- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Ο αιθίοπας Σωκράτης λέγεται Ντεμπέμπε Εσέτου και καθήλωσε το Ηρώδειο
Το Εθνικό Θέατρο της Αιθιοπίας ήρθε στην Αθήνα και η A.V. ήταν εκεί
![30592837_397928577356114_5869118242148057088_n.jpg 30592837_397928577356114_5869118242148057088_n.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/30592837_397928577356114_5869118242148057088_n_0.jpg)
![_yi_6338.jpg _yi_6338.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/10/02/_yi_6338.jpg)
Ο Ντεμπέμπε Εσέτου είναι ένας ζωντανός μύθος στη χώρα του και σε ολόκληρη στην Αφρική και χθες στο «κύκνειο άσμα του», όπως ο ίδιος το χαρακτήρισε, στον χώρο της υποκριτικής έκανε το όνειροό του πραγματικότητα, παίζοντας στο Ηρώδειο. 0 75χρονος ηθοποιός, ακτιβιστής και φιλόσοφος πέρασε πολλά στη ζωή του. Προσωπικός φίλος της Μελίνας Μερκούρη, στα δύσκολα χρόνια της Αιθιοπίας με συνεχείς πολεμικές διενέξεις κόντρα στην Ερυθραία και απέναντι σε ένα αντιδημοκρατικό καθεστώς βρέθηκε φυλακισμένος υπερασπιζόμενος τις ιδέες του. Σήμερα, Πρόεδρος του συνδέσμου αφρικανών ηθοποιών, τον τελευταίο χρόνο ενσαρκώνει τον Σωκράτη, στο Εθνικό Θέατρο της Αιθιοπίας και τη Δευτέρα 1η Οκτωβρίου, μετά από μια εξαιρετική πρωτοβουλία του Πρέσβη της Ελληνικής Δημοκρατίας στην Αιθιοπία και μόνιμου αντιπρόσωπου στην Αφρικανική Ένωση Νικολάου Χ. Πατακιά, η παράσταση Bado Egir («Barefoot in Athens») ήρθε στο Ηρώδειο.
![_yi_6069.jpg _yi_6069.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_yi_6069.jpg)
Ο Εσέτου στον ευχαριστήριο λόγο του, λίγο πριν ξεκινήσει η παράσταση, έδειξε καταπονημένος αλλά και ιδιαίτερα χαρούμενος, που ο μεγαλύτερος και μόνος ομοσπονδιακός πολιτιστικός οργανισμός της χώρας του έκανε ένα τόσο μεγάλο βήμα παίζοντας κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης. Η συγκίνησή του ήταν μεγάλη κυρίως όταν αναφερόταν στον Έλληνα Πρέσβη και στη νέα κυβέρνηση της χώρας του, που μετά από τόσες διακρίσεις του επέτρεψαν να φέρει τον Αιθίοπα Σωκράτη στην Αθήνα. Η επιτυχία που γνωρίζει η παράσταση στην Αιθιοπία είναι τεράστια, καθώς όπως δήλωσε και ο Νικόλαος Χ. Πατακιάς στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στην ΕΣΗΕΑ, το Εθνικό Θέατρο, χωρητικότητας 1.250 θέσεων γεμίζει σε κάθε παράσταση.
Ο κόσμος παρά τις άσχημες καιρικές συνθήκες, που έκαναν αμφιλεγόμενο το αν θα πραγματοποιηθεί η παράσταση ή όχι, ήρθε τελικά στο Ηρώδειο, ενώ τουλάχιστον το 1/3 του Αρχαίου Θεάτρου είχε γεμίσει με συμπατριώτες των ηθοποιών, που για πρώτη φορά θα είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν από κοντά τους καλύτερους ηθοποιούς της χώρας τους και φυσικά τον διεθνούς φήμης ηθοποιό Ντεμπέμπε Εσέτου.
![_yi_5616.jpg _yi_5616.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_yi_5616.jpg)
Ο τελευταίος, αν και φαινόταν αρκετά καταπονημένος στις τοποθετήσεις πριν την έναρξη της ταινίας, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα «μεταμορφώθηκε» σε Σωκράτη και αμέσως με την ενέργεια του έκανε το κοινό να τον λατρέψει και φυσικά να γελάσει με τις υπέροχες κόντρες του με την Ξανθίππη αλλά και με τους απολαυστικούς διαλόγους του με τους άλλους Αθηναίους της εποχής. Οι Αιθίοπες που βρέθηκαν στην παράσταση, παρακολούθησαν το έργο στη γλώσσα τους και φάνηκε να το χάρηκαν με την ψυχή τους, χειροκροτώντας παρατεταμένα μετά από κάθε πράξη, ενώ οι Έλληνες και οι υπόλοιποι θεατές, είδαν το έργο μεταφρασμένο σε ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.
![_yi_6136.jpg _yi_6136.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/_yi_6136.jpg)
Το κείμενο που παρουσιάστηκε στα αμχαρικά (επίσημη αιθιοπική γλώσσα) βασίζεται στα τρία έργα του Πλάτωνα: τους διαλόγους «Φαίδων» και «Κρίτων» και στην «Απολογία του Σωκράτη», ενώ το έργο αποτελεί μετάφραση και διασκευή του θεατρικού έργου «Barefoot in Athens» - Socrates’ Life» που είχε παρουσιάσει στις ΗΠΑ ο Πίτερ Ουστίνοφ τη δεκαετία του 1960. Οι ηθοποιοί που φέτος είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται, έχοντας μετά από πολλά χρόνια μόνιμο μισθό, απόλαυσαν την παρουσία τους στο Ηρώδειο, κάτι που φάνηκε τόσο στην φοβερή ενέργεια που έβγαλαν στη σκηνή, όσο και μετά, όταν δεν σταμάτησαν να φωτογραφίζονται με τους συμπατριώτες τους και να «σελφάρουν» στα καμαρίνια του Ηρωδείου. Ο ίδιος ο Εσέτου, μετά την παράσταση έδειχνε πραγματικά συγκινημένος με την προσπάθεια εκείνου και των «παιδιών» του και παραδέχθηκε και στην A.V. ότι ήταν όνειρο ζωής να υποδυθεί τον Σωκράτη στο «κύκνειο άσμα» του στο Ηρώδειο και ότι πραγματικά το απόλαυσε.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.