Θεατρο - Οπερα

«Το κόψε-κόψε» του Θανάση Τριαρίδη πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή

«Κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
kopse-kopse.jpg
© Χριστίνα Μπράτουσκα

Ο Παναγιώτης Γεωργούλας σκηνοθετεί «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται» με τις Ιωάννα Αγγελάκη και Κέλλυ Νικηφόρου στο Θέατρο ΜΠΙΠ

«Σε γνωρίζω από τους οδηγούς που πατάνε σκυλιά στις εθνικές οδούς, από τους  μποντιμπιλντεράδες που δουλεύουνε πόρτα στα μαγαζιά, από τους εφήβους που χειροκροτάνε μέσα στο σινεμά την τελική σπαθιά, την τελική μπουνιά, την τελική πιστολιά που στέλνει τον κακό στην άβυσσο για πάντα.  Σε γνωρίζω από τα αγοράκια που ντύνονται λοκατζήδες τις απόκριες, από τα παιχνιδάδικα που πουλάνε αυτόματα οπλάκια, από τις μανάδες που γράφουν τα παιδιά τους στο καράτε, συναντιούνται στην αίθουσα αναμονής, «κι εσείς εδώ – κι εμείς εδώ» λένε, όλοι εδώ, στο τρομοστάσιο.  Σε γνωρίζω από όσους φορούν κράνη, κουκούλες, καουμπόικα μαντήλια, από όσους έχουν κρατημένη θέση πάρκινγκ, από όσους έχουν κρατημένο βομβαρδιστικό, από όσους έχουν φόλα στο πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου».

Αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα του κειμένου «Το κόψε-κόψε» ή «Όταν οι γκοτζίλες εξανθρωπίζονται». Πρόκειται για το αφήγημα του Θανάση Τριαρίδη, που κυκλοφόρησε το 2008, ώστε να συμπυκνώσει όλες εκείνες τις ιστορίες ανυπέρβλητης ανδρείας και επιβολής του ενός ανθρώπου στον άλλον. Ιστορίες που έχουν αναχθεί σε «ιερές», με σκοπό την δικαιολόγηση της βίας, του θανάτου και της αδικίας που φέρουν μέσα τους.

Το «τραχύ» κείμενο του Τριαρίδη έχει καταφέρει να γοητεύσει πολλούς. Ανάμεσα σε αυτούς και τον ηθοποιό Παναγιώτη Γεωργούλα, που αποφάσισε να κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο ανεβάζοντας για πρώτη φορά «Το κόψε-κόψε» στη θεατρική σκηνή, μέσα από μία παράσταση διαδραστική και επηρεασμένη από την πολυμεσική εποχή, στην οποία ζούμε. Τα σύγχρονα μέσα της παράστασης δεν έρχονται να επισκιάσουν την αφήγηση, αλλά αντιθέτως να πριμοδοτήσουν τον καταγγελτικό λόγο του συγγραφέα.

kopse-kopse-3.jpg
© Χριστίνα Μπράτουσκα


Μέσα στις έξι παραστάσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Θέατρο ΜΠΙΠ, θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την σκέψη και των ίδιων των συντελεστών. Το έργο θα μας παρουσιαστεί μέσα από την ερμηνευτική ματιά των δύο νέων πρωταγωνιστριών του, Ιωάννας Αγγελάκη και Κέλλυς Νικηφόρου, ενώ κάποιες παραστάσεις θα ακολουθήσουν συζητήσεις με τον ίδιο τον συγγραφέα, Θανάση Τριαρίδη, και με καλεσμένους, πάνω σε διαφορετικές θεματικές, αφορμισμένες πάντα από το έργο.

Πρόγραμμα συζητήσεων:

Κυριακή 06 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Η διαμόρφωση του αιτήματος για εθνικό ποίημα και εθνική ποίηση και η αγωνία της έκκεντρης απάντησης»: Μια συζήτηση του καθηγητή φιλολογίας της Οξφόρδης Δημήτρη Παπανικολάου και του Θανάση Τριαρίδη.

dimitrispapanikolaoy.jpg


Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019
Θέμα: «Μπορούμε να θίγουμε τα ~ιερά και όσια~ του άλλου;». Μια συζήτηση με τον συγγραφέα και δημοσιογράφο Ηλία Μαγκλίνη με τον Θανάση Τριαριδη.

iliasmagklinis.jpg


Κυριακή 03 Νοεμβρίου 2019
Θέμα: «Υπάρχουν δίκαιοι ύμνοι;» Μια συζήτηση των νέων θεατρικών συγγραφέων Κατερίνας Λουκίδου και Μάνου Κουνουγάκη με τον Θανάση Τριαρίδη

befunky_collage.jpg


Ποιος είναι ο Παναγιώτης Γεωργούλας;
Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σπούδασε στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου και συνέχισε με επιτυχία τις Μεταπτυχιακές του Σπουδές στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στη συνέχεια ακολούθησε σπουδές Υποκριτικής στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης του Γιώργου Αρμένη και αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Πειραϊκός Σύνδεσμος». Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων υποκριτικής.

Επιπλέον είναι απόφοιτος του Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Α.Π.Θ. και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος από το Τ.Ε.Φ.Α.Α. του Δ.Π.Θ και πρώην αθλητής στίβου.

Τον Μάιο του 2017 διετέλεσε βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Το Σχοινάκι» της Νάντιας Δρακούλα σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο Εθνικό Θέατρο. Την περίοδο 2017/2018 συνεργάστηκε με τον Γιάννη Χουβαρδά στη παράσταση «Κάζιμιρ και Καρολίνα» του Έντεν φον Χόρβατ στο BIOS στον ρόλο του Κάζιμιρ. Το ίδιο καλοκαίρι στο Μουσικό Δράμα του Igor Stravinsky «Ιστορία του Στρατιώτη»  που παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Μουσικού Φεστιβάλ Ναυπλίου, σε σκηνοθεσία Χριστόφορου Χριστοφή .

Τον Μάρτιο του 2019 συμμετείχε στην performance «MAINSTAGE» της Έλενας Αντωνίου σε σκηνοθεσία της ίδιας στα πλαίσια του Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και στην  παράσταση «Πεθαίνω σαν Χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη.

Την ερχόμενη καλλιτεχνική περίοδο, μετά «Το κόψε-κόψε» , θα σκηνοθετήσει στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, το έργο του Χριστόφορου Χριστοφή: «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας». Τέλος στο Κ.Θ.Β.Ε, θα συν-σκηνοθετήσει στα πλαίσια της 3η ς Συνάντησης Νέων Καλλιτεχνών το έργο «Οιδίποδος Γένος», με μια ομάδα Ελλήνων και  ξένων ηθοποιών που συμμετείχαν στις  συναντήσεις των δύο προηγούμενων ετών.     

Δείτε το teaser της παράστασης εδώ:



Περισσότερες Πληροφορίες:

Θέατρο ΜΠΙΠ (Αγίου Μελετίου 25, Κυψέλη)

Από τις 6 Οκτωβρίου έως τις 10 Νοεμβρίου

Πρόγραμμα παράστασης: Κυριακή στις 19:00

Τιμές εισιτηρίων: 10€ (γενική είσοδος), 5€ (μειωμένο), 8€ (προσφορά προπώλησης μέσω της σελίδας στο Facebook)

Κράτηση εισιτηρίων: 6988010741 (10:00-14:00), 2130344074 (μετά τις 17:00)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.