θέατρο 297
Βουβός θάνατος. Η Δέσποινα Κούρτη πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Wunschkonzert” και μιλάει στην A.V.
Wunschkonzert είναι το πρόγραμμα μιας ραδιοφωνικής εκπομπής, όπου οι ακροατές έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν τα αγαπημένα τους τραγούδια και να στείλουν χαιρετισμούς και μηνύματα στους αγαπημένους τους. Είναι η εκπομπή που κρατά συντροφιά στην ηρωίδα του Φραντς Ξαβιέρ Κρετζ, σε αυτό τον άκρως σπαρακτικό βουβό μονόλογο, που παρακολουθεί την αδιατάρακτη ρουτίνα της Φροϊλάιν Ρας και το μοιραίο τέλος της.
Ο Κρετζ στήνει μια κάμερα σε ένα απέναντι φωτισμένο παράθυρο και παρακολουθεί μια γυναίκα καθώς επιστρέφει στο σπίτι της και τις ακριβείς καθημερινές της κινήσεις. Παρακολουθεί ένα ρυθμό σχεδόν χορευτικό και μια απέραντη μοναξιά, μια μονοτονία εξαντλητική που μας φέρνει στα όρια του τέλους με τον πιο απλό, συγκλονιστικό τρόπο. Η Δέσποινα Κούρτη πρωταγωνιστεί σε αυτή την παράσταση και μιλά για το χαρακτήρα που ζωντανεύει στη σκηνή.
«Αυτή η γυναίκα είναι ένας άνθρωπος πολύ φροντισμένος, με ένα γερά οργανωμένο μικρόκοσμο, που μοιάζει να έχει σαν στόχο το πώς θα γίνονται όλα τακτικά και περιποιημένα μέσα στο σπίτι της. Είναι μια γυναίκα που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο, κάνοντας μια εξίσου τακτική δουλειά. Φτιάχνει φακέλους σε στοίβες».
Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία όταν έχετε να κάνετε με ένα βουβό μονόλογο; Το να μη φλυαρεί κάποιος όταν δεν μιλά. Είναι ένα δύσκολο, απαιτητικό έργο, μια χορογραφία όπου όλα είναι μετρημένα για να έχουν μια ουσία, και όχι μόνο για να γεμίσουν το χρόνο.
Τι είναι αυτό που σας συγκινεί σε αυτή την ηρωίδα; Που μέχρι την τελευταία στιγμή κάνει τα πάντα κανονικά, κρατά το ρυθμό της, κι αυτό δεν έχει καμία απόγνωση, δεν δείχνει καμία προσπάθεια να κρατηθεί από τη ζωή. Με συγκινεί η φοβερή αξιοπρέπειά της, γιατί είναι ένας άνθρωπος ανώνυμος, άχρωμος, ασήμαντος, σε μια κοινωνία γεμάτη επώνυμους και logos – και δεν έχει καμία διαφυγή από το σύστημα, καμία έξοδο. Και κρατά την καθημερινότητά της τόσο ισχυρά και αδιατάρακτα, σαν να μη θέλει με το τέλος της να αναστατώσει κανέναν
Wunschkonzert του Φραντς Ξαβιέρ Κρετζ Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου - Ερμηνεύει η Δέσποινα Κούρτη ΑΠΟ ΜΗΧΑΝΗΣ, Ακαδήμου 13, 210 5231.131
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.