Θεατρο - Οπερα

«Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει», αλλά μας αρέσει

Είδαμε την παράσταση στην ΕΛΣ

53155-117261.jpg
Λένα Ιωαννίδου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
54865-110845.jpg

Αμαρτία εξομολογουμένη, λένε, ουκ έστι αμαρτία. Ε, λοιπόν, δεν είχα παρακολουθήσει ποτέσαν ενήλικας, παιδική παράσταση, είτε θεατρική, είτε όπερας. Δεν έχω παιδιά και στο φιλικό μου περιβάλλον τα πιτσιρίκια πλέον σπανίζουν. Η αγάπη μου όμως για τη μουσική του Νίκου Κυπουργού –ανήκω κι εγώ στη γενιά που άκουγε φανατικά Λιλιπούπολη στο Τρίτο– και η εγγύηση του ονόματος του Θωμά Μοσχόπουλου που υπογράφει τη σκηνοθεσία, με οδήγησαν το Σάββατο 16 Νοεμβρίου στη Λυρική για να παρακολουθήσω τη μονόπρακτη όπερα ...και για παιδιά, «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» βασισμένη στο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν «Ο Πρίγκιπας Χοιροβοσκός».

Όπως ήταν αναμενόμενο, το φουαγιέ και η αίθουσα της Λυρικής έσφυζαν από ζωή! Από μαμάδες και μπαμπάδες που κρατούσαν από το χέρι χαρούμενα, φωνακλάδικα, αμίλητα παιδάκια κάθε ηλικίας. Σκέφτηκα ότι ίσως είμαι η μόνη ασυνόδευτη...

image

Τα φώτα χαμηλώνουν και με τις πρώτες νότες της Ορχήστρας της Παιδικής Σκηνής της Λυρικής με μαέστρο τον Νίκο Βασιλείου, οι φωνές καταλαγιάζουν. Η αυλαία ανοίγει. Ένα χαρούμενο, παστέλ σκηνικό, παραμυθένιο αλλά καθόλου γλυκερό μας αποκαλύπτει δύο κόσμους. Αριστερά, το βρώμικο χοιροστάσιο με καφετιά πουφ εν είδει λάσπης, δεξιά το γυάλινο, φωτισμένο με νέον «αποστειρωμένο» παλάτι της κόρης του αυτοκράτορα. Τα Τρία Γουρουνάκια με τις τεράστιες κοιλιές τους, ντυμένα με t-shirts και βερμούδες μας βάζουν με το ρυθμικό τραγούδι τους στο νόημα του παραμυθιού. Στο βάθος της σκηνής ο πρίγκιπας (πολύ καλός ο Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος) εξομολογείται μελωδικά τον έρωτά του. Η δράση τώρα μεταφέρεται στο παλάτι. Η μουσική αλλάζει. Η σοπράνο φωνή της πριγκίπισσας εκνευρίζει-σκόπιμα- σε αντίθεση με τη γλυκιά μέτζο φωνή της ακολούθου της (Μιράντα Μακρυνιώτη). Ο ρυθμός και η μελωδία εναλλάσσονται συνεχώς, υπογραμμίζοντας τη διαφορά ανάμεσα στους δύο κόσμους.

image

Τα σατιρικά σχόλια από τα Τρία Γουρουνάκια κάνουν τα παιδιά αλλά και τους μεγάλους να ξεσπούν συχνά στα γέλια , όπως και τα «μάτσα –μούτσα» , τα ψεύτικα φιλιά της πριγκίπισσας στον πρίγκιπα-χοιροβοσκό. Η στιγμή όμως που το έργο απογειώνεται είναι η σκηνή με τη μαγική ροκάνα. Τι ιδιοφυές μάθημα μουσικής! Γνώριμες άριες από την Τραβιάτα και την Κάρμεν –με λόγια προσαρμοσμένα στο παραμύθι– μουσικές πινελιές από τον Μπαχ ως τον Στραβίνσκι, μιούζικαλ , ακόμα και το σήμα έναρξης της Λιλιπούπολης ανακατεύονται σε ένα απολαυστικό medley γεμάτο μελωδία και χιούμορ...

image

Η όπερα φτάνει στο τέλος της, ο πρίγκιπας διαλέγει την τρυφερή ακόλουθο για γυναίκα του και η αντιπαθητική κόρη του βασιλιά μαζί με τις άλλες δύο ακολούθους της, μένουν με την απορία-κι εμείς μαζί τους: Αν φιλήσουν Τρία Γουρουνάκια θα μεταμορφωθούν όντως σε πρίγκιπες-γαμπρούς; Αυλαία.

Βγαίνοντας, παρατηρώ ένα μπόμπιρα δίπλα μου να χοροπηδάει φωνάζοντας στη μαμά του «μάτσα μούτσα!» και σκέφτομαι πόσο δύσκολο είναι να κάνεις όπερα… φιλική προς τα παιδιά. Στην περίπτωση του «Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει» ο Νίκος Κυπουργός και ο Θωμάς Μοσχόπουλος κατόρθωσαν, μέσα σε 65 μόλις λεπτά, να στήσουν ένα κομψοτέχνημα, χωρίς εκπτώσεις και ευκολίες που άνετα παρακολουθεί ένας ενήλικας –εγώ πάντως την απόλαυσα– και το σημαντικότερο, ενθουσιάζει τα πιτσιρίκια!

image

Info: Εθνική Λυρική Σκηνή - Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, 210 3662100, 210 3612461

Προσοχή! Ο πρίγκιπας λερώνει. Του Νίκου Κυπουργού. Σκηνοθεσία.: Θωμάς Μοσχόπουλος Παίζουν: Νίκος Στεφάνου, Μαριάννα Μανσόλα, Κωστής Ρασιδάκης κ.ά.

12,13,15/12, 12,19,21,22,24,26/1, 2, 4, 5, 9, 23, 25, 26, 28/2, 16, 18, 19, 20, 21, 23, 27, 30/3. 11.00. 1/12, 23/1, 27/2, 28, 29/3 20.00. €10, 15, 20, 25 (κανονικές θέσεις) 5, 7, 10, 12 (θέσεις περιορισμένης ορατότητας). Ως 30/3.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.