- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Έχουμε περισσότερους από 7 λόγους να περιμένουμε το «7 κόρες της Εύας»
Η ATHENS VOICE έμαθε πρώτη για την παράσταση που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου με επιχορήγηση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και βλέπει το ρατσισμό από ένα διαφορετικό επίπεδο
![Έρρικα Ρούσσου Έρρικα Ρούσσου](/images/120x120/3/jpg/files/2024-06-06/errika-roussou.jpg)
![Οι «7 κόρες της Εύας» σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου στο Studio Μαυρομιχάλη Οι «7 κόρες της Εύας» σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου στο Studio Μαυρομιχάλη](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/theater-play/2019/04/18/57485268_378077313040235_6250138234223853568_n.jpg)
«7 κόρες της Εύας»: Ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί το έργο του Μπράιαν Σάικς για τον ρατσισμό.
650.000.000 Ευρωπαίοι κατάγονται από επτά γυναίκες. Τις επτά κόρες της Εύας. Με αυτό το δεδομένο ο Μπράιαν Σάικς έγραψε το ομότιτλο βιβλίο του. Με αυτό το δεδομένο ο Κώστας Φιλίππογλου και η ομάδα του έστησαν την παράσταση που έχει πρεμιέρα την Παρασκευή 3 Μαΐου στο Studio Μαυρομιχάλη.
Κουδούνι Πρώτο, το Έργο:
Η παράσταση ασχολείται με την ιστορία του κόσμου όπως αποκαλύπτεται από τη γενετική. Θα διαπιστώσουμε με έκπληξη, αλλά και με χιούμορ πως όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη είμαστε συνδεδεμένοι μέσα από τις μητέρες μας, με μια χούφτα γυναίκες που έζησαν δεκάδες χιλιάδες χρόνια πριν.
«Από πού κατάγομαι;» Αλήθεια πόσες φορές έχουμε αναρωτηθεί; Γνωρίζουμε τους γονείς μας και τους παππούδες μας, όχι όμως πιο πίσω. Για τους περισσότερους, τα προγονικά ίχνη αρχίζουν να εξαφανίζονται στην ομίχλη. Ωστόσο, όλοι κουβαλάμε ένα μήνυμα από τους προγόνους μας σε κάθε κύτταρο του κορμιού μας. Είναι μέσα στο DNA μας, στο γενετικό υλικό που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά. Στο DNA όμως δεν καταγράφεται μόνο η προσωπική μας ιστορία, αλλά ολόκληρη η ιστορία του ανθρώπινου είδους.
Ειδικά το μιτοχονδριακό DNA είναι ένα δυνατό αρχαιολογικό εργαλείο για να ανακαλύψουμε τη μητροπλευρική συγγένεια όλου του κόσμου, καθώς αυτό μεταβιβάζεται από μητέρα σε κόρη.
Το πιο συναρπαστικό όμως σε αυτή την ιστορία είναι ότι αυτές οι επτά γυναίκες που είναι μητέρες όλων των Ευρωπαίων δεν είναι απλοί γενετικοί κώδικες. Ξέρουμε πού έζησαν, πώς έζησαν και πού ταξίδεψαν τα περισσότερα από τα παιδιά τους. Μπορούμε να τις φανταστούμε και θα τις ζωντανέψουμε πάνω στη σκηνή.
Τι πιο συγκινητικό από το να γνωρίσεις επιτέλους την από αιώνες πεθαμένη μητέρα σου!
Και το ακόμα πιο συναρπαστικό είναι ότι αυτή τη φορά η ιστορία του ανθρώπου θα ειπωθεί από την πλευρά των γυναικών.
Κουδούνι Δεύτερο, η αναμονή:
Το θέατρο της κίνησης. Το θέατρο που αφήνει το σώμα να μιλήσει, να εκφραστεί. Ο Κώστας Φιλίππογλου πιστεύει σε αυτό το θέατρο. Στο σκηνοθετικό του παρελθόν «κατάφερε» τον Στέλιο Μάινα να κινηθεί μαγικά σχεδόν επί σκηνής με το σώμα του σε μία «Τίρζα», που όσοι είδαν στο Θέατρο Ιλίσια πίσω στο 2013 μπορεί και να θυμούνται ακόμα τα δάχτυλά τους να χτυπάνε δυνατά στο χειροκρότημα. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να έγινε και με το «Μένγκελε» ή το «Φιλοκτήτη». Ο Φιλίππογλου είναι από εκείνους τους σκηνοθέτες που έχει κερδίσει την αναμονή κοινού του για έναν ακόμη λόγο: Τα κείμενα των έργων του. Οι επιλογές του έχουν να μιλήσουν για ένα σύγχρονο προβληματισμό, στερεότυπο, δεδομένο. Και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που πρέπει να αποδώσουμε στο σκηνοθέτη.
Από αυτό το πνεύμα δεν ξεφεύγει ούτε η παράσταση του Studio Μαυρομιχάλη, η οποία ασχολείται με τη γυναίκα ως ύπαρξη και πραγματεύεται την έννοια του ρατσισμού, εκ του αποτελέσματος ότι «είμαστε όλοι συγγενείς».
Κουδούνι τρίτο, οι συντελεστές:
Σύλληψη - Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου, Διασκευή: Όλος ο θίασος, Videomapping: Βασίλης Αποστολάτος, Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος, Μουσική επιμέλεια: Νέστορας Κοψιδάς, Φωτογραφίες: Βαγγέλης Πουλής
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη, Παραγωγή: Ομάδα DENOVO
Παίζουν οι ηθοποιοί: Εύα Αγγελοπούλου, Χριστίνα Ανδρεάκου, Παναγιώτα Βαρελά, Ίριδα Μάρα, Εύα Οικονόμου Βαμβακά, Μαρία Σαρέλη, Γιώτα Σερεμέτη
Στο ρόλο του Μπράιαν Σάικς ο Γιάννης Στεφόπουλος.
Μία ερώτηση πριν σβήσουν τα φώτα:
Και αν έχουμε την ίδια προγονική μητέρα με ένα Σύρο πρόσφυγα; Αλλάζει κάτι στα δεδομένα μας;
Ταυτότητα Παράστασης
Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 3 Μαΐου στις 21:00
Παραστάσεις: Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 70'
Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό/5€ μειωμένο (ισχύει για όλα τα μειωμένα)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.