- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Τι δουλειά έχει ο Gainsbourg μπροστά από ένα σωρό τηλεοράσεις που δείχνουν χιόνια;
Η κολεκτίβα YPERanalysis παρουσιάζει την performance Le BoumBang στο ΚΕΤ
![357830-741365.jpg 357830-741365.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/357830-741365.jpg)
![© Ευτυχία Βλάχου © Ευτυχία Βλάχου](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2019/02/04/_le_boumbang_high_res_28.jpg)
Η κουλτούρα του DIY όπως αυτή εκπροσωπήθηκε στην Αθήνα μετά τη νέα χιλιετία θα μπορούσε χωριστεί σε δύο περιόδους, προ κρίσης και μετά κρίσης. Μέχρι και το 2009 ήρθαμε σε επαφή με την πιο αυθεντική μορφή της, με ομάδες που μας εισήγαγαν σε ένα νέο δημιουργικό σύμπαν που βασίζεται στο «πάμε να το κάνουμε, με ό,τι έχουμε, με ό,τι μπορούμε». Η οικονομική κρίση και η άνθιση των τεχνών έφεραν στο φως μία εκδοχή της βασισμένη στον οπορτουνισμό και την προχειρότητα.
![© Ευτυχία Βλάχου © Ευτυχία Βλάχου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_le_boumbang_high_res_8.jpg)
DIY ωστόσο δε σημαίνει απαραίτητα το ευτελές ή το πρόχειρο, σημαίνει την ανεξαρτησία, την ελευθερία, την ευρηματικότητα, υπό την προϋπόθεση φυσικά ότι υπάρχει ένας ισχυρός πυρήνας ανθρώπων που μοιράζονται ένα κοινό όραμα και πάνω από όλα μία ορμή που γεννάει τις ιδέες και τόλμη που τους ωθεί να τις επικοινωνούν προς έξω.
Έτσι μπορεί να περιγράψει κανείς τις προθέσεις της κολεκτίβας YPERanalysis που μοιράζει την έδρα της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δημιουργήθηκε το 2015. Με βάση το θέατρο στήνει παραστάσεις (perfomances) ενσωματώνοντας όλες τις υπόλοιπες μορφές τέχνης. Από πίσω βρίσκεται μία τριάδα ανήσυχων κοριτσιών, η Ξένια Δέλλιου, η Βασιλική Ζώκου και η Μαριέλλα Παναγιώτου που γνωρίστηκαν στη δραματική σχολή έβαλαν όλο το συναίσθημα που μπορεί να χωρέσει σε ένα υπόγειο της συμπρωτεύουσας – η ιστορία έχει αποδείξει ότι από αυτό η Θεσσαλονίκη έχει πολύ – και δημιούργησαν μια έντεχνη οντότητα.
![© Ευτυχία Βλάχου © Ευτυχία Βλάχου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_le_boumbang_high_res_38.jpg)
Έχουν ήδη παρουσίασει τα project: Ο Κυκλισμός του τετραγώνου του Δημήτρη Δημητριάδη (Μάιος 2016 - Coo, Bensusan Han, Αίθριο ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη), Floating in space (Μάιος 2017 - Coo, στη Θεσσαλονίκη) και Le BoumBang (Οκτώβριος 2018 - Αγγέλων Βήμα, στην Αθήνα). Η συμβολή των συνεργατών – φίλων σε ένα κλίμα απόλυτης ελευθερίας που προκύπτει από εμπιστοσύνη και σεβασμό στη δημιουργική έκφραση όλων είναι από τα ζωτικά συστατικά της ομάδας, ενώ η έρευνα για το κάθε project αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς τους χρονικά και παραγωγικά.
![© Ευτυχία Βλάχου © Ευτυχία Βλάχου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_le_boumbang_high_res_57.jpg)
Τη στιγμή που αρκετοί καλλιτέχνες βυθίζονται στην κινούμενη άμμο του δημόσιου διαλόγου, στους περιορισμούς του political correct και σε έναν μάταιο διαγωνισμό του ποιος θα θέσει τα πιο περίπλοκα ερωτήματα βάσει όσων συμβαίνουν καθημερινά σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, φέροντας τον θεατή εν τέλει σε αμηχανία να αναρωτιέται αν έχει καταλάβει, η YPERanalysis επιστρέφει στα βασικά.
Στα πρωτόγονα, τα ζωτικά, σε εκείνα που ξεκινούν από μία πολύ μικρή και σκοτεινή γωνία της ψυχής και επειδή τα μοιράζεσαι γίνονται ξαφνικά πανανθρώπινα. Οι δημιουργοί και οι συνεργάτες της YPERanalysis επιδιώκουν με τα project τους να διαλύσουν μεταξύ άλλων τη μοναξιά μέσα από την εμπειρία, το βίωμα και φυσικά το συναίσθημα που εκφράζονται στη σκηνή.
![screen_shot_2017-02-03_at_18.02.03.png screen_shot_2017-02-03_at_18.02.03.png](/images/w734/3/png/sites/default/files/screen_shot_2017-02-03_at_18.02.03.png)
Η διάδραση με το κοινό, σε μία περίοδο που μας είναι δύσκολο να διαδιράσουμε μεταξύ μας είναι επίσης κάτι που αναζητούν. Επιθυμούν όταν το κοινό βγει από μια performance να μπορεί να απαντήσει στην ερώτηση «Πώς ένιωσες;» και οποιοδήποτε συναίσθημα είναι θεμιτό, φτάνει να είναι αληθινό. Η υπερανάλυση είναι δουλειά της κολεκτίβας, εκείνη σπάει κείμενα, τα αποδομεί, τα συναρμολογεί ανορθόδοξα, όχι σαν παζλ, σαν κολάζ παιδιού που πηγαίνει νηπιαγωγείο και δεν το απασχολούν νόρμες και συμβάσεις. Η δουλειά του κοινού είναι απλώς να βιώσει όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της performance και ιδανικά και μετά το πέρας αυτής.
![© Ευτυχία Βλάχου © Ευτυχία Βλάχου](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_le_boumbang_high_res_81.jpg)
Στις 6 και 7 Φεβρουαρίου η κολεκτίβα YPERanalysis επιστρέφει ξανά με την performance Le BoumBang επηρεασμένη από τον πρώτο στίχο του Comme un Boomerang του Serge Gainsbourg: “je sens des boums et des bangs” και τη γαλλική κουλτούρα γενικότερα, που είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά τον Οκτώβριο στο πλαίσιο του φεστιβάλ Μικρό Παρίσι των Αθηνών, αλλά δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για την ίδια παράσταση. Τα έργα της ομάδας αλλάζουν και αναμορφώνονται ανάλογα με όσα απασχολούν τους δημιουργούς στο παρόν, ενώ είναι η πρώτη φορά που εντάσσουν σε performance τους την κίνηση και συγκεκριμένα το χορό με την συμμετοχή της Νεφέλης Θεοδότου. Το επόμενο πρότζεκτ της ομάδας θα βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, ονομάζεται Fedra’s Dinner και είναι βασισμένο στην Φαίδρα του Γιάννη Ρίτσου.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο City Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.