- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Το Θεσσαλικό Θέατρο ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο Το Χώμα Βάφτηκε Κόκκινο
Πρόκειται για θεατρική προσαρμογή του σεναρίου του Νίκου Φώσκολου, που έγινε κινηματογραφική επιτυχία σε σκηνοθεσία Βασίλη Γεωργιάδη
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![omadiki_homa.jpg omadiki_homa.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/27/omadiki_homa.jpg)
Μεγάλες συγκρούσεις ανάμεσα σε κολίγους και τσιφλικάδες στο Θεσσαλικό Κάμπο στις αρχές του περασμένου αιώνα. Βασικό αίτημα η διανομή της γης στους ακτήμονες χωρικούς. Η κορυφαία εκδήλωση των αγώνων των Θεσσαλών χωρικών. Αυτός είναι ο άξονας πάνω στον οποίο κινείται το έργο «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», που ανεβαίνει από το Θεσσαλικό Θέατρο.
Το κείμενο αφηγείται δύο ιστορίες. Η πρώτη ιστορία είναι η δολοφονία του Μαρίνου Αντύπα που πλήρωσε με τη ζωή του τις ιδέες του για διανομή της γης του Θεσσαλικού κάμπου στους χωρικούς. Η δεύτερη είναι η ιστορία μιας οικογένειας τσιφλικάδων και της σύγκρουσης που ξεσπάει άγρια ανάμεσα στα δύο αδέλφια, ακριβώς επειδή υποστηρίζουν διαφορετικές αξίες. Ο μεγάλος γιος, ο Ρήγας, υποστηρίζει αυταρχικά τις αξίες της απόλυτης κυριαρχίας πάνω στη γη και στους ανθρώπους της, ενώ ο μικρότερος, ο Οδυσσέας πιστεύει ότι η γη ανήκει σε αυτούς που τη δουλεύουν. Την άγρια σύγκρουση των δύο αδελφών εντείνει η διεκδίκηση της ίδιας γυναίκας.
Η παράσταση
Το θεατρικό κείμενο τονίζει ακόμα περισσότερο το ιστορικό πλαίσιο της εποχής των αγροτικών αγώνων. Η βασική ιδέα της παράστασης είναι η ανίχνευση της μνήμης για τα γεγονότα εκείνης της εξέγερσης. Ανοίγει ένα «βιβλίο», ένα σεντούκι μνήμης για το Θεσσαλικό Κάμπο ψάχνοντας εικόνες, μουσικές και σκιές που τριγυρίζουν ακόμα στον Κάμπο. Το σενάριο της ταινίας είναι κι αυτό πια ένα κομμάτι της συλλογικής μνήμης. Και η μνήμη συνορεύει με την ποίηση. Επιχειρείται επομένως μια ποιητική αναπαράσταση της σκοτεινής αλλά και ελπιδοφόρας εκείνης εποχής του Κάμπου.
Μια παράσταση που ορίζεται από τον αέναο ρυθμό της εργασίας και του κόπου των ανθρώπων αλλά και γεμάτη από την άγρια ενέργεια και δύναμη που υποφώσκει πριν από τη μεγάλη εξέγερση του Κιλελέρ. Μια παράσταση – αφιέρωμα σε αυτή τη συγκλονιστική στιγμή της Θεσσαλίας όπου οι ακτήμονες χωρικοί διέτρεξαν, σε σύντομο χρονικό διάστημα, την τεράστια απόσταση από το σκοτάδι της απόγνωσης στη συνειδητοποίηση και στη διαμόρφωση του αιτήματός τους για τη διανομή της γης. Ένα αίτημα στο οποίο υπήρξαν ενωμένοι.
Παίζουν (αλφαβητικά): Θανάσης Ζέρβας, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Μαρσελά Λένα, Δημήτρης Μάμιος, Αλέξανδρος Μούκανος, Όμηρος Πουλάκης
Συντελεστές:
Προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Κυριακή Σπανού
Σκηνικά: Απόστολος - Φωκίων Βέττας
Κοστούμια – Κατασκευές: Ολυμπία Σιδερίδου
Μουσική: Κώστας Βόμβολος
Κίνηση: Ρούλα Καραφέρη
Βοηθός σκηνοθέτη: Σταματία Καγκελάρη
Φωτογραφία – Βίντεο: Γιάννης Χατζηαντωνίου
Φωτισμοί: Ζωή Μολυβδα Φάμελη
Βοηθός Σκηνογράφου: Μαρία Όσσα
Πρεμιέρα την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου στις 21.30. Η παράσταση ανεβαίνει στο Θέατρο Του Μύλου. Παραστάσεις: Πέμπτη (Λαϊκή απογευματινή) 19.00. Παρασκευή – Σάββατο στις 21.00. Κυριακή στις 19.00. Η παράσταση είναι κατάλληλη για παιδιά 13 χρονών και άνω. Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 ευρώ. Προπώληση: 10 ευρώ, Φοιτητικό – άνω των 65 – ομαδικά: λαϊκή απογευματινή 8 ευρώ. Άνεργοι – ΑΜΕΑ: 5 ευρώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.