Η Αγγελίτα Τσούγκου μιλάει στην A.V.
Για τη διασκευή και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Κύματα»
Η Αγγελίτα Τσούγκου μιλάει για τη διασκευή και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Κύματα»
Οι έξι πρωταγωνιστές της Βιρτζίνια Γουλφ μεγαλώνουν μαζί, από την παιδική ηλικία μέχρι το τέλος. Δεν υπάρχει εξωτερική δράση, διάδραση, διάλογος μέσα στο έργο. Ρέουν όμως ορμητικές και πλούσιες οι εσωτερικές σκέψεις των ηρώων. Κάθε κεφάλαιο του έργου αντιπροσωπεύει μια ηλικία και κάθε ηλικία παρομοιάζεται με μια φάση της μέρας. Στην παιδική ηλικία «ο ήλιος έκανε αιχμηρούς τους τοίχους του σπιτιού» και στο συνολικό απολογισμό «ο ήλιος είχε δύσει. Ουρανός και θάλασσα δεν ξεχώριζαν».
Η απώλεια του έβδομου φίλου τους, του Πάρσιφαλ, στη μέση του έργου, σηματοδοτεί την ενηλικίωση. Ο Πάρσιφαλ είναι ένα πρόσωπο υπαρκτό, αλλά την εσωτερική του σκέψη δεν την ακούμε ποτέ. Αποκτά οντότητα μόνο μέσα από τους άλλους, από τον τρόπο που βιώνουν την ύπαρξή του οι έξι χαρακτήρες των Κυμάτων. Ο Πάρσιφαλ είναι ένα σύμβολο: το ιδανικό, ο ήρωας, η επιθυμία, το όνειρο.
Όταν αποφάσισα να διασκευάσω και να σκηνοθετήσω «Τα Κύματα», έπρεπε να αντιμετωπίσω το θέμα του Πάρσιφαλ. Είναι τόσο έντονος ο συμβολισμός του και η παρουσία του στις ζωές των ηρώων που απέκλεισα το ενδεχόμενο να μην υπάρχει πάνω στη σκηνή. Ο Πάρσιφαλ λοιπόν παίρνει ζωή μέσα από το σώμα μιας χορεύτριας –Ερμίρα Γκόρο– και ο θεατής δεν θα δει ποτέ το πρόσωπό του. Κι όπως ακριβώς έχουμε την αίσθηση ότι αναμετρόμαστε διαρκώς με τους ανθρώπους που θαυμάζουμε, αλλά και με τις πιο μεγάλες και απόκρυφες επιθυμίες μας, έτσι και στην παράσταση ο Πάρσιφαλ «παρακολουθεί» τους χαρακτήρες με μια live camera που έχει στο σώμα του και μας δείχνει αυτό που επιλέγει να δει.
Οι ηθοποιοί της παράστασης ανακαλούν τα στοιχεία της παιδικής ηλικίας, βιώνουν με ρεαλιστικό τρόπο τα γεγονότα στην ηλικία των 35 -που είναι ο μέσος όρος ηλικίας των ηθοποιών- και κάνουν μια υπόθεση για τις μεγαλύτερες ηλικίες πάντα με την καθοδήγηση της Βιρτζίνια Γουλφ, που γράφει πριν την έναρξη του προτελευταίου κεφαλαίου, που οι ήρωές της έχουν φτάσει στην τρίτη ηλικία: «Ο ήλιος βασίλευε. Τα Κύματα έχαναν το φως τους, κλονίζονταν κι έπεφταν, κατέρρεαν σαν γκρίζος πέτρινος τοίχος, χωρίς ίχνος φωτεινής ρωγμής. Ο αφρός χλώμιασε κι άφηνε εδώ κι εκεί μαργαριτάρια, μια λευκή μαρμαρυγή στην αχλύ της άμμου».
Πρωταγωνιστούν: Σάννυ Χατζηαργύρη, Μπάμπης Γούσιας, Αντιγόνη Δρακουλάκη κ.ά.
Ως 20/7, Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, Βοτανικός, 2103453203
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.