Ο Δημήτρης Λιγνάδης πήρε και επίσημα το κλειδί του γραφείου του στο Εθνικό
Παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, του Γενικού Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη και φυσικά του προκατόχου του, Στάθη Λιβαθινού
Στο Εθνικό Θέατρο παρουσία της Υπουργού Λίνας Μενδώνη η τελετή παράδοσης στον καινούργιο καλλιτεχνικό διευθυντή, Δημήτρη Λιγνάδη.
Στη γεμάτη πλατεία της κεντρικής σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, τα χειροκροτήματα σχεδόν δεν σταμάτησαν να κερδίζουν την προσοχή. Από τα δεξιά προς τα αριστερά οι καθήμενοι ξεκίνησαν να παίρνουν το λόγο. Ο κάθε ένας από αυτούς αναλόγως τη θέση του μίλησε για το δικό του όραμα πάνω στο Εθνικό Θέατρο και την εξέλιξή του. Στο τέλος και οι τέσσερις έστησαν στον τοίχο την γραφειοκρατία και κατά κάποιον τρόπο δεσμεύτηκαν να την αντιμετωπίσουν υποσχόμενοι ότι ο μεθεπόμενος (!) καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου θα προκύψει έπειτα από προκήρυξη θέσης η οποία θα καταρτιστεί σε διάλογο με τον καλλιτεχνικό κόσμο. Μάλιστα, η δέσμευση της Υπουργού, Λίνας Μενδώνη, ήταν ότι έξι μήνες πριν ολοκληρώσει τη θητεία του ο Δημήτρης Λιγνάδης θα έχει ήδη αποφασιστεί ο συνεχιστής του έτσι ώστε να μπορέσουν οι δυο τους να συνεργαστούν και ο πρώτος να έχει χρόνο να ενημερώσει το δεύτερο και ο δεύτερος να έχει την ευκαιρία να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
Αλλά η σημερινή, ήταν η ημέρα του Δημήτρη Λιγνάδη. Επιστρέφοντας λοιπόν στο σήμερα, ο Στάθης Λιβαθινός αφού ευχαρίστησε άπαντες συνεργάτες, δημοσιογράφους και υποστηρικτές έδωσε στο Δημήτρη Λιγνάδη το κλειδί του γραφείου του με το χιούμορ του «Δημήτρη, για να μην ψάχνεις κλειδαρά, το κλειδί του γραφείο είναι αυτό». Χαρμολυπημένος κάθισε στη θέση του και έδωσε το λόγο στο προ τριετίας Κρέοντά του, Δημήτρη Λιγνάδη.
Με τη σοβαρότητα που πάντοτε τον διακρίνει, ο νυν καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου σηκώθηκε από τη θέση του, υποκλίθηκε στο χειροκρότημα του κοινού και επέστρεψε σε αυτήν δίχως να αφήσει το παραμικρό χαμόγελο να ξεφύγει από τα χείλη του. Εκθείασε το έργο του προκατόχου του Στάθη Λιβαθινού, και τον επικαλέστηκε θυμούμενος κάποια λόγια από το ρόλο που κατείχε τρία χρόνια πριν στο θίασό του: «Αδύνατο να μάθεις τη σκέψη, τη γνώμη, τον τρόπο συμπεριφοράς ενός ανθρώπου αν δεν δοκιμαστεί στην εξουσία», είπε.
Δίχως να αφήσει περιθώρια υποσχέσεων, ανέφερε την επιθυμία του να ανοίξει το δρόμο στην εκπαίδευση και αστειευόμενος εξήγησε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνει σχολείο, «αν και αυτό, δεν θα ήταν μια κακή ιδέα». Εν συνεχεία, ζήτησε από τους δημοσιογράφους κάποιες μέρες να προσαρμοστεί μέχρι να ανακοινώσει τους στόχους του. Σε κάθε περίπτωση, απευθυνόμενος στην Υπουργό, εξήγησε ότι για εκείνον το θέατρο είναι πράγματι ψυχαγωγία με την έννοια της αγωγής της ψυχής χρωματίζοντας την επερχόμενη θητεία του με την εκπαιδευτική δραστηριότητα του Εθνικού Θεάτρου.
Πριν κλείσει, μοιράστηκε με το κοινό μεταξύ συγκινητικού και απολύτως σοβαρού ότι στις 31 Αυγούστου όταν θα αναλάβει τα καθήκοντά του ως καλλιτεχνικός διευθυντής θα συμπληρωθούν 30 χρόνια από το θάνατο του πατέρα του στον οποίο και θέλει να αφιερώσει την χαρά της τιμής που «του δίνεται σήμερα».
Μένει να αφήσουμε το χρόνο να κυλήσει για να δούμε εάν τα Μαθήματα του Θουκυδίδη που τόσο αγάπησε το ελληνικό και το διεθνές κοινό θα είναι μόνο η αρχή στα έργα για τα οποία θα θυμόμαστε και θα ευχαριστούμε καλλιτεχνικά το Δημήτρη Λιγνάδη για την ύπαρξή τους.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.