- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
«Το βιβλίο των ωδών»: Μια παράσταση-ωδή στην κινεζική ιστορία και κουλτούρα
Από τις 20 ως τις 22 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Η παράσταση «Το βιβλίο των ωδών» θα παρουσιαστεί στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με στόχο την ενίσχυση της φιλίας μεταξύ Κίνας και Ελλάδας.
Στο πλαίσιο των εορτασμών του παραδοσιακού Κινεζικού Μεσοφθινοπωρινού Φεστιβάλ, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα και του Δήμου Πειραιά, η μουσικοχορευτική παράσταση «Επιστροφή Μετά τον Πόλεμο» από «Το Βιβλίο των Ωδών», μια Κινεζική Οδύσσεια, θα πραγματοποιηθεί με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της μακράς και αμοιβαίας φιλίας μεταξύ Κίνας και Ελλάδας. Με την υποστήριξη του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και της COSCO Shipping Group, η παράσταση θα ανέβει για πρώτη φορά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ δύο πολιτισμών που αγαπούν την ειρήνη.
Το «Βιβλίο των Ωδών» και το «Έπος του Ομήρου» αποτελούν αντίστοιχα τις πηγές του ανατολικού και του δυτικού πολιτισμού. Βασισμένο σε λαϊκές ιστορίες, το «Βιβλίο των Ωδών» είναι μια συλλογή από έργα λαϊκών βάρδων και ένα αριστούργημα της δημιουργικότητας του λαού, όπου αναφέρονται έντονα οι κοινωνικές μορφές, οι ιδέες, οι θρησκευτικές δραστηριότητες, η ποιμαντική καλλιέργεια και τα έθιμα εκείνης της εποχής, γεμάτο με μια μυθολογική αύρα. Το «Βιβλίο των Ωδών» τραγουδά για τις όμορφες πλευρές της ζωής, όπως η αγάπη και η εργασία. Αντανακλά όμως και τη νοσταλγία, τη δυσαρέσκεια και την οργή του λαού εναντίον της καταπίεσης και του εκφοβισμού.
Σχετικά με την παράσταση
Το μιούζικαλ «Επιστροφή Μετά τον Πόλεμο» είναι μια παράσταση παραγωγής 2019, υποστηριζόμενη από το Εθνικό Ίδρυμα Τεχνών. Είναι το πρώτο μιούζικαλ που βασίζεται σε ένα ποίημα από το «Βιβλίο των Ωδών» (诗经 στα κινέζικα). Το «Βιβλίο των Ωδών» περιλαμβάνει 305 έργα διαφόρων ποιητών που χρονολογούνται από τον 11ο έως τον 7ο αιώνα π.Χ. Ως η παλαιότερη συλλογή της κινεζικής ποίησης, εκτιμάται ως η επίσημη αρχή της κινεζικής ιστορίας. Μελετημένο και απομνημονευμένο από ακαδημαϊκούς σε όλο τον κόσμο για δύο χιλιετίες, το βιβλίο θεωρείται και ως το ανατολικό «Έπος του Ομήρου» αφού μοιράζονται την ίδια περίοδο δημιουργίας, το ίδιο κειμενικό είδος και την ίδια σημαντική ιστορική αξία. Το "Επιστροφή Μετά τον Πόλεμο" είναι γνωστό ως το πρώτο κινεζικό ποίημα για τον πόλεμο και είναι η πρώτη παράσταση που συνδυάζει το κινεζικό «Βιβλίο των Ωδών» με την τέχνη δυτικού μιούζικαλ.
Η υπόθεση
Σκηνή πρώτη: Το 827 π.Χ., ενθρονίστηκε ο αυτοκράτορας Σιουέν της δυναστείας Τζόου. Κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής του, ξέσπασαν συχνές επιδημίες πανούκλας και λειψυδρία. Οι καλλιέργειες και τα δάση ξεράθηκαν και οι αγρότες υπέφεραν καταστροφές.
Σκηνή δεύτερη: Λόγω της πανούκλας, ο πληθυσμός μειώθηκε δραματικά. Ένας γιατρός ονόματι Τζι Τσιέν τελικά ανακάλυψε μια θεραπεία/ένα αντίδοτο για την πανούκλα και έσωσε πολλές ζωές. Με τη σύσταση ενός στρατηγού, του Ναν Τζονγκ, ο αυτοκράτορας Σιουέν προσκάλεσε τον Τζι Τσιέν στην πρωτεύουσα.
Σκηνή τρίτη: Τον Ιούνιο του 823 π.Χ., οι Ούννοι επιτέθηκαν στη δυναστεία Τζου απειλώντας την ασφάλεια της πρωτεύουσας. Ο αυτοκράτορας Σιουέν έβαλε τον Ναν Τζονγκ να πολεμήσει τους Ούννους με στρατιώτες που είχαν πανούκλα με σκοπό να εξαπλωθεί η νόσος στον εχθρό και να εξοντώσει όλους τους Ούννους. Ο Τζι Τσιέν σοκαρίστηκε με το σχέδιο και λογομάχησε κατά του αυτοκράτορα στο δικαστήριο, ενώ έκαψε και το φαρμακείο του. Ο αυτοκράτορας Σιουέν εξοργίστηκε τόσο που φυλάκισε τον Τζι Τσιέν.
Σκηνή τέταρτη: Το 817 π.Χ., ο Ναν Τζονγκ πήρε την οριστική νίκη από τους Ούννους στον ποταμό Λουό. Τραυματίστηκε όμως σοβαρά από δεινούς σκοπευτές όταν ετοιμαζόταν να επιστρέψει με αιχμαλώτους. Ο αυτοκράτορας Σιουέν του έστειλε ένα μήνυμα επαίνου για τα επιτεύγματα στον πόλεμο αλλά τον διέταξε να μην επιστρέψει μέχρι να εξαλειφθούν πλήρως οι Ούννοι.
Σκηνή πέμπτη: Το 789 π.Χ., ο αυτοκράτορας Σιουέν οδήγησε ο ίδιος το στρατό εναντίον μιας άλλης ομάδας Ούννων και νίκησε. Στο δρόμο της επιστροφής όμως, έπεσε θύμα ενέδρας από μια συμμαχία των Ούννων. Ο Τζι Τσιέν, με τον στρατό του που είχε εκδιωχθεί στα σύνορα, ήρθε για να βοηθήσει τον αυτοκράτορα και έσωσε τη ζωή του. Ο αυτοκράτορας Σιούεν έδωσε αμνηστία στον Τζι Τσιέν και το στρατό του και τελικά τους επέτρεψε να επιστρέψουν στην πρωτεύουσα. Μετά από 20 χρόνια εξορίας, ο Τζι Τσιέν γύρισε στον τόπο του και επρόκειτο να επανασυνδεθεί με την αγαπημένη του, την Λουό Λαν ...
Info
«Το βιβλίο των ωδών»: 20-22 Σεπτεμβρίου, Δημοτικό θέατρο Πειραιά. Είσοδος δωρεάν με πρόσκληση
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.