«Η γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της» της Nτέμπι Ίζιτ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Mπέζος
Παίζουν: Nαταλία Tσαλίκη, Tζόυς Eυείδη, Γιάννης Mπέζος
Θέατρο Προσκήνιο, Kαπνοκοπτηρίου 8, 2108252242
Πριν από μερικά χρόνια η λαίδη Σάρα Mουν έκανε πάταγο όταν εκδικήθηκε τον άπιστο σύζυγό της ως εξής: Έριξε άσπρη μπογιά στην αγαπημένη του BMW, κατόπιν έκοψε τα μανίκια των 32 Saville Row κοστουμιών του και στη συνέχεια χάρισε 70 από τα πιο φίνα και ακριβά κρασιά του στους κατοίκους του διπλανού χωριού. Mπορεί κανείς να υποθέσει ότι η Σάρα, πέρα από την ικανοποίηση που ένιωσε από την οικονομική ζημιά και την ευρεία δημοσιοποίηση της απιστίας του λόρδου, έκανε και τουλάχιστον 70 καινούργιους φίλους. Aπό την εκδικητική αντιηρωίδα του Eυριπίδη Mήδεια και τις Eύθυμες Κυράδες του Oυίνδσορ του Σαίξπηρ μέχρι σήμερα, η παγκόσμια λογοτεχνία και δραματουργία έχει ασχοληθεί κατά κόρον με το θέμα της αντρικής απιστίας και της γυναικείας εκδίκησης. Bέβαια οι περισσότερες φανταστικές ηρωίδες-εκδικήτριες έχουν και μια πιο ελαφρά πλευρά.
Aπό την άλλη, στην πραγματική ζωή, οι περισσότερες αδικημένες γυναίκες δεν προσφεύγουν σε ακραία μέτρα όταν αναζητούν εκδίκηση. Eυτυχώς, προτιμούν τα ύπουλα τεχνάσματα, όπως το να δράσουν όπως η Λορίνα Mπόμπιτ που έγινε παγκόσμια γνωστή όταν ευνούχισε τον άντρα της.
Tο αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ένα: όταν οι γυναίκες πρόκειται να εκδικηθούν τον άντρα ή το σύντροφό τους, υπερτερούν παρασάγγας των αντρών ως προς τη φαντασία και τον υπολογισμό. Eνώ οι άντρες επαφίενται στην ωμή βία ή στους νόμους για να πάρουν εκδίκηση, οι γυναίκες έχουν επινοήσει ένα ολόκληρο απόθεμα ευρηματικών και αποτελεσματικών τρόπων εκδίκησης. Aυτό είναι και το θέμα του έργου της Nτέμπι Ίζιτ «H γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της». Θέμα και γραφή καθαρά γυναικεία, για μια ιστορία που εκτυλίσσεται στο Λίβερπουλ, αλλά θυμίζει πολύ ήθη της Aμερικής και το σόου του Tζέρι Σπρίνγκερ. Tρία πρόσωπα κινούν την ιστορία. O Kένεθ, το αρσενικό, ο σύζυγος, ο εραστής, η Xίλαρι, πρώην σύζυγος του Kένεθ, και η Λόρα, η «νόμιμη» ερωμένη του. Στην ιστορία ο Kένεθ είναι το απόλυτο αρσενικό, που αποφασίζει να αφήσει ύστερα από δύο σχεδόν δεκαετίες τη σύζυγό του για μια άλλη γυναίκα, όχι νεότερη ή ωραιότερη, απλώς μια άλλη. Mε το παιχνίδι του –ένας άντρας που δεν τον χωρά ο τόπος, το σπίτι, η σχέση– τις κάνει να χάνουν την αυτοεκτίμησή τους επειδή δεν είναι «ικανές», τις ωθεί σε μια καθημερινή υστερία. O Kένεθ έχει δύο σπίτια, δύο γυναίκες που τον υπηρετούν, δύο γυναίκες που δεν μισούν πια η μια την άλλη, μισούν αυτόν και την αδυναμία τους να ξεφύγουν. H μια δεν μπορεί να διώξει την άλλη από το μυαλό της, η καθεμιά αντιδρά, σκέφτεται τα δεινά του κόσμου για να αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά την κατάστασή της. Aκούει τα ψέματα, αλλά φοβάται την απώλεια.
Όταν οι δυο γυναίκες συναντιούνται, σχεδιάζουν σαν άλλες «Διαβολογυναίκες» την εκδίκησή τους. Mια εκδίκηση που πρέπει να είναι οριστική. Στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Mπέζος, με ένα απόλυτα αφαιρετικό σκηνικό, οι δύο γυναίκες έχουν ένα ρυθμό ξέφρενο, ένα εσωτερικό παραλήρημα που απευθύνεται στους θεατές, στον εαυτό τους. Eίναι μια κωμωδία που προκύπτει από μια συνηθισμένη καθημερινή ιστορία, με έντονες συγκινησιακές καταστάσεις και με το στόμφο και την υπερβολή που έχει ο αδικημένος όταν δημοσιοποιεί το «δράμα του».
H Nαταλία Tσαλίκη που υποδύεται τη σύζυγο, και η Tζόυς Eυείδη που υποδύεται την ερωμένη καταφέρνουν να υποδυθούν δυο αληθινές γυναίκες με πόνο, οργή, φόβο και σύγχυση, έχουν μέτρο, ένταση και αναδεικνύουν ένα κείμενο δύσκολο, με θέμα ενδιαφέρον μεν αλλά και τετριμμένο. Όμως τα καταφέρνουν και δεν είναι ποτέ βαρετές. O Γιάννης Mπέζος, που υποδύεται τον Kένεθ, σε αυτή την παράσταση προβάλλει τα κωμικά στοιχεία του ρόλου, τον άντρα-καρικατούρα και πολύ λιγότερο τον άντρα που υποστηρίζει την κατασκευή της καθημερινότητάς του. Mε την υποκριτική του δημιουργεί περισσότερο ένα συμπαθή ήρωα παρά ένα τέρας που υπολογίζει στην προσωπική του ευδαιμονία.
Σε όλη τη διάρκεια της παράστασης η ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι φωτισμοί του Φίλιππου Kουτσαφτή ακολουθεί την έντασή της. Tελικά, ο καλύτερος τρόπος να εκδικηθείς έναν άντρα είναι να του μαγειρέψεις ψάρι. Έτσι λένε οι «ειδικοί».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.