- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
![50374-111684.jpg 50374-111684.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/10/02/50374-111684.jpg)
Πώς βουτάμε στο παρελθόν; Τι αναζητάμε σ’ αυτό; Πώς διαχειριζόμαστε τοτεμικά πρόσωπα, όπως η «Στέλλα» – ναι, η ηρωίδα της ταινίας του Μιχάλη Κακογιάννη και πιο πριν η θεατρική «με τα κόκκινα γάντια» του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Με νοσταλγία; Με δέος ή με απορριπτικό μίσος; Με μεταμορφωτική διάθεση, φαίνεται να λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Σκουρλέτης, που πήρε στα χέρια του κείμενο γδαρμένο από το πάθος και λερωμένο από το αίμα από ποιήτρια που ο σκληρός ρομαντισμός είναι καρφίτσα περασμένη στην καρδιά της. Γλυκερία Μπασδέκη, το ονοματεπώνυμό της.
Αυτή έβαλε στο στόμα της Στέλλας λόγια όπως: «και να σου πω κάτι που δεν το ξέρει κανείς;… Θ’ αγαπήσω κι άλλον μετά από σένα, έτοιμο τον έχω, έρχεται, τον μυρίζω, είμαι σκύλα σ’ αυτά, υγραίνεται η μύτη μου… Θα τον αγαπήσω όσο δε με παίρνει… και θα τον αφήσω κι αυτόν, Αλεκάκι…». Ο σκηνοθέτης τα άκουσε και την έριξε σε αρένα να σκοτώσει τους ταυρομάχους εραστές της. Γιατί ετούτη η Στέλλα σκορπίζει το θάνατο, καθώς αναζητάει την ισορροπία μεταξύ του εδώ και του εκεί, του πριν και του μετά. Η Στέλλα είναι μόνιμα σε μια αναμονή –με μια βαλίτσα στο χέρι– όπως και μια ολόκληρη χώρα, έτοιμη να φύγει για τη γη της επαγγελίας.
Η παράσταση στήθηκε για τα Σφαγεία και τώρα έκανε πέρασμα από το Ίδρυμα Κακογιάννη (δεν μπορείς να μη σκεφτείς την ταύτιση). Μπορεί το μαύρο χρώμα να συμμάζευε το βλέμμα, όλα όμως έδειχναν πως ήθελε την ανοιχτωσιά και τη σκόνη για να απλωθεί ο μαδημένος επιτάφιος μπροστά στο πάλκο, όπου η Στέλλα με τα τραγούδια της θα σκοτώσει.
Στη σκηνή δύο γυναίκες: Από τη μια η Στέλλα, ένα εύθραυστο αερικό, έτοιμο να ανέλθει, με το σώμα, το πρόσωπο και τη φωνή της Λένας Δροσάκη. Από την άλλη, η Μαριέττα της Μαριάνθης Παντελοπούλου. Γήινη και βαριά, να λειτουργεί σαν αντίβαρο. Όνειρο απέναντι στο ρεαλισμό. Ανάμεσά τους η τσαρουχική φιγούρα ενός τριανδρικού εραστή (Μίλτος/Αλέκος/Αντώνης) - Αινείας Σταμάτης. Αγία Τριάδα υποκριτικής.
Η Στέλλα Travel είναι ένα ταξίδι στην ομορφιά και την αμαρτία που μπορεί να προσφέρει το εμπνευσμένο θέατρο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.