- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Η «Έντα Γκάμπλερ» του Ίψεν γίνεται όπερα στην ΕΛΣ
Η Ράια Τσακηρίδη μιλά για τα πράγματα που την ενέπνευσαν στη σκηνοθεσία του έργου
Λίγο πριν την πρεμιέρα της «Έντα Γκάμπλερ», η σκηνοθέτρια Ράια Τσακηρίδη ξεχωρίζει 10 πράγματα που την ενέπνευσαν για τη μεταφορά του έργου του κορυφαίου Νορβηγού συγγραφέα Χένρικ Ίψεν σε όπερα.
Η νέα όπερα δωματίου Έντα Γκάμπλερ του διακεκριμένου συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Δούση σε λιμπρέτο Έρις Κύργια και μουσική διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 25 Ιανουαρίου και για έξι μόνο παραστάσεις έως και τις 3 Φεβρουαρίου. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Γιούλια Ρουτιλιάνο (25, 26, 27/1) με διεθνή απήχηση και εμφανίσεις σε σημαντικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης και η Ιρένα Αθανασίου (1, 2, 3/2) που έχει διαγράψει μια αξιόλογη πορεία. Μαζί τους, νεότεροι και καταξιωμένοι μονωδοί, η Τζίνα Φωτεινοπούλου, ο Χάρης Ανδριανός, ο Μιχάλης Ψύρρας και ο Γιώργος Ρούπας.
- Μα το ίδιο το έργο! Αυτό το θεατρικό αριστούργημα που απέδωσε η Έρι Κύργια αριστοτεχνικά με τη γεμάτη από εικόνες μουσική του Γιώργου Δούση. Με το που παρέλαβα στα χέρια μου την όπερα ήξερα ακριβώς τι είχα να κάνω.
- Οι πρωινές συζητήσεις στο γεμάτο βιβλία στούντιο μας με την Μαρίνα Μέργου, ζωντανεύοντας με την φαντασία μας κάθε μουσική φράση. Οι διάλογοί μας θα μπορούσαν να στηρίξουν ένα νέο θεατρικό έργο από μόνοι τους.
- Ύστερα από ανταλλαγές εικόνων, σκέψεων, και ιδεών καταλήξαμε με τον Παύλο Θανόπουλο, τον σκηνογράφο και ενδυματολόγο μας, στο δικό μας σκηνικό χώρο. Το σπίτι που βλέπουμε μέσα από τα μάτια της Εντα Γκάμπλερ. Μετά από αυτό ήμουν σε θέση να οραματιστώ όλη τη σκηνική δράση.
- Οι συνεργάτες μου. Είναι πάντα βασική πηγή έμπνευσης. Τους παρατηρώ ότι και να κάνουν. Ιδιαιτέρως εκτός πρόβας! Πως μιλάνε, γελάνε, κάνουν πλάκα. Έτσι με βοηθούν να έχω ολοκληρωμένους χαρακτήρες γεννημένους στο εδώ και στο τώρα.
- Η λεπτομερής δουλειά που κάνω με τον Ανδρέα Τσελίκα, τον μαέστρο μας, ψάχνοντας μαζί του τα βαθύτερα μουσικά επίπεδα του έργου. Συνδυάζουμε μαζί τη μουσική με τη σκηνική δράση. Είναι πάντα εκεί για να με βοηθήσει ή να μου ξεκλειδώσει πληροφορίες για το έργο.
©Πάτροκλος Σκαφίδας
- Τη φωνάζουμε πολλές φορές νεραϊδούλα μας και δεν είναι άλλη από την Κορίνα Κόκκαλη, τη χορογραφο-κινησιολόγο μας. Χωρίς να πούμε πολλές λέξεις κοιταζόμαστε και με ένα νεύμα η μία συμπληρώνει την άλλη.
- Παρόλο που δεν ήθελα να περιορίσω βάζοντας σε ένα κουτί μια τόσο σύνθετη ηρωίδα, τελειώνοντας το έργο ανακάλυψα ότι προκειμένου να την φέρω τελικά πιο κοντά μου, άντλησα πληροφορίες ασυνείδητα από ένα στενό μου συγγενικό πρόσωπο, που χωρίς να το θέλω αποτέλεσε πηγή έμπνευσης.
- Ο χώρος της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Έχει φιλοξενήσει τόσες παραστάσεις φέροντας ένα δικό της στίγμα. Δεν γινόταν να μην επηρεαστώ αναζητώντας τον τρόπο να φτιάξουμε μια σύγχρονη παράσταση που να συνδιαλέγεται με ένα τόσο ενεργό οπερατικό κοινό.
- Συνεργάτες φίλοι μέσα από τη Λυρική που εργάζομαι χρόνια που ήταν εκεί να με βοηθήσουν και να με στηρίξουν όπου χρειαζόμουν βοήθεια. Θα ξεχωρίσω όμως μια στιγμή με έναν ξεχωριστό αγαπητό συνάδελφο που μας βοήθησε κάνοντας τη σκιά στη βασική μας φωτογράφιση. Την επόμενη μέρα μου είπε ότι από το πάθος και το ζήλο που έδωσε ως σκιά έπαθε λουμπάγκο στη μέση του! Το γεγονός αυτό δεν με άφησε αδιάφορη. Το χρησιμοποίησα κάποια στιγμή σε μια σκηνή πριν το τέλος με κάποια παραλλαγή.
- Το δικό μου συναίσθημα. Πάντα αυτό με οδηγεί στα μονοπάτια μου.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την οπερέτα του Γιόχαν Στράους που ανεβάζει στο θέατρο Ολύμπια
Μιλήσαμε με τον χαρισματικό ηθοποιό που υποδύεται τον «Δον Κάρλος» στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στο ΚΘΒΕ
Πόση βία κρύβουν οι σχολικές τάξεις; Μπορούμε να διδάξουμε με τη βία; Γιατί είναι σημαντικό να δουν εκπαιδευτικοί και μαθητές την παράσταση «Η Μέρα της Φούστας»;
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Ένα πολλά υποσχόμενο ταξίδι, ένα κλασικό έργο σε 2 εκδοχές, ένας ονειροπόλος και ένα αφιέρωμα στη γιαγιά
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.