- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η Comédie-Française και ο Ivo van Hove στο «γήπεδο» του Ευριπίδη
Η παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών, «Ηλέκτρα/Ορέστης», έρχεται στην Επίδαυρο χαρίζοντας στον Ιούλιο το πιο δυνατό φινάλε
H «Ηλέκτρα» και o «Ορέστης» του Ευριπίδη θα παρουσιαστούν στην Επίδαυρο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, από την Comédie-Française και τον Ίβο βαν Χόβε.
Κεραυνοβόλος έρωτας. Βία. Χειροκρότημα. Η σχέση του ρηξικέλευθου βέλγου σκηνοθέτη Ίβο βαν Χόβε με τις παραστάσεις του μπορεί να περιγραφεί άψογα από αυτό το δυναμικό τρίπτυχο. Στο σκηνικό μπροστά του υποκλίνεται και ο θίασος Comédie-Française, που πίσω στο 1680 στηνόταν από τους ηθοποιούς του Μολιέρου ως η κολεκτίβα που θα κατακτήσει τα θέατρα του κόσμου. Και τα κατέκτησε.
Στις 26 & 27 Ιουλίου στις 21.00 δύο κείμενα του Ευριπίδη, αυτό της «Ηλέκτρας» και εκείνο του «Ορέστη», θα παρουσιαστούν με τον παραπάνω εκρηκτικό συνδυασμό ενώπιον του κοινού της Επιδαύρου στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Πρόκειται για τη δεύτερη συνεργασία της Comédie-Française με τον Ίβο βαν Χόβε μετά την επίσημη πρώτη τους στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2016 και τόσο ο γενικός διευθυντής του θιάσου, Éric Ruf, όσο και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, καρπώνονται την επιτυχία μιας μαγικής συνένωσης στο σημαντικότερο θέατρο του κόσμου, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.
Ο Ίβο βαν Χόβε, που πέρσι εντυπωσίασε ανοίγοντας το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών 2018 με τη σκηνική μεταφορά των κινηματογραφικών έργων του Μπέργκμαν «Περσόνα» / «Μετά την πρόβα», συνεχίζει τις «αλχημείες» αυτή τη φορά με δύο κείμενα του Ευριπίδη τα οποία αφηγούνται την ιστορία της Ηλέκτρας και του Ορέστη στη συνέχειά της, εξηγώντας το πώς τα δύο αδέρφια ξαναβρέθηκαν και συμμάχησαν για να εκδικηθούν τη μητέρα τους, Κλυταιμνήστρα, και τον εραστή της, Αίγισθο. Η παράσταση σηματοδοτεί την υποδοχή της «Ηλέκτρας» του Ευριπίδη στο ρεπερτόριο της Comédie-Française, ενώ η τελευταία παρουσίαση του «Ορέστη» στην Αίθουσα Ρισελιέ χρονολογείται από το 1923.
Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα του καλλιτεχνικού θεατρικού γίγνεσθαι, το οποίο έχει ήδη λάβει διθυραμβικές κριτικές από τους New York Times έπειτα από την πρεμιέρα του στο θέατρο Ρισελιέ στο Παρίσι: «Ξεχάστε το Game of Thrones. Κανένας δεν ξέρει τη βία καλύτερα από τον Ευριπίδη».
Λίγα λόγια για το έργο
Η Ηλέκτρα και ο Ορέστης είναι αδέρφια. Νέοι, πληγωμένοι, εύθραυστοι και ευάλωτοι, μετατρέπονται σε άγρια ζώα. Στην πραγματικότητα δεν γνώρισαν ποτέ τον πατέρα τους, που είχε φύγει ως αρχιστράτηγος του στρατού των Αργείων στον πόλεμο της Τροίας. Η απουσία του τον καθιστά ήρωα στα μάτια τους. Η μητέρα τους, η Κλυταιμνήστρα, είναι ο εχθρός. Το σπίτι, το πεδίο της μάχης. Αποδιωγμένοι, η Ηλέκτρα και ο Ορέστης γίνονται από παιδιά βασιλέων πρόσφυγες στην ίδια τους την οικογένεια, στην ίδια τους την πατρίδα.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια ματιά στον άνθρωπο, τα πάθη και τις αδυναμίες του
Ποιες παραστάσεις διαμορφώνουν το φετινό θεατρικό τοπίο
Ένας χειμώνας γεμάτος μεγάλες παραγωγές με σημαντικούς καλλιτέχνες
Πλούσιο ρεπερτόριο που εμπνέει τις κοινωνικές ομάδες μέσω της τέχνης
Οι επαναλήψεις με τα απανωτά sold out και οι πολλά υποσχόμενες νέες παραγωγές
Ανατρεπτικές κωμωδίες και συναρπαστικές περιπέτειες για μικρούς και μεγάλους
Υμνώντας τη διαφορετικότητα και ξορκίζοντας τη μοναξιά
Ένα ανατρεπτικό δικαστικό θρίλερ και μια εντυπωσιακή θεατρική διασκευή ενός σπουδαίου έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας
Το δεύτερο θεατρικό έργο που έγραψε ο Γούντι Άλεν και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1969
Ένα ονειρικό σκηνικό ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, γεμάτο σκιές
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Νέες πολυαναμενόμενες παραγωγές και επαναλήψεις από προηγούμενες σεζόν που έχουν κάνει αίσθηση
Πώς μια οικογενειακή γιορτή φέρνει στο φως τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης
Πώς συναντιούνται τόσοι κόσμοι;
Σπουδαίοι συνθέτες και σύγχρονες δημιουργίες σε μοναδικές μουσικές εμπειρίες
Τα θέατρα Άλμα, Κατερίνα Βασιλάκου και Τζένη Καρέζη προτείνουν πολύ ενδιαφέροντα έργα
Η απώλεια συνείδησης και τα σκοτεινά παιχνίδια της μνήμης
Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς προσπαθούν να ρίξουν τα προσωπικά τους τείχη και να αγγίξουν ειλικρινά ο ένας τον άλλον
Μέσα στον γραφειοκρατικό κυκεώνα μιας δημόσιας υπηρεσίας
Ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.