Ο Καταλειφός φεύγει, ο Καραθάνος έρχεται
Στην παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου που θα σκηνοθετήσει η Μάρθα Φριντζήλα
Μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Καταλειφού από την παράσταση «Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου που θα σκηνοθετήσει η Μάρθα Φριντζήλα, στις 3 και στις 4 Αυγούστου, στο μικρό θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου με ένα εκλεκτό θίασο, έγινε γνωστό το όνομα του ηθοποιού, ο οποίος θα ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο.
Στο μικρό κοίλον, λοιπόν θα δούμε τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Νίκο Καραθάνο, που μετά τις sold-out παραστάσεις με τους «Όρνιθες» στο St. Ann’s Warehouse στο Brooklyn (2-13 Μαΐου) ξεκινάει εντατικές πρόβες και επιστρέφει στο αρχαίο δράμα.
Ο Νίκος Καραθάνος έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές παραστάσεις αρχαίου δράματος , κυρίως τραγωδίες, στην Επίδαυρο με το Εθνικό θέατρο: στον «Κύκλωπα» (σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου) στον «Ηρακλή Μαινόμενο» (σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού) στους «Πέρσες» (σκηνοθεσία Ντίμιτερ Γκότσεφ) στον «Ίωνα»( σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόδρου). Θα είναι όμως η πρώτη φορά που θα παίξει στο μικρό θέατρο της Αργολίδας, μαζί του στη σκηνή θα δούμε την Κόρα Καρβούνη, τον Γιώργο Βουρδαμή Μαυρογένη , τον Κώστα Βασαρδάνη, τον Μιχάλη Πανάδη και τις Fonέs, οι οποίες θα υποδυθούν το χορό των Ωκεανίδων.
Ο Δημήτρης Καταλειφός αποδεχόμενος αυτόν τον ρόλο θα ήταν η πρώτη φορά στη σαραντάχρονη καριέρα του που θα υποδυόταν κάποιο ρόλο σε αρχαίο δράμα και θα έπαιζε σε ανοιχτό θέατρο.
Σε παλιότερή του συνέντευξη είχε εξηγήσει γιατί δεν τον έχουμε δει ακόμα στην Επίδαυρο:
«Εγώ σέβομαι πάρα πολύ την τραγωδία και πιστεύω πως είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και σπουδαίο είδος, το οποίο, επειδή είναι κάτι τόσο έξω από το σήμερα, απαιτεί πολύ μεγάλη προετοιμασία. Εγώ θα ήθελα να κάνω μια τραγωδία σε κλειστό χώρο και έπειτα από πρόβες δύο χρόνων. Το να πάω στην Επίδαυρο και να παρουσιάσω μια παράσταση ύστερα από πρόβα δύο μηνών και με έναν ετερόκλητο θίασο, σύμφωνα με τις δικές μου επιθυμίες και ανάγκες, δεν μου λείπει. Αντίθετα θα με ενδιέφερε μια πιο μακρόχρονη μελέτη πάνω στο συγκεκριμένο είδος. Στο δράμα απαιτείται μια πνευματική, φωνητική και σωματική εξάσκηση, που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, σύμφωνα πάντα με τη δική μου άποψη. Επίσης ο χορός είναι ένα τεράστιο ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται με το να παίρνεις μαθητές σχολών. Είναι μια μεγάλη ιστορία ο χορός, που χρειάζεται έμπειρους ηθοποιούς και όχι άπειρους νέους. Θέλω να πω ότι έχω άλλες ανάγκες για την τραγωδία από τις συνηθισμένες».
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.