- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Μαρία Ξανθοπουλίδου
Η σκηνοθέτρια της παράστασης «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος» και οι ηθοποιοί μίλησαν στην A.V.
![58032-126704.jpg 58032-126704.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2014/01/08/58032-126704.jpg)
Η σκηνοθέτρια της παράστασης «Ζητείται κλόουν ηλικιωμένος» και οι τρεις ηθοποιοί μίλησαν στην A.V. για το έργο του
Ματέι Βίσνιεκ, που ανέβηκε στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.
«Tρεις άνεργοι κλόουν ηλικιωμένοι απαντούν στην ίδια αγγελία. Τους βρίσκουμε στο χώρο αναμονής πριν μπουν για ακρόαση. Πολύ γρήγορα συνειδητοποιούν πως είναι γνώριμοι από παλιά, πως έχουν δουλέψει μαζί στο παρελθόν και ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για το πώς ο ένας θα εκτοπίσει τον άλλον για να πάρει τη θέση. Τα όρια του μέχρι πού κινούμαστε μαζί και πού οι ανάγκες μάς φέρνουν αντιμέτωπους, τα όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας. Σ’ αυτό το τεντωμένο σχοινί ισορροπεί η παράστασή μας.
Ολόκληρη η ζωή μας, από τη στιγμή που γεννιόμαστε, είναι γεμάτη από μικρές και μεγάλες αναμονές. Όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος, τόσο περισσότερες και οι αναμονές του και επομένως μεγαλύτερες οι αντοχές του στην αναμονή. Ζούμε σε μια εποχή που ακούω ανθρώπους γύρω μου κάθε ηλικίας να μην έχουν να περιμένουν τίποτα. Στην τέχνη του κλόουν ανακαλύπτουμε την ίδια παιδική αίσθηση του παιχνιδιού που μας επιτρέπει να ανοίξουμε την πόρτα στη φαντασία μας. Άλλωστε η φαντασία είναι ο μόνος χώρος που όλα είναι δυνατόν να συμβούν και που ο χρόνος μπορεί να σταματά. Η φαντασία είναι ένας δημιουργικός δρόμος.
Στα 32 μου χρόνια, πιστεύω πως στη ζωή κερδίζει σαφώς αυτός που αντέχει περισσότερο και που πολύ συχνά δεν είναι ο καλύτερος. Τα πράγματα όμως κρίνονται από το αποτέλεσμα. Νομίζω, κερδίζει αυτός που το αξίζει.
Όμως οι άνθρωποι είμαστε φτιαγμένοι για να ζούμε, να προσπαθούμε και να χαιρόμαστε μαζί. Καλύτεροι γινόμαστε μόνο μέσα από τη συναναστροφή με άλλους ανθρώπους».
Αλέξανδρος Μυλωνάς
«Οι “τρελοί” που προσπαθούν, που ελπίζουν, που στο βάθος το ξέρουν πως δεν πρόκειται να πάρουν καμιά δουλειά και παρόλ’ αυτά συνεχίζουν. Όλοι οι άνθρωποι, δηλαδή. Δεν μπορώ να συνεχίσω. Θα συνεχίσω, λέει ο Μπέκετ».
Νίκος Αλεξίου
«Η μεγάλη κωμωδία δεν περιγράφεται. Στη ρίζα της υπάρχει η απελπισία για ένα νόημα που πάντα διαφεύγει, αλλά σ’ αφήνει για λίγο να παίξεις μαζί του. Οι τρεις μάγκες του έργου ξέρουν να λένε καλά το ανέκδοτο της ζωούλας τους. Έχουν πολλή πλάκα οι άνθρωποι».
Γρηγόρης Γαλάτης
«Έργο με μπεκετικές επιρροές. Ευτελή και ευγενή κίνητρα, ανάγκη για επιβίωση, ανάγκη επικοινωνίας, παιχνίδι, χαρά, θλίψη, ματαίωση, ελπίδα, αναμονή, σύγκρουση, βία, ευαισθησία. Ο ίδιος ο άνθρωπος ιδωμένος με την ελαφράδα και τη βαρύτητα ενός κλόουν, ενός κλόουν που απαιτεί μία σχεδόν μη σκέψη για να περνάει με ευκολία και αλήθεια από το ένα στο άλλο κι όλ’ αυτά με αδίορατο φόντο μια απρόσωπη εξουσία που ισοπεδώνει και ανακυκλώνει υπάρξεις.
Info:
Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 16, Κυψέλη, 210 8838727, Τετ. 19.00, Πέμ.-Σάβ. 21.00, Κυρ. 19.00, €16, 13, 10
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.