- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Χαμός με τον Σεφερλή και την ακύρωση της παράστασης: Πινγκ πονγκ ανακοινώσεων με τις Θεατρικές Σκηνές
Τι υποστηρίζει ο ηθοποιός – Τι απαντά η εταιρεία
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![seferlis.jpg seferlis.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/16/seferlis.jpg)
Δίχως τέλος η κόντρα μεταξύ του ηθοποιού Μάρκου Σεφερλή και των Θεατρικών Σκηνών μετά την ακύρωση της παράστασης «Ζητείται ψεύτης» στο Παλλάς, που ήταν προγραμματισμένη για τον Φεβρουάριο.
Αρχικά, έσκασε σαν βόμβα η ακύρωση της παράστασης με ανακοίνωση των Θεατρικών Σκηνών που επικαλέστηκε διαφωνία με τους ηθοποιούς φωτογραφίζοντας τον πρωταγωνιστή Μάρκο Σεφερλή.
Στη συνέχεια, ο Μάρκος Σεφερλής υποστήριξε σε Δελτίο Τύπου ότι για την ακύρωση της παράστασης ευθύνονται οι Θεατρικές Σκηνές που άφησαν χωρίς δουλειά 24 ηθοποιούς, για να απαντήσει λίγες ώρες αργότερα η εταιρεία πως επί της ουσίας φταίνε για όλα οι υπέρογκες χρηματικές απαιτήσεις του ηθοποιού, ο οποίος υπήρξε αμετακίνητος.
Το δελτίο Τύπου του Μάρκου Σεφερλή:
Με θλίψη και απογοήτευση παρακολουθώ μία προσπάθεια να εμφανιστώ εγώ ως υπεύθυνος για την απόφαση των «ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΚΗΝΩΝ» να ματαιώσουν την παράσταση «ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ».
Η αλήθεια είναι η εξής:
Τον Φεβρουάριο του 2018 πρότεινα στους εκπροσώπους των «ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΚΗΝΩΝ» την αναβίβαση της εν λόγω παράστασης. Η πρότασή μου έγινε δεκτή με ενθουσιασμό. Στα πλαίσια αυτά υπογράψαμε ένα απλούστατο έγγραφο δύο σελίδων, το οποίο στη μία σελίδα αποτύπωνε την οικονομική συμφωνία και μόνο και στην άλλη την παραχώρηση των πνευματικών μου δικαιωμάτων (επισυνάπτεται η συμφωνία προς αποφυγή κάθε παρανόησης). Το κείμενο αυτό είναι προφανέστατα ατελές, καθόσον μέρος μιας συνεργασίας δεν είναι μόνο οι οικονομικοί όροι. Προφορικά έγιναν και άλλες συμφωνίες ως προς αρκετά από τα λοιπά θέματα αυτής της συνεργασίας σχετικά με την παράσταση, συμφωνίες που επαναλήφθηκαν και τον Αύγουστο του 2018.
Έκτοτε ζητούσα επανειλημμένα από τις «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ» να μου αποσταλεί η σύμβαση που θα αποτύπωνε το σύνολο της μεταξύ μας συμφωνίας και θα ρύθμιζε όλα τα συναφή θέματα. Είναι προφανές ότι συνεργασία χωρίς σύμβαση δεν μπορεί να υπάρξει! Δυστυχώς το σχέδιο της σύμβασης αυτής μου στάλθηκε για πρώτη φορά στις 26 Οκτωβρίου 2018. Το σχέδιο αυτό είχε πολύ μεγάλες διαφορές από τα μεταξύ μας προφορικώς συμφωνηθέντα. Επαναλαμβάνω ότι τον Φεβρουάριο εγγράφως είχε αποτυπωθεί η οικονομική συμφωνία και μόνο, όχι όμως και ο τρόπος καταβολής της. Μαζί με τους συνεργάτες μου διορθώσαμε τη σύμβαση, ώστε να αποτυπώνει και τις προφορικές συμφωνίες και την αποστείλαμε αμέσως στις «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ». Δυστυχώς ελάχιστα από αυτά που περιλάμβανε η δική μου πρόταση σύμβασης (και που αποτύπωναν τις μεταξύ μας προφορικές συμφωνίες) έγιναν δεκτά, με αποτέλεσμα να μην επέλθει ουσιαστικά καμία μεταξύ μας γραπτή συμφωνία. Οπότε για ποια αθέτηση από μέρους μου μιλάμε;
Τελικά οι «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ» αποφάσισαν να μην πραγματοποιήσουν την εν λόγω παράσταση. Καλό θα ήταν εφεξής, όποιος αναφέρει ότι… «ο κος Σεφερλής δεν τήρησε τα συμφωνηθέντα» να γνωρίζει ποια ήταν αυτά.
Είναι λοιπόν προφανές, ότι η μη πραγματοποίηση της παράστασης αποτελεί απόφαση των «ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΚΗΝΩΝ». Με θλίβουν μάλιστα ιδιαίτερα τα όλως αβάσιμα και προφανώς κακεντρεχή σχόλια ότι… άφησα άνεργους 25 ηθοποιούς. Υπεύθυνη για την απασχόληση των ηθοποιών αυτών είναι ολοφάνερα η εταιρία παραγωγής. Άλλωστε στη συγκεκριμένη παραγωγή κι εγώ ένας από του 25 ηθοποιούς είμαι, που ανατράπηκε πλήρως ο προγραμματισμός μου από την απόφαση αυτή. Η ματαίωση της παράστασης είναι κάτι που και εμένα με θλίβει ιδιαίτερα. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι δεν αποφάσισα εγώ να μην γίνει η παράσταση, αφού δεν ήταν δική μου η ευθύνη παραγωγής.
Καταληκτικά, άλλωστε, σημειώνω ότι όλα αυτά τα χρόνια έχω απασχολήσει και εξακολουθώ να απασχολώ πληθώρα ηθοποιών, χορευτών και υπαλλήλων, τόσο στα 3 θέατρα που λειτουργώ (ΔΕΛΦΙΝΑΡΙΟ, ΠΕΡΟΚΕ, CORONET) όσο και σε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές. Ποτέ δεν έχω αφήσει ούτε έναν ηθοποιό, ούτε έναν εργαζόμενο απλήρωτο. Ποτέ δεν έχω αθετήσει καμία συμφωνία, είτε ως ηθοποιός είτε ως παραγωγός.
Πιστεύω λοιπόν, ότι ο κόσμος που με αγαπά και με στηρίζει με την παρουσία του στο θέατρο.
Μάρκος Σεφερλής
![stoixeia_seferlis1.jpg stoixeia_seferlis1.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/stoixeia_seferlis1.jpg)
![stoixeia_seferlis2.jpg stoixeia_seferlis2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/stoixeia_seferlis2.jpg)
Η ανακοίνωση των Θεατρικών Σκηνών:
Η Εταιρεία «ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΑΕ» επαναλαμβάνει την πάγια θέση της ότι ουδεμία ευθύνη ή υπαιτιότητα φέρει αναφορικά με την εξ `ανάγκης ματαίωση-ακύρωση της αναβίβασης της παράστασης «ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΨΕΥΤΗΣ» στο Παλλάς, αρνούμενη κάθε τυχόν αντίθετο ισχυρισμό ή υπαινιγμό συναγόμενο εκ του προσφάτως δημοσιευθέντος Δελτίου Τύπου του κ. Σεφερλή, επί του οποίου επισημαίνουμε τα εξής:
Σύμφωνα με την πάγια τακτική της Εταιρείας μας αναφορικά με τις παραγωγές της, κάθε ηθοποιός που πρόκειται να συμμετάσχει σε μία θεατρική μας παραγωγή υπογράφει εκ προοιμίου μία έγγραφη φόρμα Βασικών όρων, όπου αποτυπώνεται η οικονομική συμφωνία των μερών και η παραχώρηση των συγγενικών του δικαιωμάτων επί της Ερμηνείας, ενώ μεταγενέστερα, και πάντως προ της έναρξης των προβών, υπογράφονται οι αναλυτικές συμβάσεις. Επισημαίνεται δε ότι στους βασικούς οικονομικούς όρους που προσυμφωνούνται μεταξύ των μερών (και αποτυπώνονται στο ως άνω Έγγραφο Βασικών Όρων), πρέπει να συμπεριλαμβάνονται -όταν και εάν έχουν πράγματι συμφωνηθεί- όλοι οι όροι που διαμορφώνουν επί της ουσίας την οικονομική συμφωνία (όπως π.χ. ελάχιστη εγγυημένη αμοιβή ή/και προκαταβολή, κ.α.) και δεν συνιστούν απλώς διαδικαστικές επιμέρους συμβατικές ρυθμίσεις του τρόπου καταβολής του ανταλλάγματος. Η εκ των υστέρων απαίτηση τέτοιων όρων ,όταν μάλιστα αφορούν εξαιρετικά μεγάλα ποσά, που αλλάζουν στην βάση και στην ουσία της την αρχική οικονομική συμφωνία, ουδόλως συνιστούν επιμέρους προβλέψεις, αλλά διακυβεύουν την ίδια την βασική συμφωνία. Πόσο μάλλον όταν το άλλο συμβαλλόμενο μέρος (στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κος. Σεφερλής) θεωρεί αδιαπραγμάτευτη την συγκεκριμένη (εκτός συμφωνίας) απαίτησή του.
Σε πλήρη σύγκλιση προς τα ανωτέρω, υπεγράφη ήδη από τον Φεβρουάριο του 2018 με τον κο Μ. Σεφερλή (όπως αντίστοιχα και με όλους τους λοιπούς ηθοποιούς της παράστασης) αντίστοιχη Έγγραφη φόρμα Βασικών Όρων, η οποία αποτύπωνε την οικονομική μας συμφωνία και την παραχώρηση των συγγενικών του δικαιωμάτων επί της ερμηνείας-συμμετοχής του στην εν λόγω Παράσταση . Προς αποσαφήνιση οιασδήποτε τυχόν παρανόησης, διευκρινίζεται ότι η άδεια αναβίβασης του συγκεκριμένου θεατρικού έργου αποκτήθηκε νομίμως και εγγράφως από την Εταιρεία μας δυνάμει εγγράφου συμβάσεως με τις κληρονόμους Δ. Ψαθά και κανένα τέτοιο «πνευματικό» δικαίωμα δεν ανήκε ή ανήκει στον κο Μ. Σεφερλή ούτε παραχωρήθηκε από τον κο Μ. Σεφερλή προς την Εταιρεία μας.
Επισημαίνεται ότι καμία καθυστέρηση στην αποστολή της αναλυτικής σύμβασης προς τον κο Μ. Σεφερλή δεν έλαβε χώρα, καθόσον απολύτως έγκαιρα, ήτοι πλέον του μηνός προ της έναρξης των προβών και τουλάχιστον τέσσερις ολόκληρους μήνες πριν την προγραμματισμένη πρεμιέρα της εν λόγω Παράστασης, εστάλη στον κο Μ. Σεφερλή η αναλυτική σύμβαση προς υπογραφή. Η εν λόγω σύμβαση ουδέποτε υπεγράφη, καθόσον αξιώθηκαν από την πλευρά του κ. Μ. Σεφερλή ουσιώδεις τροποποιήσεις που δεν αποτύπωναν τα μεταξύ μας συμφωνηθέντα και βρίσκονταν εκτός της πολιτικής της Εταιρείας μας, αλλά έξω από τα συναλλακτικά ήθη της οικείας θεατρικής αγοράς. Ο κος Σεφερλής υπήρξε αμετακίνητος στις υπερβολικές του απαιτήσεις , παρά τις εναγώνιες προσπάθειες της Εταιρείας μας.
Η Εταιρεία μας, η οποία παρά το σύντομο σχετικά χρόνο λειτουργίας της, έχει αποδείξει την αξιοπιστία, τον επαγγελματισμό, και την υψηλού επιπέδου ποιότητα των υπηρεσιών της, έχοντας σημειώσει ήδη μεγάλες καλλιτεχνικές και εμπορικές θεατρικές επιτυχίες, βρέθηκε στην δυσμενή θέση να ακυρώσει την ως άνω Παράσταση, ενημερώνοντας όλους τους εμπλεκόμενους συντελεστές, τους οποίους βεβαιώσαμε ρητώς ότι καταβάλαμε όλες τις δυνατές προσπάθειες για να μπορέσει να καταστεί δυνατή η πραγματοποίηση της παράστασης, αλλά δυστυχώς οι προσπάθειές μας απέβησαν άκαρπες για λόγους που εκφεύγουν της σφαίρας επιρροής και ευθύνης μας (με αποτέλεσμα, μάλιστα, η Εταιρεία μας να υποστεί μεγάλη επιχειρηματική και ηθική ζημία από την συγκεκριμένη ακύρωση).
Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε θερμά όλους τους συνεργάτες μας ,οι οποίοι συμπαραστέκονται στην Εταιρεία και θέλουμε να τους διαβεβαιώσουμε ότι θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να συνεργαστούμε σύντομα στο «ανέβασμα» αυτής ή άλλης παραγωγής.
Ευχαριστούμε πολύ,
Θεατρικές Σκηνές
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.