Θεατρο - Οπερα

10 πράγματα που θα σου συμβούν στην πιο αλλοπρόσαλλη παράσταση της Αθήνας

Η παράσταση The Improv challenge «Δεν έχεις ιδέα…» παίζεται κάθε Παρασκευή, αλλά δεν είναι ποτέ η ίδια

56855-123975.JPG
Κατερίνα Βνάτσιου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
improv-anoigma.jpg

Την πρώτη φορά που είδα Improv δυσκολεύτηκα να πιστέψω αυτό που συνέβαινε. Στη σκηνή ένα ζευγάρι έπαιζε μια σκηνή. Πέρασαν περίπου 30 λεπτά μέχρι να χωνέψω ότι όχι απλά δεν υπήρχε σενάριο, αλλά δεν είχαν ιδέα ποια θα ήταν η επόμενη ατάκα τους. Δημιουργούσαν το έργο, εκείνη την ώρα, μπροστά στα μάτια μας και με ένα μυστήριο τρόπο η ανύπαρκτη ιστορία που μόλις τώρα γεννιόταν στα κεφάλια τους εξελισσόταν, βάθαινε, γραφόταν και αποκτούσε ζωή την ίδια, ταυτόχρονη στιγμή. Ήταν μαγικό. Για αυτό και μόλις η επόμενη παράσταση Improv έκανε πρεμιέρα, έτρεξα να τη δω.

Η παράσταση The Improv challenge «Δεν έχεις ιδέα…» παίζεται κάθε Παρασκευή στις 21.15 στο θέατρο Άβατον από τους ηθοποιούς Μενέλαο Πρόκο, Άννα Πατρικίου και Παναγιώτη Δελαβίνια. Επειδή όμως κανείς δεν μπορεί να πει τι θα συμβεί σε μια παράσταση Improv, ας αναλύσουμε τι θα συμβεί σίγουρα σε εσένα που θα τη δεις:

43450425_166399904292434_7150666312098775040_n.jpg

1. Θα γελάσεις
Όχι δεν κατάλαβες. Θα ΓΕΛΑΣΕΙΣ. Μέχρι δακρύων και χωρίς να μπορείς να καταπιείς το νευρικό σου γέλιο. Αυτό δεν θα πετύχαινε αν ο Μενέλαος, η Άννα και ο Παναγιώτης δεν είχαν εξαιρετική χημεία. Στο Improv δεν αρκεί μόνο να είσαι καλός ηθοποιός. Πρέπει να εμπιστεύεσαι και τον ηθοποιό δίπλα σου, να ξέρεις πότε να αφήσεις στην άκρη την καλή σου ιδέα για την καλύτερη δική του.

0020.jpg
Μενέλαος Πρόκος

2. Θα σου ζητηθεί να γράψεις κάτι σε ένα κρυφό χαρτάκι
Πριν αρχίσει η παράσταση θα μοιραστούν σε κάποιους από το κοινό λευκά χαρτιά. Εδώ θα πρέπει να γράψεις μια σκηνή που θα ήθελες να παίξουν οι ηθοποιοί. Επειδή είμαι καλός άνθρωπος, σε συμβουλεύω να τους δυσκολέψεις λίγο…Γράψε ό,τι πιο ασυνάρτητο μπορείς να σκεφτείς και μετά κάτσε αναπαυτικά και απόλαυσέ το. Στην παράσταση που είδα πάντως, ένα χαρτάκι έγραφε «Η μετανεωτερικότητα είναι για τον π@@τσο». Απλά λέω.

0109.jpg
Άννα Πατρικίου

3. Θα φωνάξεις παθιασμένα νούμερα από το 1 έως το 20
Τα χαρτάκια που λέγαμε. Στο δεύτερο σκέλος της παράστασης οι τρεις αυτοσχεδιαστές ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί με τη Βασιλική Κίσσα και ακόμα δύο guests ηθοποιούς, διαφορετικούς κάθε εβδομάδα. Όλοι μαζί θα αναπαραστήσουν τις σκηνές που έχει γράψει το κοινό στα χαρτάκια. Συνολικά 20 σκηνές θα παιχτούν μέσα σε 40 λεπτά. Καθήκον σου; Να φωνάξεις το νούμερο από το χαρτάκι που θες να παιχτεί. Ωωω, ναι… Θα το κάνεις!

43381145_326552344589481_2610419914929864704_n.jpg
Βασιλική Κίσσα

4. Θα θες να κάνεις φίλους σου τους ηθοποιούς
Ευφυέστατες αντιδράσεις, έξυπνες ατάκες, τρελό χιούμορ. Και πάλι, στο Improv τίποτα από αυτά δεν είναι αρκετά, αν οι ηθοποιοί δεν συναισθάνονται το κοινό τους, αν δεν μαντεύουν τι θέλει να δει. Βρίσκεσαι, λοιπόν σε μια κατάσταση όπου θεατές και ηθοποιοί αλληλεπιδρούν, όχι επικοινωνώντας με λόγια, αλλά με συναισθήματα. Έτσι και αλλιώς και οι δύο πλευρές μοιράζονται την ίδια κατάσταση: κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί το επόμενο λεπτό. Αυτό είναι που σας φέρνει όλους μέσα στην αίθουσα πιο κοντά.

43407026_176307339927109_2045319230865276928_n.jpg

5. Θα αναρωτηθείς πόσο αυθόρμητος είσαι ο ίδιος
Το κάνουν να φαίνεται τόσο εύκολο, που μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς εσύ τι θα απάνταγες εδώ και τι θα έκανες εκεί. Μπορείς άραγε κι εσύ να παραδοθείς τελείως στον αυθορμητισμό σου; Φυσικά και μπορείς. Αφού ήδη έχεις σκεφτεί την ατάκα που θα έλεγες αν ήσουν στη θέση τους.

0297.jpg
Παναγιώτη Δελαβίνιας

6. Θα θες να ξαναδείς την ίδια παράσταση
Αλλά αυτό δεν μπορεί συμβεί. Καμία παράσταση δεν θα είναι ίδια. Κάθε Παρασκευή θα δημιουργείται κάτι διαφορετικό, που δεν θα ξαναπαιχτεί ποτέ. Αλλά μπορείς να έρθεις την επόμενη Παρασκευή για να δεις μια άλλη ιστορία και να τσεκάρεις αν λέω αλήθεια (πάντα).

7. Θα συνειδητοποιήσεις πως ό,τι κι αν είναι αυτό που βλέπεις επινοήθηκε μόλις
Στην αρχή δεν το πιστεύεις. Φαίνεται τόσο καλοδουλεμένο όλο αυτό που εξελίσσεται μπροστά σου, χωρίς καθόλου κενά ή αμήχανες παύσεις, που σκέφτεσαι «δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό». Συμβαίνει όμως. Ακόμα και ο Μάριος Καραμπότης που παίζει πιάνο, αυτοσχεδιάζει τη μελωδία εμπνεόμενος από όσα συμβαίνουν στη σκηνή. Μόλις το συνειδητοποιήσεις αυτό, η παράσταση αποκτά ένα άλλο, ολοκαίνουργιο ενδιαφέρον.

43354614_312359642649329_1360226828521832448_n.jpg

8. Θα ανακαλύψεις πώς γεννιέται η φαντασία
Τι είναι η φαντασία; Ένας κόσμος χωρίς όρια; Σωστά. Πώς δημιουργείται αυτός ο κόσμος όμως; Αν πιάσεις τους λεπτούς συνειρμούς των ηθοποιών θα το καταλάβεις. Άλλωστε σου αφηγούνται μια καθ’ όλα φανταστική ιστορία αυτή τη στιγμή και μόλις τώρα τη σκέφτηκαν.

9. Ποτέ δεν θα ξαναδείς το θέατρο με τα ίδια μάτια
Ξαφνικά, ένα σενάριο γραμμένο στο χαρτί και αποστηθισμένα λόγια μοιάζουν βαρετά. Και σκέφτεσαι: τι θα γινόταν αν δίναμε στους ηθοποιούς μεγαλύτερο περιθώριο να αυτοσχεδιάσουν και να εκφραστούν; Θα καταστρεφόταν το θέατρο ή θα γινόταν πιο δημιουργικό;

43342708_482322178953839_5864959700193247232_n.jpg

10. Θα θες να ανέβεις στη σκηνή
Αλλά μην το κάνεις. Τουλάχιστον όχι πριν περάσεις μια βόλτα από εδώ. Είπαμε τα παιδιά το κάνουν να φαίνεται εύκολο, αλλά στα αλήθεια δεν είναι καθόλου.


Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.