- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Όσα δεν είπαμε
![4743-11620.jpg 4743-11620.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/03/12/4743-11620_0.jpg)
Ο Γιάννης Βούρος μιλάει στην A.V. για την παράσταση, για τις ανθρώπινες σχέσεις, τις αλήθειες και τα ψέματα
Με την τριπλή ιδιότητα του συγγραφέα, σκηνοθέτη και ηθοποιού, ο Γιάννης Βούρος με την παράσταση “Dead Line” παρουσιάζει την ιστορία ενός άντρα που ετοιμάζεται για ένα μεγάλο ταξίδι. Πριν αναχωρήσει αποφασίζει να κλείσει όλους τους λογαριασμούς του και σε ένα μυστικό, εγκαταλειμμένο κήπο συναντάει όλες τις γυναίκες της ζωής του: τη σύζυγο, την πρώην σύζυγο, τη μάνα, τον ανεκπλήρωτο έρωτα.
Ο λόγος σε εκείνον: «Η ζωή δεν αποτελείται από περιστατικά ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Όλα αποτελούν τους κρίκους μιας αλυσίδας. Μια ύπαρξη κι ένας κρίκος. Ένας κρίκος κι ένα γεγονός. Ασήμαντο ίσως για την αλληλουχία της παγκόσμιας ζωής, αλλά σημαντικό για τη δική σου. Ας πούμε, ποτέ δεν ξέρεις τι θα γινόταν αν μιλούσες την κρίσιμη στιγμή. Αν είχες φωνάξει “μη φύγεις, σε έχω ανάγκη”, αντί να το παίξεις άνετος κοιτάζοντας την πόρτα να κλείνει. Αν είχες πει “παραιτούμαι”, αντί για “μάλιστα”. “Φοβάμαι”, αντί για «είμαι παντρεμένος”. “Εμείς οι δύο από πού κι ως πού είμαστε μαζί;”, αντί για «θα αργήσω σήμερα, έχω πολλή δουλειά”. “Έκανα μαλακία”, αντί για “δεν μπορώ να σου εξηγήσω τώρα”. Αλλά ακόμα και πιο πριν. Αν είχες μιλήσει τότε που η μόνη σου δυνατή σχέση ήταν υποχρεωτικά μέσα στους τοίχους της οικογένειάς σου. Αν είχες πει στη μάνα σου ότι βρομάει το ψέμα της και το λιωμένο της κραγιόν κάθε φορά που σε φιλάει… Ναι, υπάρχουν κάποια πράγματα που αν τα είχες πει στην ώρα τους η ζωή σου θα είχε πάρει μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση. Η “παράστασή” σου θα είχε άλλη ποιότητα. Καλύτερη ή χειρότερη, κανείς δεν ξέρει. Σίγουρα όμως πιο αληθινή, πιο δικιά σου».
Σε αυτή την παράσταση η ζωή ορίζει στο θύμα της Στράτο (Γιάννη Βούρο) ένα οριστικό Dead Line. Μία ημερομηνία λήξης στα ψέματα και σε όλα τα ανείπωτα. Ο Στράτος είναι τώρα αναγκασμένος να μιλήσει έστω και καθυστερημένα στο φύλακα άγγελό του (Γιάννης Ροζάκης) και στις γυναίκες που καθόρισαν τη ζωή του: στη σύζυγό του (Εβελίνα Παπούλια), στην πρώην (Νταίζη Σεμπεκοπούλου), στη μάνα του (Λίνα Τριανταφύλλου), στον ανεκπλήρωτο έρωτά του (Έλενα Τυρέα). Τέσσερις συναντήσεις, τέσσερις ομολογίες, τέσσερις συγκρούσεις, όπου το υπόκωφο δίνει τη θέση του στην κραυγή και ο ψίθυρος γίνεται πια μια ανοιχτή ακρόαση για όλους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.