- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Εύφλεκτο Θέατρο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Τον Νοέμβριο δείτε τις δύο παραστάσεις με κοινή θεματική τους το προσφυγικό
Δύο θεατρικά έργα αυτό τον Νοέμβριο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση ρίχνουν τα φώτα της ράμπας σε πεδία αληθινού πολέμου και ιστοριών ανθρώπων που η Ιστορία τούς παίρνει τη ζωή σβάρνα. Συρία, καθημερινό θέαμα πλέον ο πόλεμος σε ζωντανή μετάδοση. Αίμα, καταστροφή, παιχνίδια εξουσίας και πλούτου, κρυμμένες εκδοχές ή φανερά κίνητρα. Προσφυγική κρίση που σαν τσουνάμι ή after effect εξαπλώνεται μετακινώντας ανθρώπους κατά κύματα. Αλλά και παραμένοντες, ανήμποροι να δραπετεύσουν από θέατρα μάχης ή παραλόγου.
Περισσότερος πόνος: η οδύνη της εξορίας, ο νόστος για την πατρική γη, το νυν υπέρ πάντων ερώτημα, για το πώς μπορεί να επιζήσει η αγάπη σε καιρούς «αναμονής», αφού κάποτε όλοι οι ξεριζωμένοι ονειρεύονται την επιστροφή. Στο «The Factory» ο σκηνοθέτης Omar Abusaada και ο συγγραφέας Mohammad Al Attar ερευνούν μια πραγματική ιστορία, όταν στα βόρεια σύνορα της Συρίας, παραμονές της Αραβικής Άνοιξης του 2012, εγκαινιάζεται ένα εργοστάσιο τσιμέντων γαλλικών συμφερόντων. Με ποιο τρόπο, μερικά χρόνια αργότερα, όταν ξεκινήσει η λαϊκή εξέγερση κατά του Άσαντ, θα εξακολουθήσει να λειτουργεί; Ηθοποιοί από τη Δαμασκό θα ανέβουν στη σκηνή του Ιδρύματος Ωνάση, για μια αφήγηση-αναμετάδοση του χρονικού των σκοτεινών οικονομικών παιχνιδιών. Παράμετρος που διαφεύγει, καθώς το θέαμα ρέει επικεντρώνοντας μόνο στο πεδίο της «δράσης» κι όχι στα παρασκήνια.
Στο «Ithaca, our Odyssey 1» της βραζιλιάνας σκηνοθέτριας Christiane Jatahy, η προσφυγική κρίση συνδέεται με τον αρχαίο μύθο της επιστροφής στην Ιθάκη της Πηνελόπης και την Ωγυγία της Καλυψώς, μέσω μιας θάλασσας που θα «σκάσει» στα ρηχά της Στέγης και θα πλημμυρίσει την Κεντρική Σκηνή. Οι ήρωες θα επιπλέουν (;) στα νερά της, μέσα από τον μεγεθυντικό φακό της Jatahy επί της σύγχρονης παράλληλης πραγματικότητας. Quo Vadis; Το αιώνιο τραγούδι των Σειρήνων, η Οδύσσεια της επιστροφής (;), η αντανάκλαση των ζωών του σήμερα και των ειδήσεων περί προσφυγικής κρίσης πάνω στα κύματα του μύθου και του παρελθόντος.
ΠΡΟΣΕΧΩΣ
Τι θεατρικά θα δούμε στη Στέγη τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο;
«Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;» του Έντουαρντ Άλμπι
Σκηνοθεσία: Μαρία Πανουργιά / 12-23 Δεκ. 2018 / Μικρή Σκηνή
Ο Έντουαρντ Άλμπι αντικαθιστά τον «λύκο» (wolf) με το όνομα της Αγγλίδας αυτόχειρα συγγραφέως Virginia Woolf, παραπέμποντας στο ερώτημα «Ποιος δεν φοβάται μια ζωή χωρίς ψευδαισθήσεις;». Η Μαρία Πανουργιά σκηνοθετεί το θρυλικό αμερικανικό έργο χωρίς ψευδαισθήσεις, τοποθετώντας το σε ένα «ταριχευμένο» αστικό σαλόνι και αφήνει το ραδιόφωνο ανοιχτό.
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης (George), Λένα Κιτσοπούλου (Martha), Γιάννης Παπαδόπουλος (Nick), Στέλλα Βογιατζάκη (Honey)
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
«Crash Park: Η ζωή ενός νησιού» του Philippe Quesne
28-30 Δεκ. 2018 / Κεντρική Σκηνή
Μια μυστηριώδης νήσος αναδύεται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. Γύρω μας, ο ωκεανός. Τα πάντα εδώ είναι πιθανά. Μπορεί να συντριβούν αεροπλάνα, να αναδυθούν γοργόνες και τέρατα, να συγκροτηθούν καινούργιες πολιτείες, να γεννηθούν νέοι μύθοι και θρύλοι. Δύο χρόνια μετά τη «Μελαγχολία των δράκων», με την οποία συστήθηκε στο ελληνικό κοινό, ο Φιλίπ Κεν επιστρέφει στη Στέγη με την πιο πρόσφατη παραγωγή του, όπου μπλέκει την ομηρική «Οδύσσεια» με το τηλεοπτικό «Lost», τον Ιούλιο Βερν με το μιούζικαλ και την εξορία με την ουτοπία.
Έργο για 7 περφόρμερ: Isabelle Angotti, Jean-Charles Dumay, Léo Gobin, Yulka Hokama, Sébastien Jacobs, Thomas Suire, Gaëtan Vourc’h
Συμπαραγωγή: Théâtre National de Bretagne (Ρεν), HAU (Βερολίνο), Munchner Kammerspiele (Μόναχο), Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
«Τρεις αδερφές» του Άντον Τσέχοφ
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ξανθόπουλος / 16-27 Ιαν. 2019 /Κεντρική Σκηνή
Πώς πρέπει να ζούμε; Κανείς δεν ξέρει. Ο Τσέχοφ, γράφοντας τις «Τρεις αδερφές» σαν μια κωμωδία για τις προσδοκίες, προτείνει κάτι αντιδραστικό: ας ζούμε χωρίς φαντασιώσεις, μόνο με δράση. 117 χρόνια αργότερα, υπάρχουν ακόμα λόγοι για να το θυμόμαστε. Όπως επισημαίνει ο σκηνοθέτης για τους ήρωές του: «Παγιδευμένοι στον εαυτό τους, χάνουν την επαφή με την πραγματικότητα. Έξω από τους τοίχους του σπιτιού τους, συντρίβονται. Αυτή η αναμέτρηση με το έξω γίνεται το κέντρο της παράστασης. Αυτή η αναμέτρηση είναι και η ιστορία του καθενός μας. Η αγωνία να βρούμε τη θέση μας σε έναν κόσμο στον οποίο ήρθαμε ξαφνικά, χωρίς λόγο και αιτία».
Παίζουν: Άρης Αρμαγανίδης, Γιώργος Βαλαής, Μαντώ Γιαννίκου, Καλλιόπη Κανελλοπούλου-Στάμου, Βασίλης Καραμπούλας, Άρης Μπαλής, Αντώνης Μυριαγκός, Νικολίτσα Ντρίζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Θοδωρής Σκυφτούλης, Γιώργος Στάμος, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου, Γιώργος Φριντζήλας
Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.