Θεατρο - Οπερα

Η Έλενα Τοπαλίδου μιλάει για τη «Γιαννούλα την κουλουρού»

Η ιστορία της Γιαννούλας της κουλουρούς παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαγεωργίου στην Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

69344622_10156942672578218_6480720064680034304_n.jpg
Κέλλη Κρητικού
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou
«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou

Η Έλενα Τοπαλίδου μιλάει στην ATHENS VOICE για την παράσταση «Γιαννούλα η κουλουρού» στην οποία πρωταγωνιστεί στην Πειραιώς 260.

Η πραγματική ιστορία της Γιαννούλας της κουλουρούς, που γεννήθηκε το 1868 στην Άνω Πόλη της Πάτρας, γίνεται παράσταση σε σκηνοθεσία του σκηνοθέτη και ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου, και παρουσιάζεται στην Πειραιώς 260 στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου. Η Έλενα Τοπαλίδου, η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Γιαννούλα η κουλουρού», μας μιλάει για την ηρωίδα που ενσαρκώνει.

«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou
«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou

Ποια ήταν οι πρώτες σας σκέψεις όταν διαβάσατε το κείμενο;
H πρώτη σκέψη ήταν πως μοιάζει με μια αρχαία τραγωδία ή με ένα δημοτικό τραγούδι.

Πόσο δύσκολο είναι να ενσαρκώνετε ένα πραγματικό πρόσωπο;
Δεν έρχεται πλέον στη σκέψη μου ότι ενσαρκώνω ένα πρόσωπο που υπήρξε, γιατί η προσέγγισή μας σε σχέση με τη Γιαννούλα είναι ποιητική περισσότερο, παρά ρεαλιστική. Νιώθω πως είμαι ένα πλάσμα που πιστεύει τα πάντα και ονειρεύεται. Στέκεται ψηλά αλλά στο τέλος πέφτει.

Έλενα Τοπαλίδου
Έλενα Τοπαλίδου

Ποια σκηνή του έργου σας κάνει να ανατριχιάζετε;
Με ανατριχιάζουν πολύ τα βλέμματα του Κίμωνα, του Μιχάλη και της Αθανασίας όταν μου λένε πως αλήθεια θα με παντρέψουν! Είναι τρομερά πειστικοί και οι τρεις τους.

«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou
«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou

Το έργο ακροβατεί ανάμεσα στην τραγωδία και τις φάρσες, ανάμεσα στον πόνο και τη διαπόμπευση, με στόχο το γέλιο. Υπάρχουν στιγμές που αισθάνεστε αδύναμη να τιθασεύσετε τα συναισθήματά σας απέναντι στην ηρωίδα σας;
Είμαι άνθρωπος που μου είναι δύσκολο να τιθασεύσω τα συναισθήματά μου απέναντι στον εαυτό μου, γιατί έχω τρομερή παρόρμηση και βρίσκομαι συνέχεια σε ακραίες ψυχικές διακυμάνσεις, ενώ μοιάζω πολύ ήρεμη. Είναι δώρο να έχεις αληθινά αισθήματα και συναισθήματα πάνω στη σκηνή, και όχι ψεύτικα ή κατασκευασμένα. Όταν το πετυχαίνουμε είμαστε ήδη τυχεροί. Με κάποιες αντιστάσεις, προσπαθούμε να τα οργανώσουμε για την αφήγηση της εκάστοτε ιστορίας.

Έλενα Τοπαλίδου
Έλενα Τοπαλίδου

Τι μηνύματα κρύβει στον πυρήνα της αυτή η παράσταση;
Μηνύματα αγάπης, τρυφερότητας, ανθρωπιάς, θνητότητας, φόβου, απελπισίας, ζωής.

Στις μέρες μας, νέοι άνθρωποι γίνονται συχνά έρμαιο της περιπαικτικής διάθεσης των συνομηλίκων τους με σύμμαχο το διαδίκτυο, οδηγώντας τους σε ακραίες αποφάσεις για τη ζωή τους. Πώς μπορεί να σταματήσει αυτό το ζοφερό φαινόμενο κατά τη γνώμη σας;
Με συνειδητή φροντίδα μέσα από την οικογένεια αρχικά, επαγρύπνηση από τους γονείς και συζήτηση με τα παιδιά, πληροφόρηση στο σχολείο και ειδική προσοχή σε παιδιά που μπορεί να μοιάζουν μοναχικά ή «ιδιαίτερα», νοιάξιμο, επιμονή.

«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou
«Γιαννούλα η κουλουρού» στην Πειραιώς 260 © Domniki Mitropoulou

Τι είναι τελικά πιο εύκολο: η μοναξιά ή η συνύπαρξη;
Η μοναξιά, η μοναξιά, η μοναξιά. Η μοναξιά. Μπορεί να συνυπάρχεις με κάποιον και να νιώθεις πάλι μόνος. Όμως είναι άλλο να νιώθεις και άλλο να είσαι.


Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.