Ο θρίαμβος της «Γέρμα» του Θεόδωρου Τερζόπουλου στην Ταϊπέι
Η παράσταση, που ήδη θεωρείται μια νέα πρόταση - τομή στην προσέγγιση του κλασικού έργου του Λόρκα, παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/09/3-dsc_20721.jpg)
Θριάμβευσε η «Γέρμα» που σκηνοθέτησε ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι και παρουσιάστηκε στις 2, 3 και 4 Νοεμβρίου. Η παράσταση ήδη θεωρείται μια νέα πρόταση - τομή στην προσέγγιση του κλασικού έργου του Λόρκα και είχε ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό, το οποίο υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την παράσταση και, όρθιο, αποθέωσε τους συντελεστές με ρυθμικά χειροκροτήματα. Εξάλλου στη συζήτηση που ακολούθησε μετά την παράσταση, το κοινό συμμετείχε με πολλές, ενδιαφέρουσες και καίριες ερωτήσεις.
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει τη σκηνική εγκατάσταση, τα κοστούμια και τα σκηνικά της παράστασης. Σε όλη τη διάρκεια των εντατικών προβών που κράτησαν δυόμιση μήνες συμμετείχε δημιουργικά ο Σάββας Στρούμπος, ενώ τη μουσική έγραψε ο σταθερός συνεργάτης του Θεόδωρου Τερζόπουλου, Παναγιώτης Βελιανίτης. Στην παράσταση συμμετείχε ένας πολυπληθής θίασος ταϊβανέζων ηθοποιών, ο χορευτής του φλαμένγκο Lin Keng και το μουσικό συγκρότημα Ten Drums. Τους ρόλους της Γέρμα και της Ντολόρες αντίστοιχα ερμήνευσαν δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί: η Yiling Tsai και ο Lin Chien Lang.
![Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/09/dscf3246_resize.jpg)
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί τη «Γέρμα». Η πρώτη ήταν το 1982 στο ΚΘΒΕ με σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα και την Ανέζα Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.
![Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/09/dsc_2335_resize.jpg)
Η συνεργασία του Θεόδωρου Τερζόπουλου και του Θεάτρου Άττις με την Ταϊβάν άρχισε το 2013, όταν η παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» προσκλήθηκε από το International Festival of Arts της Ταϊπέι και παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο με μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησαν εργαστήρια της Μεθόδου στο Εθνικό Θέατρο και στην Ακαδημία Τεχνών της Ταϊβάν και το 2016 ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθέτησε τις «Βάκχες» στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν, ενθουσιάζοντας το κοινό. Εξάλλου, όπως γράφουν οι Taipei Times, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο θεατρικό κοινό της Ταϊβάν.
![Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος υπογράφει το βιβλίο «Η Επιστροφή του Διόνυσου» με τη Μεθόδό του © Johanna Weber Θεόδωρος Τερζόπουλος](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/09/apo-tin-ypografi-toy-vivlioy-1.jpg)
Τις ίδιες μέρες παρουσιάστηκε η έκδοση του βιβλίου της Μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου «Η Επιστροφή του Διόνυσου» στα Μανδαρίνικα, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις PAR στην Ταϊπέι με προλόγους της Erika Fischer Lihte και του Γιώργου Σαμπατακάκη και μια συνέντευξη με τον Τόρστεν Ίσραελ. Στην ίδια σειρά (Masters Series) κυκλοφορούν επίσης βιβλία για τους Pina Bausch, Robert Wilson, Ariane Mnouchkine, Jacques Lecoq, Peter Brook, Robert Lepage, Tadashi Suzuki και Yukio Ninagawa. Κάθε βράδυ μετά την παράσταση ο Θεόδωρος Τερζόοπουλος υπέγραφε βιβλία και το τελευταίο βράδυ ακολούθησε μεγάλη συζήτηση με το κοινό.
Η Μέθοδος του Θεόδωρου Τερζόπουλου διδάσκεται στην Ταϊβάν από την Yiling Tsai και τον Lin Chien Lang και κάθε χρόνο πολλοί ηθοποιοί από την Ταϊβάν έρχονται στην Ελλάδα για να παρακολουθήσουν το διεθνές θερινό εργαστήριο που διοργανώνεται στο Θέατρο Άττις.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.