Σατανερί: 7 λόγοι για να σας πάρει ο... διάολος!
Ο Δημήτρης Δημόπουλος αναλύει την οπερέτα Σατανερί του 1930 που ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής
Ο Δημήτρης Δημόπουλος συν-σκηνοθετεί την Σατανερί μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ Αλέξανδρο Ευκλείδη μας δίνει 7 λόγους για να δει κανείς τη σατανικά ξεκαρδιστική οπερέτα
Ο stand-up κωμικός και λιμπρετίστας Δημήτρης Δημόπουλος που συν-σκηνοθετεί την Σατανερί μαζί με τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ Αλέξανδρο Ευκλείδη δίνει 7 λόγους για να δει κανείς την οπερέτα και τον πάρει ο διάολος από τα γέλια!
Η γραμμένη το 1930 οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, δημιουργού της δημοφιλέστερης ελληνικής οπερέτας όλων των εποχών Ο βαφτιστικός, εγκαινιάζει στις 17, 18 και 19 Μαΐου 2019 τον τρίτο κύκλο των Ημερών Μουσικού Θεάτρου 2019 της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, που φέτος εστιάζουν σε θησαυρούς του ελληνικού ελαφρού μουσικού θεάτρου.
1. Το χιούμορ: το έργο έχει τόσες αστείες στιγμές, από βιτριολικές ατάκες μέχρι καυστικούς σχολιασμούς και από παράλογες καταστάσεις μέχρι μπαλαφαρτζίδικα συμβάντα.
2. Η μουσική: είναι απίστευτο πόσο συγχρονισμένο είναι το έργο του Σακελλαρίδη με τα όσα συμβαίνουν την ίδια περίοδο στο ελαφρύ μουσικό θέατρο της εποχής του, τόσο στην Ευρώπη όσο και στο Μπρόντγουεϊ: τζαζ, τανγκό, ύμνοι, αλλά και λαϊκότροπα τραγούδια που θα μπορούσαμε κάλλιστα να τραγουδάμε σε γλέντια!
3. Ο θίασος: λυρικοί τραγουδιστές, μιουζικαλίστες, ηθοποιοί, όλοι μαζί σε έναν θίασο που εξυπηρετεί απόλυτα αυτό το τόσο πολυμορφικό έργο, παρέα με το φωνητικό σύνολο chórεs της Μαρίνας Σάττι.
4. Η ορχήστρα: για πρώτη φορά από το πρώτο του ανέβασμα, το έργο θα παρουσιαστεί με την αυθεντική ενορχήστρωση από μια 18μελή ορχήστρα.
5. Ο Σατανάς: αντιγράφουμε ακριβώς από το κείμενο την παράσταση την απάντηση του ίδιου στο ερώτημα αν είναι άντρας ή γυναίκα: «Γυναίκα. Στη σατανική κοσμογονία, το θηλυκόν είναι επικρατέστερον του αρσενικού».
6. Ο Παράδεισος: η εικόνα του παραδείσου που σκιαγραφεί το έργο απέχει πολύ από αυτό που φανταζόμαστε όλοι, όμως βλέποντας την καταλαβαίνουμε πως μάλλον είναι πιο αντιπροσωπευτική απόδοση του τι σημαίνει κανείς να είναι ηθικός και άμεμπτος στους αιώνας των αιώνων...
7. Οι Ημέρες Μουσικού Θεάτρου: η Σατανερί είναι η εναρκτήρια παραγωγή στις φετινές Ημέρες Μουσικού Θεάτρου που έχουν θεματικό άξονα το ελαφρύ μουσικό θέατρο στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα έργα του είδους ανεβαίνουν στις ελληνικές σκηνές, γνωστές οπερέτες, ξένα αλλά και ελληνικά μιούζικαλ. Η Σατανερί (1930), η Πρώτη Αγάπη (1929) και Η πριγκίπισσα της Σάσσωνος (1915), των Σακελλαρίδη, Χατζηαποστόλου και Σαμάρα αντίστοιχα, είναι τα τρία έργα που θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο αυτό. Οι παραστάσεις αυτές θα είναι μια πρώτης τάξης (και μάλλον μοναδική) ευκαιρία να ακουστούν επί σκηνής αυτά τα σπάνια έργα που αποδεικνύουν πόσο ζωντανό υπήρξε από παλιότερα το μουσικό θέατρο στη χώρα μας.
Δείτε όλες τις πληροφορίες στο City Guide της Αthens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την οπερέτα του Γιόχαν Στράους που ανεβάζει στο θέατρο Ολύμπια
Μιλήσαμε με τον χαρισματικό ηθοποιό που υποδύεται τον «Δον Κάρλος» στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο ΚΘΒΕ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.