- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Ο Γιάννης Στάνκογλου μιλάει για το ρόλο του στο «Είμαι ένας άλλος»
Aποτίει φόρο τιμής στη φιλοσοφία και τη ζωή του Ρεμπό
![52161-115361.jpg 52161-115361.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/10/23/52161-115361.jpg)
Ο Γιάννης Στάνκογλου σε μια συνέντευξη για το ρόλο του ως Ρεμπό
To «Είμαι ένας άλλος» του Μίκαελ Αζάρ αποτίει φόρο τιμής στη φιλοσοφία και τη ζωή του Ρεμπό. Όλα όσα απασχόλησαν τον Ρεμπό, ο θάνατος, η οικογένεια, η μητέρα, ο θεός, η ελευθερία της σκέψης και του πνεύματος, όλα όσα σκέφτηκε από τα 14 έως τα 19 του πρωταγωνιστούν στην παράσταση.
Το έργο είναι χωρισμένο σε 4 μέρη: η παιδική του ηλικία του, η επανάστασή του να φύγει στο Παρίσι, να εμπλακεί με ανθρώπους που μοιραζόταν τις ίδιες έγνοιες και να γράψει τα ποιήματά του, η φυγή του προς άγνωστους τόπους, όπου σκοτώνει τον παλιό του εαυτό, η ζωή του στη Χαράρ της Αφρικής.
Ο Ρεμπό είναι ένας άνθρωπος που ενηλικιώθηκε ενώ ήταν παιδί. Οι σκέψεις του τον τρόμαζαν και έφευγε. Ήταν ένας άνθρωπος της φυγής, της δράσης και το έκανε πολύ συνειδητά, όχι από φόβο ή ηττοπάθεια. Δεν φοβόταν, ήθελε πάντα να νιώθει ελεύθερος με όποιο κόστος μέχρι τέλους. Ήθελε να σπάσει τα δεσμά που του έβαζε η κοινωνία. Κάποτε είπε, και το χρησιμοποιούμε και στο έργο: «Όταν θα έρθει μια μέρα να σας χτυπήσει την πόρτα ο θάνατος, που θα το κάνει, δεν θα θέλατε να πείτε στον ευατό σας ότι η ζωή που ζήσατε ήταν η δική σας ζωή και όχι η ζωή που κάποιος άλλος διάλεξε για σας;». Αυτό έκανε και στη δική του ζωή, αποφάσισε να σταματήσει τη συγγραφή σε φοβερά νεαρή ηλικία και κατά πολλούς αυτή η –για μένα– πολιτική πράξη του ήταν το σπουδαιότερο έργο του. Δεν είναι τυχαίο ότι επηρέασε τόσους και τόσους διεθνείς καλλιτέχνες, από τον Μπάροουζ και τον Κέρουακ μέχρι τον Ντίλαν, τον Λένον και την Πάτι Σμιθ, αλλά και Έλληνες, όπως τον Μάνο Χατζιδάκι και τον Γιάννη Αγγελάκα.
INFO
Σκην.: Αλίκη Δανέζη-Knutsen. Από 21/10, Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231131
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.