- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Το ΥΠΠΟΑ απαντά στην Άννα Κοκκίνου για το θέατρο Σφενδόνη
Κατανοεί την αγωνία, ωστόσο υπάρχει κώλυμα
Με αφορμή τα τελευταία δημοσιεύματα σχετικά με την ανοικτή επιστολή της Άννας Κοκκίνου στον Αλέξη Τσίπρα, με την οποία η καλλιτέχνιδα ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού ώστε να μην κλείσει το θέατρο Σφενδόνη (στην περιοχή Μακρυγιάννη), το υπουργείο Πολιτισμού απαντά με σημερινή του ανακοίνωση «κατανοώντας την αγωνία του χώρου της τέχνης και της διανόησης για την έκβαση της εν λόγω υπόθεσης» και υπενθυμίζει ότι «το ΥΠΠΟΑ και οι Γνωμοδοτικές Επιτροπές Θεάτρου, Χορού κοκ. επιχορηγούν φορείς για την πραγματοποίηση πολιτιστικών δράσεων και όχι για κάλυψη δαπανών που αφορούν υποδομές, λειτουργικά έξοδα ή ανεξόφλητες οικονομικές υποχρεώσεις μεταξύ ιδιωτών».
Αναλυτικότερα, το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει στην ανακοίνωσή του τα εξής:
«Την καλλιτεχνική περίοδο 2017-2018 η Γνωμοδοτική Επιτροπή Θεάτρου ενέκρινε στο πλαίσιο των επιχορηγήσεων θεατρικών σχημάτων ελευθέρου θεάτρου επιχορήγηση για το “Θέατρο Σφενδόνη-Άννα Κοκκίνου” για την υλοποίηση θεατρικής παραγωγής.
Ωστόσο, σε επόμενο στάδιο της διαδικασίας της επιχορήγησης, ο φορέας άλλαξε νομικό πρόσωπο και φορολογικά στοιχεία (σύσταση νέας ΑΜΚΕ μεταγενέστερα της προκήρυξης και της δημοσίευσης των αποτελεσμάτων των επιχορηγήσεων), με αποτέλεσμα να μην καταστεί δυνατή η έκδοση της σχετικής απόφασης επιχορήγησης του φορέα. Την ίδια χρονιά, ύστερα από αίτημα της νέας ΑΜΚΕ, το ΥΠΠΟΑ υποστήριξε τον φορέα “ΝΕΑ ΣΦΕΝΔΟΝΗ - ΑΝΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΑΜΚΕ” για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, εγκρίνοντας οικονομική ενίσχυση, η οποία και εκταμιεύτηκε.
Το 2018, στο πλαίσιο των επιχορηγήσεων επαγγελματικών θεατρικών σχημάτων, η Γνωμοδοτική Επιτροπή Θεάτρου δεν περιέλαβε στον κατάλογο επιχορηγήσεων τον εν λόγω φορέα. Η Επιτροπή αναμένεται να ξεκινήσει ως είθισται την εξέταση των αιτημάτων της τρέχουσας περιόδου σύντομα. Ωστόσο, δεν εκκρεμεί ως τώρα αίτημα του θεάτρου Σφενδόνη για το 2019.
Κατανοώντας τις δυσκολίες του καλλιτεχνικού κόσμου, το ΥΠΠΟΑ σχεδιάζει ορισμένα διαρθρωτικά μέτρα υποστήριξης για το άμεσο μέλλον. Συνεχίζει να στέκεται σταθερά δίπλα στις καλλιτεχνικές ομάδες, τους φορείς και τις ανεξάρτητες προσπάθειες με θεσμικό τρόπο, κανόνες νομιμότητας και διαφανείς διαδικασίες, προγραμματίζοντας τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος πλαισίου, καθώς και την προκήρυξη νέων προγραμμάτων».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.