- CITY GUIDE
- PODCAST
-
25°
Στα «Εμφύλια Έπη» είδαμε τον καθρέπτη της ιστορίας μας
Στην Καλαμάτα η εξαιρετική δουλειά του Γιάννη Μαργαρίτη, ξεχωρίζει
![30592837_397928577356114_5869118242148057088_n.jpg 30592837_397928577356114_5869118242148057088_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/30592837_397928577356114_5869118242148057088_n_0.jpg)
![thumbnail_ds3_8735.jpg thumbnail_ds3_8735.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/04/05/thumbnail_ds3_8735.jpg)
Χίλια πεντακόσια χρόνια ελληνικής ιστορίας, εμφύλιων σπαραγμών και πολέμων. Από τον νάρκισσο Αλκιβιάδη, στον Δημήτριο Παλαιολόγο και από εκεί στον Οδυσσέα Ανδρούτσο και τον Νίκο Ζαχαριάδη και αντιστρόφως, η απόσταση μοιάζει χαώδης, μήπως όμως είναι πολύ πιο μικρή από εκείνη που φανταζόμαστε; Ο Γιάννης Μαργαρίτης, καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας (ΔΗΠΕΘΕΚ), επιμελήθηκε τα κείμενα του Φαίδωνα Χατζηαντωνίου και δημιούργησε τα «Εμφύλια Έπη» μια παράσταση - σταθμό για το τοπικό θέατρο, που σύντομα θα ταξιδέψει και στο Φεστιβάλ της Νίκαιας, στη Γαλλία.
![thumbnail_ds3_8975_1.jpg thumbnail_ds3_8975_1.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_ds3_8975_1.jpg)
Οι τέσσερις ιστορικές προσωπικότητες εμφανίζονται να συμπληρώνουν η μία την άλλη και τα κοινά χαρακτηριστικά τους, συνθέτουν έναν «καθρέφτη» για την ελληνική ιστορία. Έναν καθρέφτη που δεν κοιτάζει μόνο στο παρελθόν, αλλά και στο σύγχρονο πολιτικό σκηνικό με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η καθηλωτική ερμηνεία της Χρυσάνθης Δούζη στο ρόλο και των τεσσάρων ανδρών και στον διάλογο τους με τα αγαπημένα τους γυναικεία πρόσωπα, λειτουργεί όπως λέει και ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιάννης Μαργαρίτης, σαν «το συλλογικό υποσυνείδητο του έθνους». Ενός έθνους που φέρει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά.
![thumbnail_dsc_0973.jpg thumbnail_dsc_0973.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_dsc_0973.jpg)
Ζαχαριάδης, Ανδρούτσος, Παλαιολόγος και Αλκιβιάδης, με τη σειρά που παρουσιάζονται στην παράσταση, είναι οι αμφιλεγόμενοι πρωταγωνιστές που ενώ υπήρξαν οι οραματιστές μιας γενιάς, στη συνέχεια προσπάθησαν με κάθε τρόπο να επιβληθούν και να γράψουν την ιστορία όπως εκείνοι την φαντάζονταν, ξεχνώντας από πού ξεκίνησαν και παραμερίζοντας τα συναισθήματά τους. «Δεν ζήσαμε για εμάς» λέει κάποια στιγμή η Ρούλα Κούκουλου στον ιστορικό ηγέτη του ΚΚΕ προβάλλοντας το τραγικό του ήρωα αυτής της ιστορίας.
![thumbnail_dsc_0941.jpg thumbnail_dsc_0941.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_dsc_0941.jpg)
Οι πρωταγωνιστές από θύτες γίνονται θύματα που, μέσω των μουσικών παρεμβάσεων που έχει επιμεληθεί ο Δημήτρης Οικονομάκης και εκτελεί ο Δημήτρης Μπακέας, όπως και στην αρχαία τραγωδία, αφού διαπράττουν την ύβρη, τιμωρούνται.
Ένα ταξίδι στη μνήμη της ελληνικής ιστορίας που λειτουργεί σαν πυξίδα για τον προορισμό που θέλουμε σήμερα να φτάσουμε. Αυτό θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη δουλειά του ακούραστου Γιάννη Μαργαρίτη, που ανέβασε και δεύτερη παράσταση στη χειμερινή περίοδο (μετά τον Γυάλινο Κόσμο του Τενεσί Γουίλιαμς), ενώ παράλληλα έχει δωρίσει και ένα δικό του παραμύθι για την παιδική παράσταση «Το μαργαριτάρι του κόσμου», σε σκηνοθεσία Δ. Φραγκιόγλου, που επίσης παίζεται στο ΔΗΠΕΘΕΚ, φέρνοντας και τους πιο μικρούς πιο κοντά στο θέατρο.
Πρόγραμμα (Μέχρι την Κυριακή των Βαΐων, 21/4)
Εμφύλια Έπη
- Παρασκευή πρωί για μαθητές Λυκείου
- Σάββατο: 20:00
- Κυριακή: 20:00
Το Μαργαριτάρι του Κόσμου
- Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή πρωί για σχολεία
- Κυριακή: 11:30 για το κοινό
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.