίγουμε τα ~ιερά και όσια~ του άλλου;». Μια συζήτηση με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Ηλία Μαγκλίνη με τον Θανάση Τριαριδη.
![iliasmagklinis.jpg iliasmagklinis.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/iliasmagklinis.jpg)
Κυριακή 03 Νοεμβρίου 2019
Θέμα: «Υπάρχουν δίκαιοι ύμνοι;» Μια συζήτηση των νέων θεατρικών συγγραφέων Κατερίνας Λουκίδου και Μάνου Κουνουγάκη με τον Θανάση Τριαρίδη
![befunky_collage.jpg befunky_collage.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/befunky_collage_5.jpg)
Ποιος είναι ο Παναγιώτης Γεωργούλας;
Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σπούδασε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου και συνέχισε με επιτυχία τις Μεταπτυχιακές του Σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στη συνέχεια ακολούθησε σπουδές Υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Γιώργου Αρμένη και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Πειραϊκός Σύνδεσμος». Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων υποκριτικής.
Επιπλέον είναι απόφοιτος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ. και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος από το Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ και πρώην αθλητής στίβου.
Τον Μάιο του 2017 διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Το Σχοινάκι» της Νάντιας Δρακούλα σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο Εθνικό Θέατρο. Την περίοδο 2017/2018 συνεργάστηκε με τον Γιάννη Χουβαρδά στη παράσταση «Κάζιμιρ και Καρολίνα» του Έντεν φον Χόρβατ στο BIOS στον ρόλο του Κάζιμιρ. Το ίδιο καλοκαίρι στο Μουσικό Δράμα του Igor Stravinsky «Ιστορία του Στρατιώτη» που παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Μουσικού Φεστιβάλ Ναυπλίου, σε σκηνοθεσία Χριστόφορου Χριστοφή .
Τον Μάρτιο του 2019 συμμετείχε στην performance «MAINSTAGE» της Έλενας Αντωνίου σε σκηνοθεσία της ίδιας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και στην παράσταση «Πεθαίνω σαν Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη.
Την ερχόμενη καλλιτεχνική περίοδο, μετά «Το κόψε-κόψε» , θα σκηνοθετήσει στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, το έργο του Χριστόφορου Χριστοφή: «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας». Τέλος στο Κ.Θ.Β.Ε, θα συν-σκηνοθετήσει στα πλαίσια της 3η ς Συνάντησης Νέων Καλλιτεχνών το έργο «Οιδίποδος Γένος», με μια ομάδα Ελλήνων και ξένων ηθοποιών που συμμετείχαν στις συναντήσεις των δύο προηγούμενων ετών.
Δείτε το teaser της παράστασης εδώ:
Περισσότερες Πληροφορίες:
Θέατρο ΜΠΙΠ (Αγίου Μελετίου 25, Κυψέλη)
Από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου
Πρόγραμμα παράστασης: Κυριακή στις 19:00
Τιμές εισιτηρίων: 10€ (γενική είσοδος), 5€ (μειωμένο), 8€ (προσφορά προπώλησης μέσω της σελίδας στο Facebook)
Κράτηση εισιτηρίων: 6988010741 (10:00-14:00), 2130344074 (μετά τις 17:00)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.