![50472-111937.jpg 50472-111937.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/50472-111937.jpg)
![51619-105498.jpg 51619-105498.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/10/18/51619-105498.jpg)
Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Στέλιος Καλαθάς διδάσκει για 9η χρονιά τη μέθοδο «Συναισθηματική Διαλεκτική». Πώς πήρε την απόφαση να ξεκινήσει; Ποιες οι εντυπώσεις του; Τι είναι αυτή η μέθοδος; Μας εξήγησε.
Η πορεία του μέσα στο θέατρο και η συνεργασία του με τον Γιώργο Μιχαηλίδη, με τον Μίνω Βολανάκη και άλλους μεγάλους σκηνοθέτες και δασκάλους του έδωσαν πολύτιμες γνώσεις για το θέατρο. Η σχέση του με τη «Συναισθηματική Διαλεκτική» ξεκίνησε μετά από ένα πολύ σημαντικό σεμινάριο που παρακολούθησε στο Κέντρο Μελέτης Αρχαίου Δράματος, από τον κορυφαίο Ιάπωνα θεατρικό σκηνοθέτη Suzuki. «Μου γεννήθηκε η επιθυμία να οργανώσω μια μέθοδο που βασικό άξονα θα έχει τον κόσμο των συναισθημάτων, το πώς μπορούμε να τα ελέγχουμε και να τα εκφράζουμε αποτελεσματικά». Στην εξέλιξη της μεθόδου συμβάλλουν αποτελεσματικά ταξίδια που κάνει συχνά στο εξωτερικό φέρνοντας νέες ασκήσεις για τους μαθητές του.
Όταν ξεκίνησε δεν φανταζόταν την απήχηση που θα είχε. «Σε αυτό συνέβαλλε και η κρίση που διανύουμε τα τελευταία χρόνια, που δεν είναι μόνο οικονομική αλλά και σχέσεων – όχι μόνο με τους άλλους, αλλά και με τον εαυτό μας». Αυτή την στιγμή έχει στην Αθήνα τέσσερις ομάδες, αλλά πηγαίνει κι εκτός Αθηνών (Θεσσαλονίκη, Χανιά, Καβάλα, Κύπρο κ.ά.), όπου προσπαθεί να διδάσκει την μέθοδο και σε ομάδες ανθρώπων που το ζητάνε και βλέπουν αποτελέσματα.
Τι είναι η «Συναισθηματική Διαλεκτική»;
Είναι μία βιωματική μέθοδος –πολύ ευχάριστη– όπου μέσα από μουσικές, στίχους, αυτοσχεδιασμούς αλλά κυρίως σπουδαία κείμενα, ανακαλύπτουμε προσωπικό μας υλικό, πτυχές του έσω-κόσμου μας, και μπορούν να μας κάνουν να αγαπήσουμε περισσότερο τον εαυτό μας, να νιώσουμε πιο δυνατοί. Θα μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας (μάστιγα της εποχής), το άγχος, τον θυμό και γενικά τα καταστροφικά συναισθήματα και να φωτίσουμε λίγο περισσότερο το γκρίζο που καθημερινά μας περιβάλλει. Μαθαίνουμε γλώσσα σώματος, ορθοφωνία, ασκήσεις ενδυνάμωσης προσωπικότητας και υποκριτική, γιατί θεωρώ πως οτιδήποτε κάνουμε είναι ρόλος, άρα ας μάθουμε να τους ερμηνεύουμε σωστά.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί κάποια μέθοδο προσωπικής ψυχανάλυσης;
Ο όρος ψυχανάλυση στην Ελλάδα είναι φοβιστικός. Η “Συναισθηματική
Διαλεκτική’’ περιέχει σίγουρα δραματοθεραπεία, γι ' αυτό η μία μου
ομάδα στο Μαρούσι, πραγματοποιείται στο ΚΕ.Ψ.Υ.Π.Α. (ένα κέντρο
ψυχικής υγείας). Για πολλές ασκήσεις συμβουλεύομαι ψυχολόγους και
ψυχαναλυτές. Αλλά και η ίδια η υποκριτική από μόνη της, δεν περιέχει το στοιχείο της εσωτερικής αναζήτησης και λύτρωσης;
Είναι συγκεκριμένος ο αριθμός των μαθημάτων που πρέπει να
παρακολουθήσει κάποιος;
Θεωρητικά, κάθε κύκλος ολοκληρώνεται σε 3 μήνες, αλλά ποτέ κανείς δεν
σταμάτησε εκεί. Όσο ψάχνεις μέσα σου, τόσο βρίσκεις και συνεχίζεις
και όλο αυτό σε αποσυμπιέζει από περιττά και από βαρίδια που κουβαλάμε
εν αγνοία μας τις περισσότερες φορές.
Στα πόσα μαθήματα βλέπει κάποιος τη διαφορά;
Κάθε μάθημα είναι ένα ταξίδι νομίζω. Από το τρίτο μάθημα αρχίζει ο καθένας να καταλαβαίνει τις διαφορές έξω... αλλά κυρίως μέσα του.
Από ποια ηλικία μπορεί κάποιος να ξεκινήσει;
Έχω μαθητές από 15 έως 65 ετών και στην ομάδα μέσα είναι όλοι συνομήλικοι. Είναι βασικό να διατηρούμε ζωντανή την παιδικότητά μας, γιατί μόνο έτσι δεν γερνάμε! Επίσης είναι πολύ βασικό να σας πω , ότι η μέθοδος αυτή, δεν απευθύνεται μόνο σε ανθρώπους τους θεάτρου, αλλά σε οποιοδήποτε τον ενδιαφέρει η εσωτερική αναζήτηση και βελτίωσή του.
INFO
Στις 14 Οκτωβρίου ξεκίνησαν οι ομάδες τους Στέλιου Καλαθά στο Θέατρο
Άβατον, Ευπατριδών 3 στο Γκάζι και στο ΚΕ.Ψ.Υ.Π.Α στο Μαρούσι. Οι
μέρες των μαθημάτων είναι Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη. Οι ώρες είναι
απογευματινές, 18.00 - 20.00 και πρόκειται να δημιουργηθεί και μία
πρωινή ομάδα για όσους δεν μπορούν απογεύματα.
Τηλ. Επικοινωνίας : 210 6129316 – 6945424824
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.