- CITY GUIDE
- PODCAST
-
37°
Αμαρτία εξομολογουμένη, λένε, ουκ έστι αμαρτία. Ε, λοιπόν, δεν είχα παρακολουθήσει ποτέσαν ενήλικας, παιδική παράσταση, είτε θεατρική, είτε όπερας. Δεν έχω παιδιά και στο φιλικό μου περιβάλλον τα πιτσιρίκια πλέον σπανίζουν. Η αγάπη μου όμως για τη μουσική του Νίκου Κυπουργού –ανήκω κι εγώ στη γενιά που άκουγε φανατικά Λιλιπούπολη στο Τρίτο– και η εγγύηση του ονόματος του Θωμά Μοσχόπουλου που υπογράφει τη σκηνοθεσία, με οδήγησαν το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στη Λυρική για να παρακολουθήσω τη μονόπρακτη όπερα ...και για παιδιά, «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» βασισμένη στο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Ο Πρίγκιπας Χοιροβοσκός».
Όπως ήταν αναμενόμενο, το φουαγιέ και η αίθουσα της Λυρικής έσφυζαν από ζωή! Από μαμάδες και μπαμπάδες που κρατούσαν από το χέρι χαρούμενα, φωνακλάδικα, αμίλητα παιδάκια κάθε ηλικίας. Σκέφτηκα ότι ίσως είμαι η μόνη ασυνόδευτη...
Τα φώτα χαμηλώνουν και με τις πρώτες νότες της Ορχήστρας της Παιδικής Σκηνής της Λυρικής με μαέστρο τον Νίκο Βασιλείου, οι φωνές καταλαγιάζουν. Η αυλαία ανοίγει. Ένα χαρούμενο, παστέλ σκηνικό, παραμυθένιο αλλά καθόλου γλυκερό μας αποκαλύπτει δύο κόσμους. Αριστερά, το βρώμικο χοιροστάσιο με καφετιά πουφ εν είδει λάσπης, δεξιά το γυάλινο, φωτισμένο με νέον «αποστειρωμένο» παλάτι της κόρης του αυτοκράτορα. Τα Τρία Γουρουνάκια με τις τεράστιες κοιλιές τους, ντυμένα με t-shirts και βερμούδες μας βάζουν με το ρυθμικό τραγούδι τους στο νόημα του παραμυθιού. Στο βάθος της σκηνής ο πρίγκιπας (πολύ καλός ο Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος) εξομολογείται μελωδικά τον έρωτά του. Η δράση τώρα μεταφέρεται στο παλάτι. Η μουσική αλλάζει. Η σοπράνο φωνή της πριγκίπισσας εκνευρίζει-σκόπιμα- σε αντίθεση με τη γλυκιά μέτζο φωνή της ακολούθου της (Μιράντα Μακρυνιώτη). Ο ρυθμός και η μελωδία εναλλάσσονται συνεχώς, υπογραμμίζοντας τη διαφορά ανάμεσα στους δύο κόσμους.
Τα σατιρικά σχόλια από τα Τρία Γουρουνάκια κάνουν τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους να ξεσπούν συχνά στα γέλια , όπως και τα «μάτσα –μούτσα» , τα ψεύτικα φιλιά της πριγκίπισσας στον πρίγκιπα-χοιροβοσκό. Η στιγμή όμως που το έργο απογειώνεται είναι η σκηνή με τη μαγική ροκάνα. Τι ιδιοφυές μάθημα μουσικής! Γνώριμες άριες από την Τραβιάτα και την Κάρμεν –με λόγια προσαρμοσμένα στο παραμύθι– μουσικές πινελιές από τον Μπαχ ως τον Στραβίνσκι, μιούζικαλ , ακόμα και το σήμα έναρξης της Λιλιπούπολης ανακατεύονται σε ένα απολαυστικό medley γεμάτο μελωδία και χιούμορ...
Η όπερα φτάνει στο τέλος της, ο πρίγκιπας διαλέγει την τρυφερή ακόλουθο για γυναίκα του και η αντιπαθητική κόρη του βασιλιά μαζί με τις άλλες δύο ακολούθους της, μένουν με την απορία-κι εμείς μαζί τους: Αν φιλήσουν Τρία Γουρουνάκια θα μεταμορφωθούν όντως σε πρίγκιπες-γαμπρούς; Αυλαία.
Βγαίνοντας, παρατηρώ ένα μπόμπιρα δίπλα μου να χοροπηδάει φωνάζοντας στη μαμά του «μάτσα μούτσα!» και σκέφτομαι πόσο δύσκολο είναι να κάνεις όπερα… φιλική προς τα παιδιά. Στην περίπτωση του «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος κατόρθωσαν, μέσα σε 65 μόλις λεπτά, να στήσουν ένα κομψοτέχνημα, χωρίς εκπτώσεις και ευκολίες που άνετα παρακολουθεί ένας ενήλικας –εγώ πάντως την απόλαυσα– και το σημαντικότερο, ενθουσιάζει τα πιτσιρίκια!
Info: Εθνική Λυρική Σκηνή - Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, 210 3662100, 210 3612461
Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει. Του Νίκου Κυπουργού. Σκηνοθεσία.: Θωμάς Μοσχόπουλος Παίζουν: Νίκος Στεφάνου, Μαριάννα Μανσόλα, Κωστής Ρασιδάκης κ.ά.
12,13,15/12, 12,19,21,22,24,26/1, 2, 4, 5, 9, 23, 25, 26, 28/2, 16, 18, 19, 20, 21, 23, 27, 30/3. 11.00. 1/12, 23/1, 27/2, 28, 29/3 20.00. €10, 15, 20, 25 (κανονικές θέσεις) 5, 7, 10, 12 (θέσεις περιορισμένης ορατότητας). Ως 30/3.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.