Θεατρο - Οπερα

Η Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα» ερμηνεύει Σάμιουελ Μπέκετ

Το θεατρικό έργο του 1948 έρχεται να αποκτήσει μία νέα κοινωνική διάσταση

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
theatrikhomadakwfwntrelaxrwmata-perimenontastogkonto-photo_3.jpg
© Κάσσυ Χρυσάκη

Η Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα» ανεβάζει το «Περιμένοντας τον Γκοντό» στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Το 1948 ο Σάμιουελ Μπέκετ ολοκληρώνει το θεατρικό έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό» και μας συστήνει μία ιστορία βασισμένη σε κωμικές καταστάσεις που συνυπάρχουν με το τραγικό νόημα της ανθρώπινης ύπαρξης, με άλλα λόγια στην ίδια την πραγματικότητα. Οι ήρωες προσπαθούν να εκλογικεύσουν την τελευταία, την στιγμή που περιμένουν έναν άνθρωπο που δεν έρχεται ποτέ. Όλα αυτά μέσα από την σκοπιά δυαδικών ζευγαριών, που έρχονται να προβάλουν τις προεκτάσεις και τα μοτίβα των ανθρώπινων σχέσεων, που στην βάση τους έχουν την εξουσία και την καταπίεση.

theatrikhomadakwfwntrelaxrwmata-perimenontastogkonto-photo_2.jpg
© Κάσσυ Χρυσάκη


Τα ζευγάρια αυτά έρχονται να αποκτήσουν νέες εκδοχές και εφάπτονται με νέα μοτίβα, με τη νέα παρουσίαση του έργου από την Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα». Αυτό επιτυγχάνεται με την εναλλαγή των ζευγαριών, η οποία αποσκοπεί στην προβολή μίας νέας κοινωνικής διάστασης του έργου, με το πέρασμά τους σε διαφορετικά μοτίβα, όπως ακούοντας με κωφό, κωφός με κωφό και ακούοντας με ακούων.

Σε επίπεδο τεχνικής, η ομάδα θα εκμεταλλευτεί και σε αυτήν της την παραγωγή τους νέους κώδικες στην υποκριτική έκφραση και τη θεατρική φόρμα, που έχει καταφέρει να αναπτύξει από το ξεκίνημα της το 2009. Μία ανανεωτική ματιά της νοηματικής γλώσσας, συνδυαστικά με την φωνητική ερμηνεία, αλλά και τις αρχές του αυτοσχεδιασμού και τις τεχνικές του σωματικού θεάτρου, θα αποτελέσουν τα βασικά της όπλα.

Αναλυτικότερα, στην παράσταση που θα πραγματοποιηθεί στις 19 Σεπτεμβρίου στο Auditorium Theo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου, η γλώσσα του σώματος και η νοηματική από κωφούς ηθοποιούς θα συνδυαστεί με την ερμηνεία ομιλούντων ηθοποιών. Παράλληλα, στη σκηνή θα δούμε διαφορετικές μορφές τέχνης, με κυριότερες το σωματικό θέατρο, το Body Music, αλλά και το Visual Vernacular, το οποίο χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία ποίησης, παντομίμας και νοηματικής γλώσσας που περιέχει. Βασικό σκοπός, μέσα από αυτές τις τεχνικές κάθε θεατής να μεταφερθεί σε έναν αβέβαιο και αμφίρροπο κόσμο.

theatrikhomadakwfwntrelaxrwmata-perimenontastogkonto-photo_1.jpg
© Κάσσυ Χρυσάκη


Λίγα λόγια για την Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα»:
H Θεατρική Ομάδα Κωφών δημιουργήθηκε το 2009 και αποτελείται από κωφά -βαρήκοα άτομα. Μέσα από μια επταετή συστηματική ενασχόληση με την θεατρική δράση, η Ομάδα  είχε την τιμή να συνεργαστεί με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς. Ενδεικτικά, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, την Αρχαία Ολυμπία, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Ρούμελης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Κ.Θ.Β.Ε), τον Πολιτιστικό Όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς, την Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδος, την Ένωση Κωφών Ελλάδος κ.α. Για την  θεατρική περίοδο 2017-18 επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης εδώ:



Περισσότερες Πληροφορίες:

Auditorium Theo Angelopoulos του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος (Σίνα 31, Αθήνα)

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου, 19:00

Τιμές εισιτηρίων: 12€ (γενική είσοδος), 10€ (μειωμένο, ειδική τιμή ΑΜΕΑ), 5€ (ατέλειες, άνεργοι)

Facebook

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.