- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Spring Rolls 2010- Θέατρο την άνοιξη
Ακρόπολις, Reconstruction «Έμεινα κατάπληκτος παρακολουθώντας το στο Εδιμβούργο
Ακρόπολις, Reconstruction
«Έμεινα κατάπληκτος παρακολουθώντας το στο Εδιμβούργο(σ.σ. την παράσταση “Αkropolis” του Πολωνού Γιέρζι Γκροτόφσκι), βλέποντας ένα αγγλοσκωτσέζικο κοινό να έρχεται με καχυποψία, χωρίς να ξέρει τι ακριβώς θα έπρεπε να περιμένει. Η δύναμη αυτού που συνέβαινε σταδιακά εξερήγνυε τις προκαταλήψεις τους σε τέτοιο βαθμό, που στιγμήν γίνονταν, λόγω της δύναμης της παράστασης, ανοιχτοί. Και μετά βίωναν μια πολύ δύσκολη εμπειρία, υποκινούμενη από το τι θα μπορούσε να σημαίνει θέατρο γι’ αυτούς, αλλά που ήταν τόσο έντονη που δεν μπορούσαν να την αρνηθούν τη στιγμή που τους συνέβαινε. Και μετά, στο τέλος, έκαναν κάτι που το κοινό κάνει πάρα πολύ σπάνια στη σωστή στιγμή: Χειροκρότησαν…»
Αυτά τα λόγια του Peter Brook θα μπορούσαν ακριβώς να περιγράψουν και τις αντιδράσεις πολλών από τους θεατές της παράστασης του Μιχαήλ Μαρμαρινού “Ακρόπολις, Reconstruction”, βασισμένης στο έργο του εικαστικού, δραματουργού και ποιητή Στανίσλαβ Βισπιάνσκι και την προαναφερθείσα παράσταση του Γκροτόφσκι. Δύσκολο να την εξηγήσεις/περιγράψεις, αφού πρόκειται για μια πληθωρική παράσταση με φαινομενικά αυτόνομες πράξεις: στην πρώτη («Αγάλματα») αγάλματα από τον καθεδρικό της Πολωνίας, Βάβελ, αφυπνίζονται και ανιχνεύουν την επιθυμία· στη δεύτερη («Το ιουδαϊκό στάσιμο») οι ηθοποιοί συνομιλούν/επαναλαμβάνουν στιγμιότυπα από την παράσταση του Γκοτόφσκι που προβάλλονται ταυτόχρονα σε οθόνες· στην τρίτη («Ραψωδία της Τροίας») Τρώες ήρωες κυριαρχούνται από τη δύναμη του τραγουδιού. Πέρα και πάνω απ’ όλα αυτά κυριαρχεί το ερώτημα «Ποια είναι η Ακρόπολη του σύγχρονου ελληνικού έθνους; Η Ακρό-πολη του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού;» – όχι, αναίτια, αφού στο έργο του ο Βισπιάνσκι συνέθεσε το όραμά του για ανακατασκευή του κάστρου της Βάβελ στην Κρακοβία σε Ακρόπολη.
Όχι, στο τέλος της παράστασης δεν υπάρχει απάντηση στην ερώτηση «τι κατάλαβες;» – γιατί μια τελετουργία δεν ερμηνεύεται με το νου, ούτε το μυστήριο μπορεί να αποκαλυφθεί αν δεν είσαι γνώστης του, εκτός κι αν είσαι και τότε θα φύγεις σίγουρα ευτυχισμένος. Μπορείς όμως να παραδεχτείς πως μέσα από την ομίχλη του ζεστού νερού αναδύθηκαν σπουδαίες εικόνες και απροκάλυπτα να δηλώσεις το Θαυμασμό σου για τους ηθοποιούς –Θοδώρα Τζήμου, Κων/νος Αβαρικιώτης, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Γιώργος Κριθάρας, Τατιάνα Πίττα, Λάμπρος Φιλίππου, Γιώργος Χριστοδούλου– και τη συνολικά εξαιρετική δουλειά της ομάδας.
Μετάφραση: Δημήτρης Χουλιαράκης. Σκηνοθεσία - δραματουργική επεξεργασία: Μιχαήλ Μαρμαρινός. Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός. Σκηνογραφία: Αντώνης Δαγκλίδης. Κοστούμια: Ντόρα Λελούδα.
Η ATHENS VOICE είναι χορηγός επικοινωνίας
(Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, Τουρναβίτου 7, 210 3255.444)
Φωτο .: Μιχάλης Κλουκίνας
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια ματιά στον άνθρωπο, τα πάθη και τις αδυναμίες του
Ποιες παραστάσεις διαμορφώνουν το φετινό θεατρικό τοπίο
Ένας χειμώνας γεμάτος μεγάλες παραγωγές με σημαντικούς καλλιτέχνες
Πλούσιο ρεπερτόριο που εμπνέει τις κοινωνικές ομάδες μέσω της τέχνης
Οι επαναλήψεις με τα απανωτά sold out και οι πολλά υποσχόμενες νέες παραγωγές
Ανατρεπτικές κωμωδίες και συναρπαστικές περιπέτειες για μικρούς και μεγάλους
Υμνώντας τη διαφορετικότητα και ξορκίζοντας τη μοναξιά
Ένα ανατρεπτικό δικαστικό θρίλερ και μια εντυπωσιακή θεατρική διασκευή ενός σπουδαίου έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας
Το δεύτερο θεατρικό έργο που έγραψε ο Γούντι Άλεν και ανέβηκε για πρώτη φορά το 1969
Ένα ονειρικό σκηνικό ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, γεμάτο σκιές
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Νέες πολυαναμενόμενες παραγωγές και επαναλήψεις από προηγούμενες σεζόν που έχουν κάνει αίσθηση
Πώς μια οικογενειακή γιορτή φέρνει στο φως τις πιο σκοτεινές πτυχές της ανθρώπινης φύσης
Πώς συναντιούνται τόσοι κόσμοι;
Σπουδαίοι συνθέτες και σύγχρονες δημιουργίες σε μοναδικές μουσικές εμπειρίες
Τα θέατρα Άλμα, Κατερίνα Βασιλάκου και Τζένη Καρέζη προτείνουν πολύ ενδιαφέροντα έργα
Η απώλεια συνείδησης και τα σκοτεινά παιχνίδια της μνήμης
Η Πέμη Ζούνη και ο Σταύρος Ζαλμάς προσπαθούν να ρίξουν τα προσωπικά τους τείχη και να αγγίξουν ειλικρινά ο ένας τον άλλον
Μέσα στον γραφειοκρατικό κυκεώνα μιας δημόσιας υπηρεσίας
Ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.