Θεατρο - Οπερα

Ο θρίαμβος της «Γέρμα» του Θεόδωρου Τερζόπουλου στην Ταϊπέι

Η παράσταση, που ήδη θεωρείται μια νέα πρόταση - τομή στην προσέγγιση του κλασικού έργου του Λόρκα, παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber
Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber

Θριάμβευσε η «Γέρμα» που σκηνοθέτησε ο Θεόδωρος Τερζόπουλος στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι και παρουσιάστηκε στις 2, 3 και 4 Νοεμβρίου. Η παράσταση ήδη θεωρείται μια νέα πρόταση - τομή στην προσέγγιση του κλασικού έργου του Λόρκα και είχε ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό, το οποίο υποδέχτηκε με ενθουσιασμό την παράσταση και, όρθιο, αποθέωσε τους συντελεστές με ρυθμικά χειροκροτήματα. Εξάλλου στη συζήτηση που ακολούθησε μετά την παράσταση, το κοινό συμμετείχε με πολλές, ενδιαφέρουσες και καίριες ερωτήσεις.

Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber
© Johanna Weber

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει τη σκηνική εγκατάσταση, τα κοστούμια και τα σκηνικά της παράστασης. Σε όλη τη διάρκεια των εντατικών προβών που κράτησαν δυόμιση μήνες συμμετείχε δημιουργικά ο Σάββας Στρούμπος, ενώ τη μουσική έγραψε ο σταθερός συνεργάτης του Θεόδωρου Τερζόπουλου, Παναγιώτης Βελιανίτης. Στην παράσταση συμμετείχε ένας πολυπληθής θίασος ταϊβανέζων ηθοποιών, ο χορευτής του φλαμένγκο Lin Keng και το μουσικό συγκρότημα Ten Drums. Τους ρόλους της Γέρμα και της Ντολόρες αντίστοιχα ερμήνευσαν δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί: η Yiling Tsai και ο Lin Chien Lang.

Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber
© Johanna Weber

Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί τη «Γέρμα». Η πρώτη ήταν το 1982 στο ΚΘΒΕ με σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα και την Ανέζα Παπαδοπούλου στον ομώνυμο ρόλο.

Η «Γέρμα» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν στην Ταϊπέι © Johanna Weber
© Johanna Weber

Η συνεργασία του Θεόδωρου Τερζόπουλου και του Θεάτρου Άττις με την Ταϊβάν άρχισε το 2013, όταν η παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» προσκλήθηκε από το International Festival of Arts της Ταϊπέι και παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο με μεγάλη επιτυχία. Ακολούθησαν εργαστήρια της Μεθόδου στο Εθνικό Θέατρο και στην Ακαδημία Τεχνών της Ταϊβάν και το 2016 ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθέτησε τις «Βάκχες» στο Εθνικό Θέατρο της Ταϊβάν, ενθουσιάζοντας το κοινό. Εξάλλου, όπως γράφουν οι Taipei Times, ο Θεόδωρος Τερζόπουλος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στο θεατρικό κοινό της Ταϊβάν.

Θεόδωρος Τερζόπουλος
Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος υπογράφει το βιβλίο «Η Επιστροφή του Διόνυσου» με τη Μεθόδό του © Johanna Weber

Τις ίδιες μέρες παρουσιάστηκε η έκδοση του βιβλίου της Μεθόδου του Θεόδωρου Τερζόπουλου «Η Επιστροφή του Διόνυσου» στα Μανδαρίνικα, που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις PAR στην Ταϊπέι με προλόγους της Erika Fischer Lihte και του Γιώργου Σαμπατακάκη και μια συνέντευξη με τον Τόρστεν Ίσραελ. Στην ίδια σειρά (Masters Series) κυκλοφορούν επίσης βιβλία για τους Pina Bausch, Robert Wilson, Ariane Mnouchkine, Jacques Lecoq, Peter Brook, Robert Lepage, Tadashi Suzuki και Yukio Ninagawa. Κάθε βράδυ μετά την παράσταση ο Θεόδωρος Τερζόοπουλος υπέγραφε βιβλία και το τελευταίο βράδυ ακολούθησε μεγάλη συζήτηση με το κοινό.

Θεόδωρος Τερζόπουλος
Από τη συζήτηση μετά την παράσταση © Johanna Weber

Η Μέθοδος του Θεόδωρου Τερζόπουλου διδάσκεται στην Ταϊβάν από την Yiling Tsai και τον Lin Chien Lang και κάθε χρόνο πολλοί ηθοποιοί από την Ταϊβάν έρχονται στην Ελλάδα για να παρακολουθήσουν το διεθνές θερινό εργαστήριο που διοργανώνεται στο Θέατρο Άττις.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.