Θεατρο - Οπερα

5 εργαστήρια Αρχαίου Δράματος ανοιχτά για όλους

Ξεκινούν τα μαθήματα στο Ναύπλιο με πρώτη καλεσμένη την Γ. Μαυραγάνη

114868-649339.jpg
Μαρία Αλεξίου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
aptera_12.jpg

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στοχεύοντας στην ανανέωση της σχέσης με το κοινό του και σε μια εκ νέου έρευνα που αφορά την πρόσληψη, παραστασιμότητα και τις έννοιες του αρχαίου δράματος, συνεχίζει φέτος για τρίτη χρονιά το πρόγραμμα Εκπαιδεύοντας το κοινό στο αρχαίο δράμα στην Αργολίδα.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Δήμου Ναυπλιέων και σε συνεργασία με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Οι δράσεις του προγράμματος για το 2019 εγκαινιάζονται τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου, στο Βουλευτικό στο Ναύπλιο, στις 18:00 το απόγευμα, με καλεσμένη τη σκηνοθέτρια, Γεωργία Μαυραγάνη.

Στο πλαίσιο της δράσης Διάλογοι η σκηνοθέτρια της παράστασης Ευμενίδες που θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο στις 28 και 29 Ιουνίου 2019 ως μέρος της τριλογίας της Ορέστειας του Αισχύλου, πρόκειται να κάνει ένα εργαστήριο με τίτλο Ευμενίδες : «Τώρα ή χάνομαι με μιας ή χαίρομαι τον Ήλιο».

Οι συμμετέχοντες, αφού διαβάσουν αποσπάσματα του έργου, θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν ποια τελετουργία-λειτουργία συνιστά το τρίτο και παρόλα αυτά όχι τόσο γνωστό μέρος της Ορέστειας.

Συγκεκριμένα: Στο έργο ο Ορέστης - ένας θνητός καταδιώκεται. Ο καθαρμός του θεού δεν αρκεί να για λυτρωθεί από το μαρτύριο της καταδίωξής του από τις Ερινύες. Θα χρειαστεί να καθαρθεί μέσα από μια πόλη και τον ανθρώπινο νόμο της.

Πώς λοιπόν, συντελείται τελικά αυτός ο καθαρμός; Συντελείται όντως; Πώς φτάνει να γίνει καθαρμός της Ζωής όλων των Ανθρώπων; Και τέλος, γιατί είναι απαραίτητο το θέατρο σε όλα αυτά;

Οι συζητήσεις και τα ανοιχτά εργαστήρια της δράσης Διάλογοι θα συνεχιστούν στο Βουλευτικό Ναυπλίου σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

  • 18 Φεβρουαρίου 2019: Γεωργία Μαυραγάνη (Ευμενίδες Αισχύλου)
  • 4 Μαρτίου 2019: Γιάννης Καλαβριανός (Ιφιγένεια εν Αυλίδι Ευρυπίδη)
  • 8 Απριλίου 2019: Γιώργος Σαμπατακάκης (Οιδίπους – Bob Wilson)
  • 6 Μαΐου 2019: Σοφία Πάσχου (Θεογονία Ησίοδου)
  • 27 Μαΐου 2019: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Οιδίπους Τύραννος Σοφοκλή)

Φέτος, οι δράσεις του προγράμματος στην Αργολίδα εμπνέονται από τη θεματική, Επανεφευρίσκοντας το αρχαίο δράμα στη σύγχρονη σκηνή, και περιλαμβάνουν σειρά βιωματικών εργαστηρίων που απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και σε ενήλικες κατοίκους της Αργολίδας καθώς και σε ομάδες επισκεπτών από όλο τον κόσμο. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται από έμπειρους θεατροπαιδαγωγούς, θεατρολόγους, σκηνοθέτες και καλλιτέχνες του θεάτρου, υπό την επιστημονική επίβλεψη και σύμπραξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Τις δράσεις συντονίζουν: η Τζωρτζίνα Κακουδάκη, σκηνοθέτρια και σύμβουλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, η Χριστίνα Ζώνιου, διδάσκουσα Υποκριτικής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και η Αγγελική Τσάκωνα, θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός στη δράση Δημιουργική Απασχόληση για Παιδιά του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Οι θεατροπαιδαγωγικές δράσεις του προγράμματος σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι εγκεκριμένες από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Λίγα λόγια για την πρώτη καλεσμένη Γεωργία Μαυραγάνη

Η Γεωργία Μαυραγάνη γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1978 και από το 2001 ζει στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών και θέατρο στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και στο προπαρασκευαστικό μεταπτυχιακό τμήμα της σχολής DasArts στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Στο διάστημα 2000-2004, συνεργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη με πολλούς σημαντικούς Έλληνες θεατρικούς σκηνοθέτες (Γιάννης Χουβαρδάς, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιάννης Μόσχος, Βίκυ Γεωργιάδη, Θοδωρής Γκόνης).

thumbnail_georgia_mayragani_foto.jpg

Από το 2004 έχει σκηνοθετήσει, μεταξύ άλλων, τις παραστάσεις: Οι δούλες του Jean Genet, Tabataba του Bernard-Marie Koltès, Ένα μεγάλο νοσταλγικό τραγούδι (πρωτότυπη περφόρμανς), Όταν είδα το 100% τέλειο κορίτσι για μένα του Haruki Murakami, Εύθραυστο (πρωτότυπη περφόρμανς), Η ταράτσα του αυτόχειρα (πρωτότυπη περφόρμανς), Τριγμός (πρωτότυπη περφόρμανς), Από πρώτο χέρι – Μια παράσταση για τα καπνά (πρωτότυπη περφόρμανς),Όχι αθώος πια (πρωτότυπη περφόρμανς), Το γήρας –Ένα χορικό (πρωτότυπη περφόρμανς), Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλες του Ρόμπερτ Μούζιλ σε μετάφραση Αλέξανδρου Ίσαρη ( διασκευή μυθιστορήματος) Γκιακ του Δημοσθένη Παπαμάρκου(διασκευή διηγημάτων) ,Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι (Τέννεσι Ουίλιαμς) κ.ά. που έχουν παρουσιαστεί στα θέατρα Αμόρε, Άσκηση, Πορεία, Χώρα, Επί Κολωνώ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Εμπρός ,Φεστιβάλ Αθηνών, -1 Πειραματική σκηνή Εθνικού θεάτρου, Πόρτα, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.

Διδάσκει υποκριτική στη δραματική σχολή ”Δήλος” με τους σπουδαστές της οποίας έχει παρουσιάσει αρκετά αναλόγια θεατρικών έργων . Παράλληλα έχει πραγματοποιήσει εργαστήρια υποκριτικής και performance με επαγγελματίες αλλά και μη ηθοποιούς στο Βios, θέατρο στην εκπαίδευση, Μικρό θέατρο Αγρινίου, Αντικαρκινική Εταιρεία διερευνώντας τις δυνατότητες και τις τεχνικές του Θεάτρου Ντοκουμέντου.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.