Το ΥΠΠΟΑ απαντά στην Άννα Κοκκίνου για το θέατρο Σφενδόνη
Κατανοεί την αγωνία, ωστόσο υπάρχει κώλυμα
Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με την ανοικτή επιστολή της Άννας Κοκκίνου στον Αλέξη Τσίπρα, με την οποία η καλλιτέχνιδα ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού ώστε να μην κλείσει το θέατρο Σφενδόνη (στην περιοχή Μακρυγιάννη), το υπουργείο Πολιτισμού απαντά με σημερινή του ανακοίνωση «κατανοώντας την αγωνία του χώρου της τέχνης και της διανόησης για την έκβαση της εν λόγω υπόθεσης» και υπενθυμίζει ότι «το ΥΠΠΟΑ και οι Γνωμοδοτικές Επιτροπές Θεάτρου, Χορού κοκ. επιχορηγούν φορείς για την πραγματοποίηση πολιτιστικών δράσεων και όχι για κάλυψη δαπανών που αφορούν υποδομές, λειτουργικά έξοδα ή ανεξόφλητες οικονομικές υποχρεώσεις μεταξύ ιδιωτών».
Αναλυτικότερα, το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει στην ανακοίνωσή του τα εξής:
«Την καλλιτεχνική περίοδο 2017-2018 η Γνωμοδοτική Επιτροπή Θεάτρου ενέκρινε στο πλαίσιο των επιχορηγήσεων θεατρικών σχημάτων ελευθέρου θεάτρου επιχορήγηση για το “Θέατρο Σφενδόνη-Άννα Κοκκίνου” για την υλοποίηση θεατρικής παραγωγής.
Ωστόσο, σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας της επιχορήγησης, ο φορέας άλλαξε νομικό πρόσωπο και φορολογικά στοιχεία (σύσταση νέας ΑΜΚΕ μεταγενέστερα της προκήρυξης και της δημοσίευσης των αποτελεσμάτων των επιχορηγήσεων), με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατή η έκδοση της σχετικής απόφασης επιχορήγησης του φορέα. Την ίδια χρονιά, ύστερα από αίτημα της νέας ΑΜΚΕ, το ΥΠΠΟΑ υποστήριξε τον φορέα “ΝΕΑ ΣΦΕΝΔΟΝΗ - ΑΝΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΑΜΚΕ” για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εγκρίνοντας οικονομική ενίσχυση, η οποία και εκταμιεύτηκε.
Το 2018, στο πλαίσιο των επιχορηγήσεων επαγγελματικών θεατρικών σχημάτων, η Γνωμοδοτική Επιτροπή Θεάτρου δεν περιέλαβε στον κατάλογο επιχορηγήσεων τον εν λόγω φορέα. Η Επιτροπή αναμένεται να ξεκινήσει ως είθισται την εξέταση των αιτημάτων της τρέχουσας περιόδου σύντομα. Ωστόσο, δεν εκκρεμεί ως τώρα αίτημα του θεάτρου Σφενδόνη για το 2019.
Κατανοώντας τις δυσκολίες του καλλιτεχνικού κόσμου, το ΥΠΠΟΑ σχεδιάζει ορισμένα διαρθρωτικά μέτρα υποστήριξης για το άμεσο μέλλον. Συνεχίζει να στέκεται σταθερά δίπλα στις καλλιτεχνικές ομάδες, τους φορείς και τις ανεξάρτητες προσπάθειες με θεσμικό τρόπο, κανόνες νομιμότητας και διαφανείς διαδικασίες, προγραμματίζοντας τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος πλαισίου, καθώς και την προκήρυξη νέων προγραμμάτων».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.