- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
Οιδίπους επί... Central Park
Η τραγωδία του Σοφοκλή στο πιο πολυσύχναστο πάρκο της Νέας Υόρκης, από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![thumbnail_delacorte_theater-central_park_140stevebrown_p.jpg thumbnail_delacorte_theater-central_park_140stevebrown_p.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/09/07/thumbnail_delacorte_theater-central_park_140stevebrown_p_0.jpg)
To Ίδρυμα Ωνάση συνεχίζει τη δράση του στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αφήνοντας το αποτύπωμά του στη μητρόπολη του κόσμου. Από τις 4 έως τις 9 Σεπτεμβρίου το Public Theater της Νέας Υόρκης και το Ίδρυμα Ωνάση παρουσιάζουν σε συμπαραγωγή το Τhe Gospel at Colonus. Το μιούζικαλ-θρύλος του βραβευμένου Lee Breuer κάνει θριαμβευτική επιστροφή και γιορτάζει την 35η επέτειό του στο ανοιχτό θέατρο Delacorte στοCentral Park της Νέας Υόρκης, με ελεύθερη είσοδο. Η αρχαία ελληνική τραγωδία δίνει έμπνευση για έναν «διαφορετικό» Οιδίποδα επί Κολωνώ με γκόσπελ και έναν ιερέα στον κεντρικό ρόλο του αφηγητή.
![thumbnail_gospetatcolonus_1cjoan_marcus_p.jpg thumbnail_gospetatcolonus_1cjoan_marcus_p.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_gospetatcolonus_1cjoan_marcus_p_0.jpg)
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για την αντοχή στον χρόνο, την οικουμενικότητα και τη δύναμη του αρχαίου ελληνικού δράματος από το Gospel at Colonus, μια αρχαία ελληνική τραγωδία μεταμορφωμένη σε θρησκευτική παραβολή και ενταγμένη στο πλαίσιο της Πεντηκοστιανής Εκκλησίας», σημειώνει ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου. «Ο Σοφοκλής έγραψε το πρωτότυπο έργο πριν από σχεδόν 2.500 χρόνια με σκοπό να παρουσιάζεται σε θρησκευτικές γιορτές προς τιμή του Διονύσου. Οι παραλληλισμοί ανάμεσα στα δύο έργα είναι πολλοί: το στοιχείο της έκστασης, η χρήση του χορού, η δυναμική του τραγουδιού. Και όμως, το κυρίαρχο στοιχείο για το Ίδρυμα Ωνάση, τον θεσμό που εκτός από τον ελληνικό πολιτισμό προάγει την κοινωνική συνοχή και στηρίζει έμπρακτα τη διαφορετικότητα, είναι το ενωτικό όραμα του Γκόσπελ. Πρόκειται για μια παραγωγή που συνδέει πολιτισμούς και ιστορικές περιόδους καλώντας τους θεατές να συμμετέχουν σε μια κοινή πνευματική εμπειρία, παρόμοια με αυτή που θα βίωναν σε μια εκκλησία. Αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός του θεάτρου από την αρχαιότητα, και στο Ίδρυμα Ωνάση είμαστε υπερήφανοι που μεταφέρουμε αυτή την εξαιρετική εκδοχή του έργου του Σοφοκλή σε εκείνο το θέατρο της Νέας Υόρκης που μοιράζεται τα περισσότερα κοινά στοιχεία με το αρχαίο ελληνικό αμφιθέατρο: το Delacorte Theatre στο Central Park».
![thumbnail_gospetatcolonus_9cjoan_marcus_p.jpg thumbnail_gospetatcolonus_9cjoan_marcus_p.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_gospetatcolonus_9cjoan_marcus_p_0.jpg)
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Public Theater Oskar Eustis, δηλώνει: «Το “The Gospel at Colonus” είναι ένα αριστούργημα, από τα πιο άμεσα και λαϊκά έργα του Lee, ένα εξαιρετικό κράμα ελληνικής τραγωδίας και βιβλικής παράδοσης και ένας θαυμάσιος στοχασμός για τη ζωή και τον θάνατο».
Συντελεστές:
Λιμπρέτο, Πρωτότυποι Στίχοι, Σκηνοθεσία: Lee Breuer
Πρωτότυπη Μουσική, Προσαρμοσμένοι Στίχοι, Μουσική Διεύθυνση: Bob Telson
Παραγωγή: Sharon Levy/Dovetail Productions, Inc.
Συνεργάτης παραγωγός: Mabou Mines
Ερμηνεύουν: Rev. Dr. Earl F. Miller, The Blind Boys of Alabama, The Legendary Soul Stirrers: Willie Rogers, Ben Odom, Gene Stewart, Wren T. Brown, Greta Oglesby, Shari Addison, J.D. Steele, Tina Fabrique, Jeff Young, Sam Butler Jr., Jay Caldwell, Kevin Davis, Carolyn Johnson-White, Josie Johnson
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.