Συγκίνησε και μάγεψε το κοινό η «Γενούφα» (εικόνες)
Άνοιξε η σεζόν στην Εθνική Λυρική Σκηνή με ένα μοναδικό οπερατικό αριστούργημα
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![genoufa1.jpg genoufa1.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/10/15/genoufa1.jpg)
Η Εθνική Λυρική Σκηνή ξεκίνησε επίσημα τη σεζόν 2018/19 με τη «Γενούφα» του Λέος Γιάνατσεκ, συστήνοντας στο ελληνικό κοινό ένα μοναδικό οπερατικό αριστούργημα.
Με ενθουσιώδη χειροκροτήματα και πολλά μπράβο ολοκληρώθηκε η πρεμιέρα της «Γενούφας», χθες Κυριακή, στην κατάμεστη Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ.
![genoufa2.jpg genoufa2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/genoufa2.jpg)
Το έργο που καθιέρωσε παγκοσμίως τον Λέος Γιάνατσεκ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ανοίγοντας την καλλιτεχνική περίοδο 2018/19 της ΕΛΣ.
Βασισμένη στο λογοτεχνικό έργο της Γκαμπριέλας Πρεΐσσοβα «Η ψυχοκόρη της», η Γενούφα «συνομιλεί» με τη «Φόνισσα» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, καθώς κεντρικό της θέμα είναι η βρεφοκτονία, ως συνέπεια των σκληρών συνθηκών που χαρακτήριζαν τις μικρές κλειστές κοινωνίες της υπαίθρου. Το εμβληματικό έργο του 20ου αιώνα -το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η τσέχικη απάντηση στο ιταλικό κίνημα του βερισμού-, ξεπέρασε τις δυσκολίες που συχνά θέτει στο κοινό το σύγχρονο ρεπερτόριο και επιβλήθηκε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, χάρη στον λυρισμό, τη συναισθηματική του ειλικρίνεια, τη μεγαλειώδη μουσική και την υπόθεσή του, δραματική και βαθιά ανθρώπινη.
![genoufa3.jpg genoufa3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/genoufa3.jpg)
Συντελεστές
Η νέα παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ευτύχησε στη σκηνική της απόδοση, αλλά και στη μουσική της ερμηνεία, εντυπωσιάζοντας το κοινό, η πλειοψηφία του οποίου το είδε για πρώτη φορά. Η διακεκριμένη Γερμανίδα σκηνοθέτρια Νίκολα Ράαμπ παρουσίασε τον ωμό ρεαλισμό του έργου μέσα από μια ποιητική ανάγνωση, ενώ καθοδήγησε τους πρωταγωνιστές σε ερμηνείες με έντονη θεατρικότητα.
Αφήνοντας τα δραματικά στοιχεία του έργου να τονίζονται από τη μουσική, η Ράαμπ παρουσίασε τις δραματικές σκηνές του έργου με μέτρο και αλήθεια. Ο σπουδαίος σκηνογράφος Γιώργος Σουγλίδης δημιούργησε ένα εξαιρετικό σκηνικό -ένα σπίτι σε ένα σκοτεινό δάσος, το οποίο καθώς εξελίσσεται η ιστορία αποσυντίθεται-, ενώ τα κοστούμια άλλοτε μαύρα και άλλοτε πολύχρωμα, λειτούργησαν σαν μια υπόμνηση στην μοραβική ύπαιθρο. Ο Φώτης Νικολάου επιμελήθηκε την όμορφη κίνηση πρωταγωνιστών και Χορωδίας, ενώ ο Νταβίντ Ντεμπριναί συμπλήρωσε με τους υπέροχους φωτισμούς του, την ατμόσφαιρα του έργου.
![genoufa4.jpg genoufa4.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/genoufa4.jpg)
Η Σάρα-Τζέιν Μπράντον έπλασε μια ευαίσθητη Γενούφα εντυπωσιάζοντας με την λυρική φωνή και την τρυφερότητα της ερμηνείας της. Η Ζαμπίνε Χογκρέφε στον ρόλο της νεωκόρισσας καθήλωσε με τις μοναδικές φωνητικές και σκηνικές της αρετές και απέσπασε το μεγαλύτερο χειροκρότημα του κοινού. Ο Φρανκ βαν Άκεν και ο Δημήτρης Πακσόγλου -οι δύο άντρες που καθορίζουν τις τύχες των γυναικών- εντυπωσίασαν και ενθουσίασαν το κοινό. Πολύ θετικές εντυπώσεις άφησαν οι Ινές Ζήκου, Γιάννης Γιαννίσης, Δημήτρης Κασιούμης, Μαργαρίτα Συγγενιώτου, Άρτεμις Μπόγρη, Μπαρούνκα Πράιζινγκερ, Βαρβάρα Μπιζά, Μιράντα Μακρυνιώτη.
Ο Λουκάς Καρυτινός διεύθυνε την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ με ένταση αναδεικνύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της μουσικής του Γιάνατσεκ που υπογραμμίζει το δράμα και καθοδηγεί την δράση.
Επόμενες παραστάσεις 19, 21, 24, 27 Οκτωβρίου και 2 Νοεμβρίου 2018.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.